Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-25, 22:07
  #13
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Mm känns faktiskt åt detta hållet, 120/g är lite väl lågt om man köper av random blatte på hörnet, säkert närmre 200kr/g när du väl vägt upp det, eller har du riktig tur och får det för 120.

Aa fast det var ts som skruva till priserna... Gå på känsla ts
2016-04-26, 12:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Har nyss flyttat från Stockholm där det finns massa marockaner vid donken under vasagatan som säljer braj. Man får standardsskit för 75 kronor per gram. Har letat gata upp och ner men hittar säljare - hitttills bara blattar och zigenare - vill ju bara blåsa mig. Vart ska man leta? Närmaste jag träffat har varit vid Happis, men han ville ha 400 kr för en femma. Inte rimligen kan det vara billigare att köpa av zigenare?
Är du helt tappad? 400 för en 5:a är svinbra!
2018-06-12, 14:43
  #15
Medlem
Anledningen till att allt är så dyrt här uppe i Norrland är p.g.a att som flera sagt, tillgång och efterfrågan som styr priset samt konkurrensen mellan kranar.

Vanliga priser på röka i Umeå krokarna är:
Bruning: 100 kronor/grammet
Gröning: 150 kronor/grammet

Det är en cannabis tråd men skriver priser på övriga droger också.

Ecstasy: 100-200 kronor beroende på dos. Första gången bör man ta runt 100mg för att vara säker.
De flesta ADHD-mediciner: 1-2 kronor/mg
LSD: 200 kronor/lapp
Tjack: 200-350 kronor/grammet

Självklart varierar priserna beroende på den kran du använder.
2018-06-14, 20:04
  #16
Medlem
Dear-Tsars avatar
I Jämtland, i mina kretsar (alltså inga afghaner/somalier) så kan jag köpa grönt och brunt för 100 kr/g.
Problemet är bara att min krets har svårt att få tag på grönt eller så vill inte sälja till mer människor för att hålla sig under radarn så att säga. (Kompis-kompis)

PS. Jag är hellre utan grönt än att gå och köpa av skumma afghaner/somalier.
2018-06-25, 06:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Har nyss flyttat från Stockholm där det finns massa marockaner vid donken under vasagatan som säljer braj. Man får standardsskit för 75 kronor per gram. Har letat gata upp och ner men hittar säljare - hitttills bara blattar och zigenare - vill ju bara blåsa mig. Vart ska man leta? Närmaste jag träffat har varit vid Happis, men han ville ha 400 kr för en femma. Inte rimligen kan det vara billigare att köpa av zigenare?

Var hittar du en femma för mindre än 400 spänn i huvudstaden? Måste vara jävligt dålig skit i så fall.

Köp ditt skit online om du är så snål. Eller gör som mina polare, be någon kompis i huvudstaden posta lite grönt då och då lol.
2018-06-25, 13:55
  #18
Medlem
LelleLito666s avatar
Där jag bor finns det bara kaosblattar och white-trash svennar som säljer, så jag hade rekommenderat Flugsvamp om du bor i Norrland, mycket trevligare än att umgås med det lite mindre fina folket.
2018-06-26, 10:10
  #19
Medlem
Jag är från Luleå. Det accepterade priset för en femma bruning är kring 750.
Allt handlar om att känna rätt människor, och om du är en social rökare är det lätt att hitta fler kranar bara genom att vara social. Jag har märkt att de sociala rökarna tenderar att gilla hårdare knark också. Det är smart i Norra Sverige att köpa större partier för mindre kr/g iallafall
2018-06-26, 18:19
  #20
Moderator
kvm3s avatar
Fortsatt diskussion hänvisas till (FB) Den stora "Vad kostar piller/droger?"-tråden (Prisfrågetråden) II

Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback