Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-26, 11:02
  #1
Medlem
Som titeln lyder, finns det någon som kan scheme här? Innan jag postar mitt problem i detalj, som är ganska långt, så tänkte jag först se om någon här kan det eftersom språket inte verkar vara så populärt när jag googlar på det...

Iallafall så har jag och min labbpartner ett programmeringsprojekt där vi ska implementera en version av Tetris i scheme och vi skulle behöva hjälp med hur vi implementerar en matris som våra klossar kan röra sig runt i.


Ifall någon känner att dom kan det här och har lust att hjälpa två universitetsstudenter som tappat hoppet om godkänt så svara här i tråden så förklarar jag problemet mer i detalj!
Citera
2016-05-28, 20:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnmnmnmn
Som titeln lyder, finns det någon som kan scheme här? Innan jag postar mitt problem i detalj, som är ganska långt, så tänkte jag först se om någon här kan det eftersom språket inte verkar vara så populärt när jag googlar på det...

Iallafall så har jag och min labbpartner ett programmeringsprojekt där vi ska implementera en version av Tetris i scheme och vi skulle behöva hjälp med hur vi implementerar en matris som våra klossar kan röra sig runt i.

tri
Ifall någon känner att dom kan det här och har lust att hjälpa två universitetsstudenter som tappat hoppet om godkänt så svara här i tråden så förklarar jag problemet mer i detalj!

Enklast är väl att ni implementerar en ADT som representerar en matrix, internt kan ni representera matrisen som en lång vector.
Citera
2016-05-29, 11:19
  #3
Medlem
projektet är nu klart och tråden behöves inte mer

vi skapade matrisen som en lång vektor där element också var vektorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback