Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 07:36
  #241
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av turbo.09
Nej, Nobakht har inte varit där för o "hjälpa till". Jag vet. Jag har sett allt med mina egna ögon. Han har enbart varit där för att skapa problem. Hetsa upp männen och ingenting annat.


Killen är ordförande för en Schweizisk kampsportsorganisation.
Detta är hur märkligt som helst. - Vad gör en sådan på flyktingförläggningar i Småland?

- Tror du att han höll på att rekrytera till islamister eller nåt? Eller driva in pengar åt flyktingsmugglare?
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-04-28 kl. 07:42.
Citera
2016-04-28, 07:44
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
"

Journalist är ingen skyddad titel Mr Corruptio är journalist även om många vill förneka
honom denna titel

"Azylanterna" sitter inte i fängelse och har så klart rätt att ha gäster (jfr
gruppvåldtäkten i Mariannelund) och har rätt till och skall umgås med folk från
samhället för att kunna smälta in och integreras (än så länge i alla fall)

Han är alltså journalist säger du? Vilken portal jobbar han för? "International Relation-International Marketing-Healthcare Resources-S-1©Table Tennis-Kung Fu-Kickboxing-Martial Arts-Sport Sanda-Pilot-Car Sport Rally?" Ja, jag hoppas att han lyckades hjälpa dessa asylanter, de har all rätt att få hjälp. Men in fact ska 6 familjer byta asyl. Thanks to him.

Dem har rätt till besök, ett poäng till dig.
Dem har inte rätt till besök om folk försöker hetsa eller skapa problem.

Tillbaks med dig till din runkgrotta.
Citera
2016-04-28, 07:48
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Killen är ordförande för en Schweizisk kampsportsorganisation.
Detta är hur märkligt som helst. - Vad gör en sådan på flyktingförläggningar i Småland?

- Tror du att han höll på att rekrytera till islamister eller nåt? Eller driva in pengar åt flyktingsmugglare?

Enligt rykten så gillar han inte asylanter. Han vill få skriverier, och han har lyckats. Hela denna händelsen i Emmaboda är pågrund av han. Asylanterna har varit lugna, skötsamma och tacksamma tills Mr Table Tennis-Kung Fu-Kickboxing dök upp.
Citera
2016-04-28, 07:51
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Självklart gör snuten fel, det inser ni också.

Sen varför han gör det; Är det arv eller miljö? Är han född som 100 % rasist? Är han uppvuxen i en rasistisk miljö, t ex Sjöbo?

Eller har han blivit rasist efter allt han har sett i arbetet?

Är han ens rasist? För allt vi vet kanske han jobbar frivilligt på fritiden med att sy tofflor åt nyanlända.
Men i stundens hetta, en lång arbetsdag, och efter långa diskussioner med Ahad, så tappar han huvudet.

Oavsett vilket, han gör fel. Det råder det ingen tvekan om. Det inser alla; jag, ni, hans chef och han själv.

Men varför han gör fel, det bör hans chefer och polisorganisationen fundera på. Om han är född 100 % rasist, ok, kan vara så, då är det nog bäst att ge han sparken.

Men om han beter sig så här pga stress och för hårt arbete, för många uppdrag bland araber, då bör polismyndigheten agera för att deras anställda lär sig hantera stressen.

Om det är så idag t ex, att 70 % av en polismans arbete är att reda ut bråk vid flyktinganläggningar, då bör det reflekteras i polisutbildningen. Jag tror tyvärr att man fortfarande lägger alltför stor vikt vid utbildning på fartkamera, inspektera trasiga billjus, cykelstölder och langning av folköl till minderåriga.

Debriefing är viktigt för polisers psykosociala arbetsmiljö. Problemet är att bara PK känslor får ventileras. Känslor och åsikter som inte följer PK manualen stängs in i tryckkokaren. Ingen utbildning i världen kan hindra att en polis som ser verkligheten lackar ur.

Tänk er orimligheten i ett debriefing (med eller utan Dan Eliasson) där verkliga känslor och upplevelser får diskuteras. -Dom lever på bidrag, misshandlar, mördar, våldtar, vandaliserar, hånar, skräpar ner, förstör skolgången för andra, säljer droger, osv. . Och vi skall bara ta emot all skit samtidigt som ledningen förnekar vekligheten och slår sig för bröstet. - Alla i debriefinggruppen håller med, tröstar och säger att dom känner det samma. En inspelning läcker ut i pressen.
Citera
2016-04-28, 08:02
  #245
Avstängd
Han har svart bälte i Kickboxning av femte graden och svart bälte i Kung Fu

Mr.Nobakht Ahad

7th Degree Balck Belt Kung Fu
5th Degree Black Belt Kickboxing
Chairman & Founder
PRESIDENT OF INTERNATIONAL SPORT SANDA MARTIAL ARTS FEDERATION.S-1©

http://internationalsandafederation....ent/index.html
Citera
2016-04-28, 08:14
  #246
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nobakht Ahad sysslar med Ekologisk kickboxning!! (bra bidragsmagnet) och verkar vara bördig från Turkiet, närmare bestämt från turistorten Antalya. - Är han här och söker Asyl eller vad gör han här? Hur ser hans familj ut?

Jag kanske har fel men i mina öron talar han inte svenska med turkisk accent, han kan ju kanske tala turkiska men mitt tips är att hans modersmål är persiska eller dari.
Citera
2016-04-28, 08:25
  #247
Avstängd
YP4XQs avatar
Sitter inte poliserna i Sverige egentligen i ett guldläge just nu om de lyckas ena sig litegrann mot sin arbetsgivare?
Citera
2016-04-28, 09:27
  #248
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Det är en självklarhet att man äter gemensamt i köket/matsalen. Att börja kasta saker omkring sig och dylikt skulle inte ens riktiga barn göra. Så jävla otacksamma kan inte förstå det. Bara att få gratis mat måste vara helt super för dessa "barn" som växt upp i svält och misär. Nej två incidenter max och efter den tredje ska det bli utvisning direkt, oavsett allvarlighetsgraden.

Kommer man hit och får allt serverat till sig så får man bete sig. Enligt mig så bör alla på dessa boenden få göra någon form av samhällstjänst som "betalning" för mat, kläder, husrum samt för allt annat som dessa får. Någon som håller med mig?
Citera
2016-04-28, 09:29
  #249
Medlem
Stigmata01s avatar
Blev snabbt tyst i media ang denna story. Tror att journalister i hopp om att få skriva sina favorit reportage (en huding blir kränkt av en svensk, i detta fall ännu bättre, en svensk polis) enbart lyssnat på araben. Då de nyktrat till och landat, hittat att den inranske arabems story är full av stora hål och tidslinjen är helt skev, väljer man locket på och tystnad.
Citera
2016-04-28, 09:56
  #250
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nobakht Ahad - vem är han? Vad gjorde han på flyktingförläggningen? Han bor ju tydligen inte där.

Han talar även bättre svenska än många araber som bott i Malmö i 20 år gjort. När han var på förläggningen så blev det bråk. - Vad gjorde han där? " blev bjuden på kaffe" - han har 100% offermentalitet.

Han hade med sig både kamera med sig och hade inspelningsfuktionen igång. - "av en händelse" Givetvis ligger det mer bakom detta än vad som framkommer. Bor karln i Emmaboda? Han ger även ett lätt "femit" intryck. Denna snubben berättar givetvis INTE allt. Det måste finnas mer inspelat en detta som jag misstänker han har raderat.

Hans lite märkliga twitter
https://twitter.com/nobakhtahad

Han har släkt en brand på ett asylboende alldeles själv och fått ett fint pris
http://www.expressen.se/kvallsposten...e-asylboendet/
Sätter nog en femma på att det var han själv som tände på den där gången han sen "råkade" släcka & blev hjälte.
Citera
2016-04-28, 10:00
  #251
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Blev snabbt tyst i media ang denna story. Tror att journalister i hopp om att få skriva sina favorit reportage (en huding blir kränkt av en svensk, i detta fall ännu bättre, en svensk polis) enbart lyssnat på araben. Då de nyktrat till och landat, hittat att den inranske arabems story är full av stora hål och tidslinjen är helt skev, väljer man locket på och tystnad.
Fortfarande svårt att ha någon som helst pålitlig information i fallet, men tycker att du har en poäng: En händelse av den här graden, och rörande ämnet, borde ju utlöst spontana fackeltåg och flersidiga reportage 24/7 efter det inträffade?

Ska bli intessant att se vad som händer med detta! Snuten verkar ju definitivt ha gått över gränsen, och vissa här skriver under på att BO är en rakryggad och pålitlig karaktär. Samtidigt finns det väldigt mycket frågor kring skeenden och vad han egentligen gjorde där? Samtidigt som hela kravall-grejen på boendet (förutsägbart nog) sopas under mattan.
"It's anybody's game within the next 10 minutes!"
Citera
2016-04-28, 10:13
  #252
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Isåna här fall hade det varit djäkla bra om polisen haft kameror på uniformerna som filmade. Då hade det säkert sett lite annorlunda ut med araben.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback