Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-26, 19:19
  #1
Medlem
Hej jag har börjat lägga "magnesium chloride flakes" i drickvattnet för magnesium. Det jag har märkt att jag hanterar stress bättre och sover bättre även matsmältningen blivit bättre (Har ofta uppblåst mage efter intag av mat)


"magnesium flakes are aproxximately 47% magnesium chloride by weight (with naturally occuring crystalline water and trace minerals.
Valde detta magnesium då jag läste att kroppen enkelt tar upp denna form av magnesium. Som t.ex när man badar i havet kan man känna ett lugnt vilket kan bero på magnesium eventuellt andra mineraler

Dem har alltså fått fram detta genom gå djupt ner i marken ungefär 2000 meter djupt.

Min fråga är det salt i detta också? Tror jag känner av smaken av salt eller om det magnesiumet/Spår mineraler..hmm

Andra frågan: Jag kännerr själv en skillnad när jag börja lägga det i dricksvattnet, de löser sig väldigt snabbt. I början är smaken äcklig men sen blir det gott på något vis när man vant sig Skillnaden som jag sa ja känner är att jag är lugnare, mindre spänd och mindre huvudvärk men även fått bättre sömn (inte 100% på denna) Frågan om det är säkert att inta oralt då har ingen aning om doseringar kör bara ned någon/några i stort glass och sippar ibland? Verkar ju bara vara kristalliserat havsvatten där det mycket magnesium som då kanske besvarar fråga 1 men men

Kan tillägga att detta används mest för lägga på huden då huden absorberar mineraler osv från t.ex havet. Men jag dricker det jag


Tack på förhand
Ha en bra kväll på er alla
__________________
Senast redigerad av laughing 2016-04-26 kl. 19:54.
Citera
2016-04-26, 21:00
  #2
Medlem
Hekatonkheirs avatar
Använd ett tillskott som är avsett för oralt bruk istället, finns flera former av magnesium som tar upp bra av kroppen. Magnesium orotate är bra vill jag minnas, men finns fler. Använder mig själv av magnesiumtillskott eftersom det kan vara bra om man tränar och svettas mycket. Vanligt med brist på magnesium så jag tror att många skulle kunna dra nytta av att tillföra extra, precis som du verkar ha gjort.
Citera
2016-04-27, 01:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekatonkheir
Använd ett tillskott som är avsett för oralt bruk istället, finns flera former av magnesium som tar upp bra av kroppen. Magnesium orotate är bra vill jag minnas, men finns fler. Använder mig själv av magnesiumtillskott eftersom det kan vara bra om man tränar och svettas mycket. Vanligt med brist på magnesium så jag tror att många skulle kunna dra nytta av att tillföra extra, precis som du verkar ha gjort.

Det tror jag också dem har gjord tester av grönsaker, frukt osv att det innehåller betydligt mindre magnesium än va det gjorde 100+ år sen. Man sköter helt enkelt inte jorden dem odlar som man ska göra för att maten ska få mer näring som mineraler(magnesium) Sen att vi lever så snabbt i dagens samhälle så ökar stressen då använder sig kroppen mer av magnesium. Även alkohol/droger, socker, vissa mediciner om kanske inte mer förbrukas även mer magnesium. Detta är vad jag läst och inte vet.

Min första gång jag tog magnesium cirka ett år sen var som att ta en lugnande tablett nästan, då kan jag har haft brist.

Ska inhandla något liknande du tipsade men först gör jag av med denna påse med magnesium flakes i först. Som jag även kan använda på huden vilket tydligen ska absorberas enklare till våra celler.

Läste detta!

Magnesium chloride / Magnesium lactate contain only 12 percent magnesium, but has better absorption than others, such as magnesium oxide, which contains five times more magnesium

Så alltså har magnesium chloride mindre magnesium koncentrerat än andra sorter. magnesium chloride flakes hjälper matsmältningen men det gör säkert andra former av magnesium också

Ett tips för er som känner spänningar i kroppen borde pröva en hög kvalite av magnesium det kan hjälpa
Citera
2016-04-27, 09:55
  #4
Medlem
Hekatonkheirs avatar
Magnesiumoxid är en av de sämre formerna att använda som tillskott och kan vara väldigt laxerande för vissa. Tyvärr används den formen ofta i billiga kosttillskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback