Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 10:54
  #1
Medlem
Svenska är ett offisiellt EU språk. Betyder det att en bank i UK inte kan neka ett dokument från Sverige (som är på svenska)? Tack i förhand !
Citera
2016-04-25, 11:36
  #2
Medlem
seattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyRuse
Svenska är ett offisiellt EU språk. Betyder det att en bank i UK inte kan neka ett dokument från Sverige (som är på svenska)? Tack i förhand !

"Officiellt" heter det, och det finns 24 officiella språk inom EU, men det du nog har i åtanke gäller bara för myndigheter och en kommersiell bank i UK har absolut inga skyldigheter och kan med all rätt neka vilka papper de vill, eller begära att du själv ser till att få pappret översatt till engelska.

Men vad är det som lattjar och vilken bank gäller saken? Har själv bott i England och hade Barclays samt Barclaycard-kreditkortet och hade även företagskonto för mitt bolag i NatWest, brukade aldrig vara några problem?
Citera
2016-04-25, 12:09
  #3
Medlem
Tack så mycket, jag har förnyat mitt pass och har ett annat passnummer än det som jag öpnade mitt konto med. På så sätt vill de inte acceptera det. De behöver paper på mina tidigare passnummer för att verifiera mig. Det är konstigt de på tullkontrollen utan problem . Men jag ska översätta det i så fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback