Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-24, 20:48
  #1
Avstängd
Ja, varför inte bara fästa tex en hangranat på nån 2000 kronors drönare och köra in i en folkmassa? Hade jag vart terrorist hade jag tyckt detta hade vart en asbra ide. Du kan sitta flera km ifrån och se allt live med kamera.

Finns dessutom inge bra och enkelt sätt att stoppa dom.

Är förvånad att dom inte börjat använda dessa. Tänk man sitter å ser fotboll på en stor arena coh det hel plötsligt kommer in 20 explosiva drönare
Citera
2016-04-24, 20:53
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
En del tränar örnar för att stoppa drönare.
Citera
2016-04-24, 21:04
  #3
Medlem
Snapcounts avatar
David Cameron har varnat för detta..

-Cameron warns ISIS could use drones to spray nuclear material over Western cities

http://www.foxnews.com/world/2016/04...rn-cities.html

Det kommer nog.., politikerna är så sinnesslöa och "hoppas på det bästa", istället för att agera.
Citera
2016-04-24, 21:06
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
En del tränar örnar för att stoppa drönare.

jo, för vi kan ju ha 20 örnar vaktande på typ tele2 arena. Dom skulle inte ha en chans som oförberedda när dessa drönare kommer störtande i typ 70 km/h

Har sett dessa fåglar ta drönare och det är uteslutande små långsamma drönare. En lite större och tyngre skulle dom ha extremt svårt för och dessutom bli skadade av propellerna. är dessa drönare dessutom helikoptrar då har dom inte en chans .
Citera
2016-04-24, 21:07
  #5
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
En del tränar örnar för att stoppa drönare.

Ja. Jag har börjat göra detta. Har alltid minst en örn på axeln varje gång jag går utanför dörren för att skydda mig mot drönare.

Skämt åsido så har jag också funderat över detta. Hur enkelt som helst att flyga in en drönare på en TV-sänd stormatch. Även om ingen dog så skulle total panik bryta ut om en bomb detonerade på planen/läktaren. Tror anledningen att ingen gjort detta är att personer som blir terrorister inte är de skarpaste knivarna i lådan.
Citera
2016-04-24, 21:10
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
David Cameron har varnat för detta..

-Cameron warns ISIS could use drones to spray nuclear material over Western cities

http://www.foxnews.com/world/2016/04...rn-cities.html

Det kommer nog.., politikerna är så sinnesslöa och "hoppas på det bästa", istället för att agera.

inte bara nuclear... dom skulle kunna spraya andra mycket giftiga ämnen och sjukdommar. ebola tex.
Citera
2016-04-24, 21:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roulette23
jo, för vi kan ju ha 20 örnar vaktande på typ tele2 arena. Dom skulle inte ha en chans som oförberedda när dessa drönare kommer störtande i typ 70 km/h

Har sett dessa fåglar ta drönare och det är uteslutande små långsamma drönare. En lite större och tyngre skulle dom ha extremt svårt för och dessutom bli skadade av propellerna. är dessa drönare dessutom helikoptrar då har dom inte en chans .

Örnar är tåliga saker de tar rätt tuffa bytesdjur men klart en 5kilos drönare kanske de inte tar.

Problemet är nog mest tillgången på örnar, mig veterligt är de rätt sällsynta

Dock är det nog precis som med sjålvmordsbombare att i ett öppet samhälle är det i stort sett omöjligt att skydda sig mot allt. Bästa är att försöka hålla värdelösa element utanför gränserna (likt Israel)något Sverige tycks ha fattat omvänt
Citera
2016-04-24, 21:12
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Ja. Jag har börjat göra detta. Har alltid minst en örn på axeln varje gång jag går utanför dörren för att skydda mig mot drönare.

Skämt åsido så har jag också funderat över detta. Hur enkelt som helst att flyga in en drönare på en TV-sänd stormatch. Även om ingen dog så skulle total panik bryta ut om en bomb detonerade på planen/läktaren. Tror anledningen att ingen gjort detta är att personer som blir terrorister inte är de skarpaste knivarna i lådan.

haha, men SÅ dum kan dom ju inte va. eller så är dom uppenbarligen det då dom väljer andra sämre metoder istället som gör att dom åker fast.
Citera
2016-04-24, 21:15
  #9
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roulette23
inte bara nuclear... dom skulle kunna spraya andra mycket giftiga ämnen och sjukdommar. ebola tex.

...och släppa det t.e.x över en vattenreservoar..(där skulle en smutsig bomb bli en fullträff)

Varifrån får måntro London eller Paris sitt vatten ?
Citera
2016-04-24, 21:18
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Örnar är tåliga saker de tar rätt tuffa bytesdjur men klart en 5kilos drönare kanske de inte tar.

Problemet är nog mest tillgången på örnar, mig veterligt är de rätt sällsynta

Dock är det nog precis som med sjålvmordsbombare att i ett öppet samhälle är det i stort sett omöjligt att skydda sig mot allt. Bästa är att försöka hålla värdelösa element utanför gränserna (likt Israel)något Sverige tycks ha fattat omvänt

tror att gränsen ligger kring 5 kg ungefär för örn. Iaf om dom ska kunna flyga med det. sett dom ta kanadagås och då hade dom stora problem med att flyga med den
Citera
2016-04-24, 21:28
  #11
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roulette23
jo, för vi kan ju ha 20 örnar vaktande på typ tele2 arena. Dom skulle inte ha en chans som oförberedda när dessa drönare kommer störtande i typ 70 km/h

Har sett dessa fåglar ta drönare och det är uteslutande små långsamma drönare. En lite större och tyngre skulle dom ha extremt svårt för och dessutom bli skadade av propellerna. är dessa drönare dessutom helikoptrar då har dom inte en chans .
Mongoler har örnar för att jaga vargar och skydda sina djur. Så en kinesisk plastleksak klarar de nog av utan större problem.

https://www.youtube.com/watch?v=Re644qgnCtw
Citera
2016-04-24, 21:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roulette23
tror att gränsen ligger kring 5 kg ungefär för örn. Iaf om dom ska kunna flyga med det. sett dom ta kanadagås och då hade dom stora problem med att flyga med den

Räcker ju iofs med att plåtsko benen på dem och att de sen snuddar vid propellrarna så är det rätt i backen sen (för drönaren).

Finns iofs rätt snabba drönare på uppemot 120km/h dock är det hembyggen och inget jag antar dessa idioter klarar av att bygga.

Dock krävs knappt intelligens för att flyga en modern drönare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback