Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 22:10
  #457
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
När anonyma flashbackare börjar skryta om sånt som hög utbildning och intelligens eller sin gigantiska penis, ja då vet man att det är en clown. Jag ska göra det enkelt för dig. Välj ut EN punkt som Pettersson lagt fram och förklara hur den motbevisats.

Jag har ju redan givit dig länkar på hur han cherry-pickat data som passar hans hypotes (avkapad graf). Det gör man enbart för att vilseleda.
Det stämmer faktiskt angående mina akademiska poäng (inom Sverige). Detta innebär inte att jag är världens smartaste, bara att jag läst en massa poäng på kort tid. Vem som helst skulle kunna göra detta (nästan), det handlar om att fokusera under en period.
Citera
2018-02-10, 22:20
  #458
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag har ju redan givit dig länkar på hur han cherry-pickat data som passar hans hypotes (avkapad graf). Det gör man enbart för att vilseleda.
Det stämmer faktiskt angående mina akademiska poäng (inom Sverige). Detta innebär inte att jag är världens smartaste, bara att jag läst en massa poäng på kort tid. Vem som helst skulle kunna göra detta (nästan), det handlar om att fokusera under en period.


Och jag har redan påpekat för dig att du missförstått Petterssons graf och blandat ihop temperaturlinjen med koldioxidlinjen.

Ifall du läst in hela Queerutbildningen på en termin på Södertörn så imponerar det inte.
Citera
2018-02-11, 09:39
  #459
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Och jag har redan påpekat för dig att du missförstått Petterssons graf och blandat ihop temperaturlinjen med koldioxidlinjen.

Ifall du läst in hela Queerutbildningen på en termin på Södertörn så imponerar det inte.
Nej, jag är civilingenjör.

Du har ju redan bekräftat ETT fel:
(FB) Libertarianska Fascistkonvertiter
Återigen, han har avsiktligt tagit bort de observerade värdena i nutid från hans graf som är ett försök att reskonstruera historiska värden av temperatur och koldioxidkoncentration).
Jag rekommenderar att läsa just sida 52 (inklusive bild 13), och sedan kolla på samma graf fast med koldioxidhalten inkluderad:
https://clas-pages.uncc.edu/mesas/wp...0k-present.png
Citera
2018-02-11, 09:59
  #460
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej, jag är civilingenjör.

Du har ju redan bekräftat ETT fel:
(FB) Libertarianska Fascistkonvertiter
Återigen, han har avsiktligt tagit bort de observerade värdena i nutid från hans graf som är ett försök att reskonstruera historiska värden av temperatur och koldioxidkoncentration).
Jag rekommenderar att läsa just sida 52 (inklusive bild 13), och sedan kolla på samma graf fast med koldioxidhalten inkluderad:
https://clas-pages.uncc.edu/mesas/wp...0k-present.png


Ok. Själv har jag fyra PhDs.

Att författaren blandat ihop Antarktis med Arktis är ett skitfel. Dessutom kan inte klimatalarmister annat än med synnerligen krystade argument förklara den enorma istillväxten vid Antarktis.

Allvarligt. Har du tappat bort glasögonen? Jag vet inte vilken gång i ordningen du hänvisar till den där grafen nu. Den röda linjen i din graf avser jordens temperatur och den är identisk med Petterssons graf. Skillnaden är att Pettersson inte har med linjen för koldioxidhalten. Dessutom är mätpunkterna för koldioxidhalten ”cherry pickade”. Nuvarande koldioxidhalt har uppmätts strax innan WWII och under 1800-talet.
Citera
2018-02-14, 20:24
  #461
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ok. Själv har jag fyra PhDs.

Att författaren blandat ihop Antarktis med Arktis är ett skitfel. Dessutom kan inte klimatalarmister annat än med synnerligen krystade argument förklara den enorma istillväxten vid Antarktis.

Allvarligt. Har du tappat bort glasögonen? Jag vet inte vilken gång i ordningen du hänvisar till den där grafen nu. Den röda linjen i din graf avser jordens temperatur och den är identisk med Petterssons graf. Skillnaden är att Pettersson inte har med linjen för koldioxidhalten. Dessutom är mätpunkterna för koldioxidhalten ”cherry pickade”. Nuvarande koldioxidhalt har uppmätts strax innan WWII och under 1800-talet.
4 PhD. Imponerande.
Sorry för om jag upprepar mig. Varför har han tagit bort fakta som koldioxidhalten ?
Det är väl inte fråga om cherry-picking att ta med data från nutid (idag) ? Eller hur menar du ?
Citera
2018-02-14, 21:31
  #462
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
4 PhD. Imponerande.
Sorry för om jag upprepar mig. Varför har han tagit bort fakta som koldioxidhalten ?
Det är väl inte fråga om cherry-picking att ta med data från nutid (idag) ? Eller hur menar du ?


Eller hur? Inte det enda imponerande med mig ska du veta.

Pettersson har inte tagit bort något. Det är du som lider av autism. Hans graf syftar bara till att visa utvecklingen av jordens medeltemperatur. Din graf med linjen över koldioxidhalten har HISTORISKA mätpunkter som kan ifrågasättas. Eftersom Pettersson kan hänvisa till data som visar samma höga nivå som idag strax innan WWII samt under 1800-talet.
Citera
2018-02-18, 17:32
  #463
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Eller hur? Inte det enda imponerande med mig ska du veta.

Pettersson har inte tagit bort något. Det är du som lider av autism. Hans graf syftar bara till att visa utvecklingen av jordens medeltemperatur. Din graf med linjen över koldioxidhalten har HISTORISKA mätpunkter som kan ifrågasättas. Eftersom Pettersson kan hänvisa till data som visar samma höga nivå som idag strax innan WWII samt under 1800-talet.

Båda graferna är bara uppskattningar av historiska data (då man inte kan veta exakt hur temperatur/CO2 var innan man började mäta). CO-graferna är för övrigt ganska lika under de årtal de har gemensam data.
Pettersson har (avsiktligt?) tagit bort uppmätta CO2 data från de senaste åren (då detta inte passade hans världsbild). Se: https://clas-pages.uncc.edu/mesas/wp...0k-present.png
Det är inte maningsfullt att diskutera detta mer då du inte verkar kunna läsa enkla grafer (eller vägrar erkänna att du har fel). Vem som helst ser att du har fel.
Citera
2018-02-18, 18:00
  #464
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Båda graferna är bara uppskattningar av historiska data (då man inte kan veta exakt hur temperatur/CO2 var innan man började mäta). CO-graferna är för övrigt ganska lika under de årtal de har gemensam data.
Pettersson har (avsiktligt?) tagit bort uppmätta CO2 data från de senaste åren (då detta inte passade hans världsbild). Se: https://clas-pages.uncc.edu/mesas/wp...0k-present.png
Det är inte maningsfullt att diskutera detta mer då du inte verkar kunna läsa enkla grafer (eller vägrar erkänna att du har fel). Vem som helst ser att du har fel.


Varför skulle Petterson ta bort data som styrker hans tes? Du är ju direkt korkad. Om koldioxidhalten spikat utan att temperaturen påverkats så talar ju det EMOT klimatalarmisterna. Antagligen fanns inte den datan tillgänglig när Pettersson skrev sin bok. Och det är du som inte kan läsa enkla grafer utan blandat ihop temperaturgrafen med koldioxidgrafen. När det gäller mätpunkter så finns inte tidigare uppmätta ”highs” med för koldioxidhalten i din graf. Den från 1800-talet och den från strax innan WWII.
__________________
Senast redigerad av Divination 2018-02-18 kl. 18:10.
Citera
2018-02-28, 17:35
  #465
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Fascistkonvertiterna Tom Woods och Stefan Molyneux har ett intressant samtal om splittringen av det libertarianska lägret, cuckfraktionens smutskastning och utfrysning av fascistkonvertiterna och Libertarian Partys avdrift åt vänster:
https://youtu.be/XH31pIlrxmU
Citera
2018-04-02, 09:39
  #466
Medlem
Run3s avatar
Verkar som att Daniel Sjöberg, (tidigare?) aktiv inom svenska Mises-institutet, också har gått mer mot den fascistoida rörelsen. Hans projekt "Projekt Allmogen" tycks prata mer om ras och kultur numera. T.ex.:

Citat:
Det har kommit till vår kännedom att det inte finns nån inhemsk svensk kultur. Därför kommer @projektallmogen från och med idag den 1 april att bredda perspektivet till de ~195 länder utanför Sverige som faktiskt har inhemska kulturer att skildra. Mångfaldsbidrag sökt. Nu kör vi!
https://twitter.com/projektallmogen/...773207040?s=20

Med följande bild inbäddad: https://pbs.twimg.com/media/DZuNlF6XcAEfAFD?format=jpg Vilket är typiskt material från SD- och althögerhållet.

1:a aprilskämtet anspelar på följande:

Citat:
Allmogens frihetliga historieskildring ger "bruna vibbar". Kan någon godhjärtad person hjälpa den här mannen att kalibrera sin fascism-radar? Den verkar ge utslag på alla ord som börjar på F.
https://mobile.twitter.com/projektal...49543209783298

Citat:
Om folklighet och frihet = fascism, ja då kan jag lova mycket mer "fascism" på @projektallmogen framöver. Folkvisor, fäbodar, fria bönder, hela paketet.
https://twitter.com/sjbrg/status/977...164402688?s=20
__________________
Senast redigerad av Run3 2018-04-02 kl. 09:53.
Citera
2018-04-12, 00:12
  #467
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
...

Var inte du tidigare någon slags högerlibertarian?
Citera
2018-04-12, 01:53
  #468
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Var inte du tidigare någon slags högerlibertarian?
Va? Vad för relevans har det till det jag sa?

Vad betyder det ens att vara högerlibertarian? Höger som i konservativ, eller fascistoid som tråden handlar om?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback