Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 15:21
  #1
Medlem
Roidberts avatar
Jag har snart kurat i en månad och tänkte att det vore kul att skapa en kurrapport, så att man bl.a. kan gå tillbaka och titta på sina dumheter när man är äldre (och visare?) .

Statsen
Ålder: 27 år
Längd: 187cm
Startvikt (30/3): 71.8kg
Vikt (25/4): 77.4kg
Kroppsfett: ~15%

Bänk: 82.5kg
Marklyft: 5X110kg
Benpress: 160kg

Mina värden (2015/12/29)
Blodbristprover
B-Erytrocyter 5.5 4.2-5.7 10(12)/L
B-EVF 0.47 0.39-0.50 fraktion
B-Hb 153 134-170 g/L
B-MCHC 328 317-357 g/L
B-MCV 85 82-98 fL
Erc(B)-MCH 27.9 27-33 pg
Blodfetter
fP-Triglycerider 0.57 0.45-2.6 mmol/L
P-Apo A1 1.26 > 1.05 g/L
P-Apo B 0.75 < 1.50 g/L
P-HDL-kolesterol 1.1 0.8-2.1 mmol/L
P-Kolesterol 3.8 2.9-6.1 mmol/L
P-LDL-kol, direkt 2.7 1.2-4.3 mmol/L
S-Apo B/Apo A1 0.60 < 1.40
Blodsocker
B-HbA1c (IFCC) 31 27-42 mmol/mol
P-Glukos 5.2 4.2-6.0 mmol/L
Hormoner
P-Tyreotropin (TSH) 0.9 0.4-4.0 mIE/L
P-Tyroxin, fritt 15 10-22 pmol/L
S-Testosteron, total 16 10-35 nmol/L
Immunförsvar
B-Leukocyter 5.2 3.5-8.8 10(9)/L
Infektions- och inflammationsmarkör
B-SR 2 0-19.9 mm
Koagulationsförmåga
B-Trombocyter 244 145-348 10(9)/L
Leverfunktion
P-ALAT 0.15 0.15-1.1 µkat/L
P-ASAT 0.39 0.25-0.75 µkat/L
Mineraler
P-Ferritin 90 20-375 µg/L
P-Järn 27 9-34 µmol/L
P-Magnesium, total 0.97 0.70-0.95 mmol/L
S-Zink 13 10-16 µmol/L
Njurfunktion och Kroppsalter
P-Calcium 2.42 2.15-2.50 mmol/L
P-Kalium 4.0 3.5-4.4 mmol/L
P-Kreatinin 81 60-100 µmol/L
P-Natrium 142 137-145 mmol/L
Prostataprov
P-PSA 0.5 0.0-2.99 µg/L
Vitaminer
P-Homocystein, total 11 < 15 µmol/L
P-Kobalamin 399 180-530 pmol/L
S-Vit D25 47 50-178 nmol/L

Målet
Ja, att bli biffkriminell som sagt. Ingen jävel skall våga titta snett på mig och tänka att jag är en discogymmare när jag kör 20 sets bicepcurls!

Kuren (historik)
30/3-5/4: Dianabol 50mg ed, Nolva 20mg eod
6/4-8/4: Dianabol 60mg ed, Nolva 20mg eod
9/4-19/4: Dianabol 60mg ed, Nolva 40mg ed
20/4: Dianabol 60mg, Nolva 40mg, Arimidex 1.5mg
21/4: Testo E 250mg, Dianabol 60mg, Nolva 40mg
22/4: Dianabol 40mg, Nolva 40mg
23/4: Dianabol 40mg, Nolva 40mg, Arimidex 0.75mg
24/4: Dianabol 40mg, Nolva 40mg
25/4: Nolva 40mg

Kuren (26/4-)
Jag hade till en början tänkt köra Testo E 250mg e7d, men har ändrat mig efter att ha läst andra rapporter och kommer istället att köra på Testo E 500mg e5d istället. Nästa injektion blir imorgon. Kommer att fortsätta med 40mg Nolva ed i åtminstone en vecka till och sedan fortsätta med 20mg ed. Jag har nämligen en liten knöl i höger bröst som jag upptäckte den 9:e. Funderar på 1.5mg arimidex ew fördelat på två dagar i veckan (har små 1.5mg tabletter). Synpunkter på det?

Jag kommer att kura i 3 månader till. Under de sista 4 veckorna kommer jag att använda HCG för att sparka igång egenproduktionen. Har beställt 5000iu HCG. Förutom det har jag tillräckligt stora mängder Nolva för att käka det som godis och min Arimidex kommer att räcka som det ser ut nu. Funderar på att beställa Letro ifall att knölen i höger bröst inte ger med sig, men har läst att det är bättre att försöka med Nolva och Arimidex i första hand. Nåja, ska nog beställa det för att ha det till hands i alla fall.

Kosten
Eftersträvar ett överskott på ~500kcal för att lägga på mig så litet fett som möjligt när jag bygger massa och minst 2g protein per kg kroppsvikt, vilket blir ~3000kcal och minst 155g protein för mig. Äter de livsmedel jag känner för. Det blir mycket rostade frallor med ost och kaviar, nötfärs, pasta, mjölk, lättkvarg och lättyoghurt. Ja, och mer glass än vad jag vill erkänna .

Kosttillskotten
D-vitamin 10.000IE/dag
Omega-3 2000mg/dag
Magnesium 592mg/dag
Kreatin

Har även Whey 100 sedan tidigare, men jag föredrar att få i mig proteinet via den vanliga kosten då jag lätt blir illamående av proteinpulver. Bakade dock riktigt goda proteinbars med det i lördags .

Träningen
Kör på hel- och halvkroppspass. Försöker att träna så mycket som möjligt då återhämtningen på AAS är fenomenal. Jag känner att 1 dags vila för musklerna räcker gott och har lyckats träna igenom musklerna 2-3ggr/vecka sedan jag började kuren. Kör på 5-8 reps i bänkpress och marklyft, 8-12 reps i knäböj och ~12 reps i de flesta andra övningar. Avslutar nästan alltid med drop set då det ger en bra pump i musklerna.

Jag sköter träningen riktigt bra jämfört med när jag var ren, då det är mycket roligare att träna på AAS, men det finns helt klart utrymme för förbättring.

Välmåendet
En anledning till att jag länge har varit sugen att använda AAS är det ökade välmående som det ofta pratas om. Att stå framför gymspegeln och kyssa mina armar är alltså inte det enda som tilltalar mig. Jag mår riktigt bra än så länge. Jag känner mig energisk, social, allmänt positivt och plågas inte (lika mycket) av smärtsamma minnen.

Biverkningarna
9/4: Upptäcker en liten knöl i höger bröst.
12/4: Sinnessjuk pump i musklerna - f.f.a. armar och quads - 8h+ efter passet på gymmet. Börjar värka en del och håller i sig under hela natten!
24/4: Mår väldigt illa och spyr på toaletten.

Kulorna har även krympt en del.
__________________
Senast redigerad av Roidbert 2016-04-25 kl. 16:19.
Citera
2016-04-25, 15:36
  #2
Medlem
Roidberts avatar
Den första injektionen
Det är värt att nämna att jag har haft en rejäl sprutfobi! Men det gick hur bra som helst att injicera 1ml Testo E i låret, och jag förvånade verkligen mig själv! Kollade på lite YouTube videos före den planerade injektionen, samt en gång precis före. Det var bökigare än vad jag trodde att fylla sprutan med olja. Rengjorde injektionssajten med alkohol. Körde sedan in nålen i höger lårmuskel hela vägen med stadig hand med "No Easy Way Out"* spelandes i bakgrunden . Aspirerade. Inget blod. Det tog sedan mellan 30 sekunder och 1 minut att skjuta in oljan. När jag tog ut nålen kom en minimal mängd blod. Torkade bort det och rengjorde ytan med alkohol igen.

* https://www.youtube.com/watch?v=tn7kaOQvEfM
Citera
2016-04-25, 15:46
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Hur länge har du tränat? Lite styrkestats? BF % ungefär? Din startvikt är ju inget som får pöbeln att slicka sig längst med väggarna av skräck när du kommer in i rummet, direkt..
Citera
2016-04-25, 16:04
  #4
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Hur länge har du tränat? Lite styrkestats? BF % ungefär? Din startvikt är ju inget som får pöbeln att slicka sig längst med väggarna av skräck när du kommer in i rummet, direkt..

Jag uppdaterade inlägg #1. Har tränat till och från under 3-4 år, men aldrig särskilt seriöst. Är dålig på att bedöma kroppsfett, så ~15% är en grov gissning. Kommer att dela med mig av bilder senare i vilket fall, då jag inte är särskilt blyg av mig.

Jag vet att många tycker att man ska nå sin fulla potential på naturlig väg innan man ens överväger att kura. Det är en uppfattning som jag inte delar, och jag vore tacksam om sådana synpunkter kan framföras i PM och inte i tråden!
Citera
2016-04-25, 16:13
  #5
Medlem
Välkommen till biff kriminell brödraskapet, här kastar vi kanyler som dartpilar!

Ett tips för framtida bruk, kom över min rädsla för nålen genom att köra en eod kur då blev man van ganska fort.

Ligger du på 15% kroppsfett borde du köra cardio oavsett bulk/deff.
Citera
2016-04-25, 16:25
  #6
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag uppdaterade inlägg #1. Har tränat till och från under 3-4 år, men aldrig särskilt seriöst. Är dålig på att bedöma kroppsfett, så ~15% är en grov gissning. Kommer att dela med mig av bilder senare i vilket fall, då jag inte är särskilt blyg av mig.

Jag vet att många tycker att man ska nå sin fulla potential på naturlig väg innan man ens överväger att kura. Det är en uppfattning som jag inte delar, och jag vore tacksam om sådana synpunkter kan framföras i PM och inte i tråden!

Ok, då diskuterar vi inte den saken här. Angående ditt mål, är det helt enkelt att bli så grov som möjligt? Tänker du köra överskottet på cirka 500 kcal hela kuren? Vad har du för mål angående BF %? Hur tänker du med nästa deff, när kommer den?
Citera
2016-04-25, 16:27
  #7
Medlem
200kgs avatar
Fan vad kul att få se en rapport från dig till slut Roidbert. Skall definitivt följas!
Citera
2016-04-25, 16:27
  #8
Medlem
Roidberts avatar
Lade till mina värden i inlägg #1.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarevan
Välkommen till biff kriminell brödraskapet, här kastar vi kanyler som dartpilar!

Ett tips för framtida bruk, kom över min rädsla för nålen genom att köra en eod kur då blev man van ganska fort.

Ligger du på 15% kroppsfett borde du köra cardio oavsett bulk/deff.

Haha, tack ! Jag ser rentav fram emot injektionen imorgon, så det ska inte bli några problem!

Körde cardio igår och funderar på att köra någon typ av cardio åtminstone en gång i veckan.
Citera
2016-04-25, 17:21
  #9
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ok, då diskuterar vi inte den saken här. Angående ditt mål, är det helt enkelt att bli så grov som möjligt? Tänker du köra överskottet på cirka 500 kcal hela kuren? Vad har du för mål angående BF %? Hur tänker du med nästa deff, när kommer den?

Ja, jag vill som sagt lägga på mig så mycket muskler och så lite fett som möjligt. Jag förväntar mig inte att bli Mr Olympia efter en kur, och är inte heller intresserad av att tävla för den delen. Att vara större och starkare än de flesta andra män kommer att räcka gott och väl för mig. Tanken är att ligga på ett överskott på 500kcal under hela kuren, ja. Om det sedan visar sig att ~3000kcal inte räcker för att gå upp 0.5kg i veckan kommer jag givetvis att öka kalorierna.

Jag kan redan nu säga att det här inte kommer att bli min sista kur. Kommer att köra nästa deff under en ren period, så att jag kan bulka, få bästa möjliga resultat och må så bra som möjligt under nästa kur.

Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Fan vad kul att få se en rapport från dig till slut Roidbert. Skall definitivt följas!

Tack!
Citera
2016-04-26, 08:39
  #10
Medlem
Jag ser att du upptäckt en knöl som du behandlar efter bästa förmåga. Jag undrar hur tankarna gick när du upptäckte den och dagarna därefter? Stress, ånger, mm. Hur landade du i slutsatsen att det ändå är värt att fortsätta kura? Jag är inte jättekunnig kring steroider så jag är även nyfiken på beslutet kring dina injects. Det ser ut som en ganska kraftfull skillnad på vad du först planerade att injicera och hur mycket du injicerar nu. Just iom att du inte kört den vägen innan och ja... inte är jättestark heller, även om du säkert gör allt du kan för att bli stark utav helvete . Så är alltså frågor om resonemang du har snarare än om mediciner.

Tillägg: läste precis din journal när du dundrade DNP. Skulle du säga att du har ett riskbeteende? Tycker du är en smula oförsiktig emellanåt?

Kommer följa detta ett tag. Kör hårt (och hälsosamt).
__________________
Senast redigerad av Tikkie 2016-04-26 kl. 09:02.
Citera
2016-04-26, 11:07
  #11
Medlem
Så skön start att man inte kan låta bli att läsa😂. Kör hårt så är du snart biffkriminell😉
Citera
2016-04-26, 12:15
  #12
Medlem
Rostade frallor med ost och kaviar. Det åt Arnold med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback