Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-24, 12:28
  #1
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Kan berätta om en som jag stötte på för några dagar sedan vid värnhemstorget i Malmö. En blodig man i 35-års åldern kom fram till mig och frågade om jag hade någonting på mig att sälja, vad som helst. Tydligen så hade han blivit påhoppad bara några minuter tidigare men var så väck att han inte visste vem som hade gjort det. Han var verkligen helt sönderslagen i ansiktet och svullen som fan.

Jag sa att jag inte hade någonting men om han kunde fixa Xanor så kunde han få några för hjälpen. På vägen till han som hade grejerna spårade det dock ur. Det tog inte många sekunder förens han skulle sno en cykel. Han ryckte loss en som var fastlåst i ett cykelställ. Låset som var tjockt (ni vet ett sådant u-format i järn) gick i två bitar. Har aldrig sett något liknande och det såg dessutom ut som att han gjorde det på ren rutin.

Problemet var att det var mitt på ljusa dagen och folk överallt. Han brydde sig uppenbarligen inte om det och bemödade sig inte ens att kolla om någon såg honom innan han gjorde det, vilket folk också gjorde. Någon minut senare så börjande han att känna på alla parkerade bilars handtag och bagagelucka för att se om någon av dem var öppen, fortfarande utan att bry sig om allt folk som såg. Vid det här laget så tänkte jag på att dra därifrån men innan jag fick chansen så sparkade han in en ytterport och sa att han bara skulle "utforska" lite och "jag kommer snart" Yeah right, jag drog direkt.

Satt även hemma hos en missbrukare en gång som blev hotfull när jag inte ville röka crack ur hans bong, började vifta med knivar. En stund senare sätter han en spruta i armen med kokain. Han fick inte in det som han ville och tvingade mig att gå fram och "knäppa" på kanylen som satt i armen. Inte så jävla mysigt!

Var hos en annan pundare en gång som hade rejsat på tjack i flera dygn. Han var arg eftersom att tjacket var slut och spottade på sitt golv stup i kvarten. Efter ett tag kom det en riktigt härdad pundare med hepatit c som hade mer tjack med sig. Min "kompis" blev skitglad och ville genast sätta. Han hade dock slängt verktygen som han hade använt och blev ännu en gång så arg att han började spotta på golvet. Då tar den härdade pundaren fram ett använt blodigt verktyg. Jag säger till min "vän" att INTE använda det, av uppenbara skäl. Han ignorerade mina varningar och sa någonting om att risken är minimal bla bla bla. Självklart blev han smittad!

Har fler historier på lager detta var några av dem. Fyll gärna på; vilka är de värsta och sunkigaste knarkare som ni någonsin har stött på i era dagar och vad har de gjort?
Citera
2016-04-24, 12:48
  #2
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Stod på stan och drack en läskeblask med ett par klasskamrater när en oerhört avdankad alkad pundare kom fram och var törstig. Mannen var så väck att han antagligen inte märkte att hans skägg och ansikte var totalt dränkt i hans eget snor. Det såg ut som att han somnat till med ansiktet mot någonting och andats ut slemmet med näsan så det fullkomligt täckte hela ansiktet på honom, sen hade det torkat in. Han bad om att få smaka av läsken som det var kanske halva kvar av, snäll som jag är så lämnade jag över flaskan till honom. Av tidigare nämnda orsaker ville jag förstås inte ha tillbaka flaskan. Oförstående om hur pass vidrigt hans skick var så trodde han antagligen att jag var den schysstaste killen i världen som bjöd en främling på läsk och skulle typ börja kramas. Jag avlägsnade mig snabbt från gubben för att inte råka vidröra honom.
Citera
2016-04-24, 13:11
  #3
Medlem
Closters avatar
Det konstigaste jag vart med om är ingenting mot era historier, men iallafall.

Förra lördagen ringde en kompis mig och frågade om jag ville hänga med på en fest på andra sidan stan. Det var ett tag sen jag hittade på något, så då kan man väl kosta på sig lite resväg.

Väl framme i lägenheten så var det ingen (vad man man iallafall traditionellt brukar kalla för) fest utan festen bestod enbart av min kompis och lägenhetsägaren. Båda höga som hus på jag-vet-inte-hur-många olika sorters RC-droger. "Jaja, vafan, nu har jag ju åkt hela vägen hit" tänker jag, sjunker ner i skinnsoffan och börjar smutta på min mikrobrygda öl. Efter ett tag går min kompis på toa och inte ens trettio sekunder senare drar lägenhetsägaren ner byxorna och skiter på parkettgolvet (med förklaringen att det var ju upptaget på toa).
__________________
Senast redigerad av Closter 2016-04-24 kl. 13:13.
Citera
2016-04-24, 13:19
  #4
Medlem
MaryGoores avatar
Alla nerpissade parkbänksfyllon och hårdsatsande sprutnakomaner i all ära!
Men sunkigaste känslan för mej är när man ser något stackars drägg och på närmare håll inser att det är den gamla klasskompisen/kusinen/barnomsvännen eller vad det kan vara.
Citera
2016-04-24, 13:40
  #5
Medlem
Isnatts avatar
Gammal klasskamrat. Vi hade liknande uppväxt och relativt samma förutsättningar men våra liv tog onekligen olika vägar.

Han började med 'internetknark' i andra hälften av 90-talet och vi tappade kontakten med jag stötte på honom då och då.

När han var 20 så skulle han sluta och flytta från stan, satt på hem av nåt slag. Gick på subutex (sa han)

När han var 25 träffade jag honom igen, då såg han ut som en rejält sliten 40-årig missbrukare med ögonen i hål i ansiktet liksom, genomträngande blick och smackande mun. Skulle sluta och gick på subutex (sa han). Satt på nåt slags hem.

Uppehåll till 30, jag sitter på en krog med min sambo och kollar en match, det skramlar till i entrén och en späd tjej med knarkig aura kommer in och frågar 'vad kostar en starköl?' och jag kollar lite och ser min 'kompis' stå med näsan mot fönstret och viftande ögonbryn med en cykel full med påsar hängandes på styret utanför
Tjejen går ut till honom och berätta priset och dom drar.

Nåt år senare, träffar honom på stan, han är hemlös och har det han har i påsar hängande på sin cykel.
2 veckor senare, jag är på gymmet och knallar runt och hör ett 'MEN TJENARE ISNATT!' där sitter han och gymmar med ådror i pannan. Jag tänkte 'vad fan..?!'.

3 månader senare, jag är på väg upp på stan och ser honom stå med påsar i nävarna på ett torg och vrålar massa strunt rakt ut i luften. Jag tar omväg.
1 timme senare på väg hem samma väg, står en ambulans och 2 polisbilar på torget och han rullas in i ambulansen. Jag rullar vidare till min nyinköpta bostadsrätt. Det var senaste gången jag såg honom. Så olika livet kan bli. Typ 20 år från internetdrogerna till sista gången jag såg honom. Hoppas han har det bra.
Citera
2016-04-24, 13:47
  #6
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Det konstigaste jag vart med om är ingenting mot era historier, men iallafall.

Förra lördagen ringde en kompis mig och frågade om jag ville hänga med på en fest på andra sidan stan. Det var ett tag sen jag hittade på något, så då kan man väl kosta på sig lite resväg.

Väl framme i lägenheten så var det ingen (vad man man iallafall traditionellt brukar kalla för) fest utan festen bestod enbart av min kompis och lägenhetsägaren. Båda höga som hus på jag-vet-inte-hur-många olika sorters RC-droger. "Jaja, vafan, nu har jag ju åkt hela vägen hit" tänker jag, sjunker ner i skinnsoffan och börjar smutta på min mikrobrygda öl. Efter ett tag går min kompis på toa och inte ens trettio sekunder senare drar lägenhetsägaren ner byxorna och skiter på parkettgolvet (med förklaringen att det var ju upptaget på toa).

Bjöd hem en ytlig bekant en gång som hade ätit runt 50 st stess. Han bajsade på badrumsgolvet brevid toaletten. Givetvis så blånekade han. Fy så äckligt det var!

Sen dessa som sprutar helt öppet på stan och som inte bryr sig om så ett barn går förbi och ser spektaklet, lägre kan man nog inte sjunka!
Citera
2016-04-24, 13:51
  #7
Medlem
Drumedarens avatar
Underbar tråd! kan inte bidra så mycket förutom min ganska sjuka langare.

Skulle köp gräs i vanlig ordning, och stålsatte mig inför besöket av uppenbara anledningar.
När man ska köpa gräs av denna killen så kan man inte bara köpa och gå. Nej! Man måste sitta och lyssna på hans invecklade konspirationer i flera timmar! Han snackade om världens slut, och att han skulle flytta till ett annat land där dom inte spionerade på honom lika mycket. Efter ett ganska bra tag så ursäktade jag mig och gick till bussen. Bra gräs, men det var inte värt det. Otroligt knepig kille.
Citera
2016-04-24, 14:02
  #8
Medlem
Inhalators avatar
Intressant, skrämmande läsning! Får en att fundera över sitt eget drogbruk. Man vill inte hamna i samma typ av skit som den ni beskriver.
Citera
2016-04-24, 14:12
  #9
Medlem
R.Rs avatar
Hade en ganska sunkig knarkare i min gamla skola, killen rökte dagarna i ända och hade såna där dreads som han aldrig tvättade, ofta samma kläder på sig, var allmänt bortkommen och hade inte koll på vad lärare eller hans egna klasskamrater hette fast han hade gått där flera år. Undrade alltid hur han lyckades ta sig igenom skoltiden med godkända betyg. Men han var trevlig även om det var svårt att föra något givande samtal med honom.

Sen ser man ju ett och annat på stan och bussar osv. För inte längesen när jag åkte buss klev det på ett par tjejer och en kille, verkade på deras snack som tjejerna var kompisar och killen var ena tjejens pojkvän. Kanske i tidiga 20 års åldern eller så. Killen och flickvännen såg riktigt pundiga och bedrövliga ut men singeltjejen var rätt fräsch. Alla märkbart påverkade, gissar på MDMA eller något sånt då tjejerna höll på att ta på varandra hela tiden Den fräscha tjejen bjöd på en liten show också när hon skulle ut ur bussen då hon inte märkt att byxorna åkt ner ganska rejält, finfin rumpa hade hon vad jag kunde se. Men ja. Tragiskt när det är så unga människor och redan så nedgångna.

Finns en kille i närheten där jag bor också som man kan se ibland ragla runt. Kan ju vara alkoholist men misstänker nästan att det är droger inblandade också. Han kan göra vadsom. En kväll när jag såg honom på trottoaren ställde han sig bakom en lyktstolpe och pissade. Som om den skulle dölja honom från alla husen omkring honom och bilarna som susade fram och tillbaka på vägen 2 meter bort...
__________________
Senast redigerad av R.R 2016-04-24 kl. 14:17.
Citera
2016-04-24, 14:16
  #10
Medlem
En och annan alkis som fiser/pissar och dräggar sig på bussen har man sett. Annars vet jag inte. Såg en knarkare som gick i bara shorts och sandaler mitt i vintern och hade stora jävla rinnande sår på fötterna och benen.
Citera
2016-04-24, 14:37
  #11
Medlem
Haha.. Kom på en rolig grej när jag var yngre "Hade tänkt skriva detta i en annan tråd, kommer ej ihåg vilken" Men iaf jag och en polarr var yute och typ lekte eller nåt jag var kanske 8 , iaf är typ en vilsen man som står i en liten "skog" eller vid buskar och träd vid ett" bostadsområde " han typ håller om ett träd sjunger typ o gråter.. Polisen kommer och tar honom , han hade gått vilse typ.. Osv
Citera
2016-04-24, 14:41
  #12
Medlem
funktioners avatar
Åkte samma buss under tre år till gymnasiet med mina klasskompisar, alltid samma tråkiga halvtimma till och från skolan.
Tills en dag då en man i kläder som såg ut att ha legat utomhus i skogen och hunnit halvt förmultna i åratal, med en flaska okänt innehåll i ena handen och med den andra hållandes en trasa tätt mot näsan klev på.

Trots flertalet lediga säten vägrade herren slå sig ner utan välte istället omkring i mittgången och ramlade gång på gång in i förskräckta resenärer.
Det uppstod full kalabalik i bussen då folk bokstavligen klättrade över sätena för att hålla sig på avstånd från gubben.

Hans ögon kommer jag aldrig glömma, heller inte doften från honom och det han boffade.
Otroligt sorgligt att se.
__________________
Senast redigerad av funktioner 2016-04-24 kl. 14:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback