Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-25, 09:33
  #1
Medlem
aD3s avatar
Hej,

Har en Ipad och en Iphone hemma och en chromecast i tv:n.

Funkar ju tiptop till de vanliga apparna som stöds utav chromecast, men jag vill såklart kunna lägga till och använda kodi appen och casta till chromecast från paddan...förstått att det blir mycket svårt eller nästintill omöjligt att göra det från ios device till chromecast??

Någon som har erfarenhet utav att få det att funka? gissar på att en jailbreak av ipaden isåfall är nödvändigt, vill inte börja sätta mig in i jailbreak och göra det på min ipad utan att höra någons erfarenhet om det äns är lönt och om det funkade bra i sådant fall.

All feedback uppskattas...
__________________
Senast redigerad av aD3 2016-04-25 kl. 09:37.
Citera
2018-10-10, 00:28
  #2
Medlem
edit

Funderat på samma...finns det inte en addon till Kodi? Har Google drive där iaf.

Mm..tweakbox funkar inte längre så tror jailbreak, för o komma åt filsystemet är ett måste.Körde filza 2.0 (köpte för 10kr, lätt värt) (lr iFile går) o installera senaste bara. På en iPad 2 lol..funkar kanon!

Och därav Google drive, var smått omöjligt o få över .deb filen med de verktyg som finns. Kanske går det bättre med senaste.. Men känns nästan lite ironiskt när appstore plockar bort de men playstore har kvar o använda google :P
__________________
Senast redigerad av Mortlev 2018-10-10 kl. 00:34. Anledning: Mer info
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback