• 11 746 online
  • 1 110 791 medlemmar
  • 57 777 011 inlägg
2016-04-24, 09:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Var står det att det är flyktingar?

Ingenstans. Vitsen med inlägget var väl att påvisa att det finns säkra och lugna platser i Syrien.
Jag har bekanta som åker till Syrien för att köpa upp bilar och annat nu när folk behöver pengar för att migrera och betala smugglare.
Nåt jag har tagit upp i ett tidigare inlägg för länge sen.
De känner sej helt säkra där. Vet ju var stridigheterna pågår.
Det finns syrier som åker till Syrien för att hämta hem en brud åt sej.
Ensamma män kommer hit toch lämnar kvinnor och barn kvar där.
Skulle de göra det om hela Syrien vore en krigszon?
Citera
2016-04-24, 09:52
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Mycket bra tilltag med bidrag så människor kan hålla sig i sina hemländer eller i närheten av dem. Just det vi behöver mer av.
Citera
2016-04-24, 09:56
Medlem
systemkollapss avatar
Känns väldigt luddigt att Sverige delar ut permanent uppehållstillstånd till alla som påstår att dom är från Syrien. Om det nu inte har upphört? Sveriges regering.
Citera
2016-04-24, 09:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbilssemester1
Mycket bra tilltag med bidrag så människor kan hålla sig i sina hemländer eller i närheten av dem. Just det vi behöver mer av.

Ska vi betala för att hålla jordens överbefolkning borta från Sverige? Det börjar med tre snart är det 3 miljarder som också vill ha våra bidrag.
Citera
2016-04-24, 10:00
Medlem
I Nederländerna vet jag att de redan har stoppat alla möjligheter att få bidrag när man misstänker att de reser till Syrien. Även försörjningsstöd dras in. Idioter till tjänstemän som inte har någonting att tänka med. De följer bara regler...
Senast redigerad av DindooNuffin 2016-04-24 kl. 10:02.
Citera
2016-04-24, 10:07
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ska vi betala för att hålla jordens överbefolkning borta från Sverige? Det börjar med tre snart är det 3 miljarder som också vill ha våra bidrag.

Ja. Sedan får man sköta det med återbetalningsskyldigheten snyggt.
Citera
2016-04-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
I Nederländerna vet jag att de redan har stoppat alla möjligheter att få bidrag när man misstänker att de reser till Syrien. Även försörjningsstöd dras in. Idioter till tjänstemän som inte har någonting att tänka med. De följer bara regler...

Eller är myndigheterna infiltrerade av deras kompisar såsom vissa partier är idag.
Citera
2016-04-24, 10:12
Avstängd
Deepineuphorias avatar
Känner inte igen mig i mitt eget land längre..lite skrämmande. Typ som att kulturen och familjen har blivit bortplockade.
Citera
2016-04-24, 10:23
Medlem
Man tror det är ett skämt när man läser sånt här, vi har matats o matats med att det är såååå synd om dem som kommer därifrån, men helt plötsligt så finns det fungerande universitet där.

Detta om något bör signalera att det går att stanna i syrien.

Eller är det ett folkutbyte som är på G
Citera
2016-04-24, 10:25
Avstängd
Deepineuphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Man tror det är ett skämt när man läser sånt här, vi har matats o matats med att det är såååå synd om dem som kommer därifrån, men helt plötsligt så finns det fungerande universitet där.

Detta om något bör signalera att det går att stanna i syrien.

Eller är det ett folkutbyte som är på G

Sjukt eller hur...men det värsta är att det inte är ett skämt...det som är bra är att dom inte kan gömma det längre tack vare internet.
Citera
2016-04-24, 10:34
Medlem
LaScalas avatar
Nästa fråga: Kan dessa studier användas som en täckmantel för att man ansluter sej till IS?
Citera
2016-04-24, 10:37
Avstängd
Cauvies avatar
Centrala Studiestödsnämnden (likt många andra) älskar också Jihadism och våld!

surprise surprise! http://www.csn.se/kontakta-oss Mejla CSN och kalla dem IS sympatisörer.
Citera