Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 16:54
  #1
Medlem
STeWeis avatar
Sitter och letar efter ett bra virus skydd till Linux.
Ju mer man letar vi söksidorna desto osäkrare blir jag på vilket jag ska använda.
Det kommer säkerligen någon som säger att jag inte behöver något men eftersom jag kör dualboot Fedora 23 och Windows 10 där jag har samma diskar för alla filer så vill jag nog ha ett även om virus inte gör någon skada i Linux så kan det göra skada när jag startar upp Windows.
Har tittat på Comodo men får inte filsystemsfilterdrivarutnen att starta hur jag än försöker. Har sökt och upptäkt att det är många som har detta problem i Fedora

Så vad använder ni andra Linux användare?
Eller är det någon som har en lösning på Comodo problemet?

Tacksam fär alla svar jag kan få.
Citera
2016-04-25, 17:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STeWei
...
Så vad använder ni andra Linux användare?
Eller är det någon som har en lösning på Comodo problemet?

Tacksam fär alla svar jag kan få.

Använder ofta clamav / clamscan för att ha koll på vilka (windows-)virus som ligger på de filsystem jag når.
Citera
2016-05-26, 16:50
  #3
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STeWei
Sitter och letar efter ett bra virus skydd till Linux.
Ju mer man letar vi söksidorna desto osäkrare blir jag på vilket jag ska använda.
Det kommer säkerligen någon som säger att jag inte behöver något men eftersom jag kör dualboot Fedora 23 och Windows 10 där jag har samma diskar för alla filer så vill jag nog ha ett även om virus inte gör någon skada i Linux så kan det göra skada när jag startar upp Windows.
Har tittat på Comodo men får inte filsystemsfilterdrivarutnen att starta hur jag än försöker. Har sökt och upptäkt att det är många som har detta problem i Fedora

Så vad använder ni andra Linux användare?
Eller är det någon som har en lösning på Comodo problemet?

Tacksam fär alla svar jag kan få.

Förstår inte riktigt vad du menar? Det är inte så att Virus eller skadlig kod som ligger på din linuxdisk aktiveras bara för du bootar till Windows?
Kan du browsa i din linuxpartition i Windows? Om inte är denna frågan helt överflödig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback