Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 11:55
  #73
Medlem
Goose420s avatar
Swiss Army Man, aldrig skrattat så mycket.
Citera
2017-07-24, 09:03
  #74
Medlem
Big River Man
Citera
2017-07-25, 15:14
  #75
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizeh
Big River Man

Haha, den dokumentären är bra.. Diggar snubben, han dricker sprit hela tiden och kör bil på fyllan, men ingen polis bryr sig för han är en känd person i sin hemstad(i Slovenien).. Han är lite galen..
Citera
2017-07-26, 16:39
  #76
Medlem
forfoxsakes avatar
Japanerna levererar mer än tentakelporr och vimsiga skolflickor. Paprika (2006) av geniet Satoshi Kon med ett awesome sauce soundtrack av Susumi Hirasawa är som gjord för att resa kosmos runt.

En uppfinnare utvecklar en maskin som gör det möjligt att besöka andras drömmar. Maskinen stjäls av en terrorist och det är upp till Chiba Atsuko, psykolog, och hennes alter ego Paprika att lösa situationen.

Fantastisk och psykedelisk animation, fina karaktärer och totalt jävla vansinne. Ett par scener som är lite läskiga men absolut inte en otäck film. Ett måste för psykonauter.

http://watchcartoonsonline.eu/paprika-2006/
Citera
2017-07-26, 18:22
  #77
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Tråkigt med så många trollinlägg på första sidan. Nåja...

Här är några animerade som alla är KLOCKRENA på LSD:

Inside Out !!!
Wreck-It Ralph
The Lego Movie
Frozen
Big Hero 6
Zootropolis



Och så lite vanlig film:

TRON: Legacy
Lucy (oh ja...)
The Matrix
Birdman


Flera av dessa filmer har direkta referenser till LSD (från båda listorna). Den som söker skall finna.

Fyfan känns som att The Matrix på syra skulle vara allt annat än kul, tycker scenerna med alla människor som odlas och när Neo vaknar upp är obehagliga ändå.
Citera
2017-07-27, 17:06
  #78
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Japanerna levererar mer än tentakelporr och vimsiga skolflickor.

Då måste du även gilla Akira, right?

Jag såg serien Serial Experiment Lain för ett tag sän, det var sjukt..
Citera
2017-07-27, 18:11
  #79
Medlem
Lucy (2014) - https://www.youtube.com/watch?v=MVt32qoyhi0
edge of tomorrow (2014) - https://www.youtube.com/watch?v=yUmSVcttXnI
Pacific rim (2013) - https://www.youtube.com/watch?v=5guMumPFBag
Citera
2017-07-27, 19:31
  #80
Medlem
NickSands avatar
Skulle rekommendera dokumentären: The Sunshine Makers (2015). Som handlar om Nickolas Sand och Tim Scully och deras skapande av den finaste LSD:n, förutom från Sandoz lab, som var Orange Sunshine.
Citera
2017-07-29, 03:36
  #81
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Japanerna levererar mer än tentakelporr och vimsiga skolflickor. Paprika (2006) av geniet Satoshi Kon/[/url]
Jag kollade på denna ikväll. Fan helt jävla flippad film alltså. Nu va jag inte trippad men full å stenad å jag hade fan svårt att hänga med i handlingen. Ska garanterat kolla på denna nästa gång jag trippar.
Tack för tipset jag gilla den som fan.
Citera
2017-07-31, 16:22
  #82
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Då måste du även gilla Akira, right?

Jag såg serien Serial Experiment Lain för ett tag sän, det var sjukt..

Åh, jag älskar Akira. Såg den första gången på 90-talet. Serial Expermints Lain var också kanon. Paranoia Agent är fet den med och riktigt skruvad men inte så visuellt färgsprakande. Såg om den på 3-ho-pce och det var... förvirrande,

Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Jag kollade på denna ikväll. Fan helt jävla flippad film alltså. Nu va jag inte trippad men full å stenad å jag hade fan svårt att hänga med i handlingen. Ska garanterat kolla på denna nästa gång jag trippar.
Tack för tipset jag gilla den som fan.

Den är en sak för sig, helt klart. Skulle kunna flumma ut kring handlingen och att trippa men det skulle bara bli långt och förvirrande 🙃
Citera
2017-07-31, 18:40
  #83
Medlem
tjackrunkas avatar
Det regnar köttbullar 1 och 2.
Framför allt tvåan är extremt vackert animerad.

Yellow submarine
Citera
2017-08-02, 19:25
  #84
Medlem
x60surfs avatar
Sagan om ringen eller silver fang
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback