Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-24, 00:45
  #1
Medlem
Hej!
Har en septumpiercing som har läkt fint med en ball closure ring och vill byta till en vanlig segment ring men jag kan ju inte få loss kulfan?! Har hört och förstått att det ska vara klurigt och svårt och att den ska sitta hårt men alltsåå?! En vågar ju inte ta i för kung och fosterland heller för slinter en gör det ju ont som tusan har jag lärt mig. Kan ju inte gå till en studio varje gång jag vill byta heller. Vad ska jag göra? Några tips?
Citera
2016-04-24, 00:48
  #2
Medlem
Zer0Shits avatar
Jag tog en fin & smal tång på varsin sida av kulan när jag hjälpte en polare och det gick smärtfritt.
Citera
2016-04-27, 00:37
  #3
Medlem
Egerias avatar
Kan tänka mig att det ovanstående sa om tång kan funka.

Jag har en ball-closure i min tragus, jag testade dra lite i bollen en dag på impuls för tänkte att "det är säkert jättesvårt att få ut den", men den åkte ut fort som fan! Tog dock otroligt lång tid för mig att få i den igen!

Ditt smycke är nog lite bättre än mitt hehe men jag hade nog kört på tång-tekniken eller gå till studion!
Citera
2016-05-01, 22:07
  #4
Medlem
Tack för tipsen! Jag testade med två mindre tänger men slant med ena vilket resulterade i att jag ryckte som tusan i ringen. Det gjorde sjuuukt ont och började blöda = inte kul. Sen sa pappa att han hade en tång i garaget som liksom delade på sig när man tryckte ihop den så jag lånade den och så levde jag o h min septum lyckliga i alla våra dagar!
Citera
2016-05-02, 00:00
  #5
Medlem
Hittar man inte lämpliga verktyg hemma i lådan (vilket ts hade tur att göra) så finns det speciella tänger som din piercingstudio troligtvis säljer. Billigast är att åka till Biltema eller annat ställe som säljer verktyg, och ta hjälp av en polare du litar på.
Citera
2016-05-04, 09:58
  #6
Medlem
Om detta var krångligt för dig undrar jag hur det gick med segmentringen. Lättare att ta lös än att sätta ihop så att säga.

För framtida byten, införskaffa en tång speciellt för detta. Finns i piercingshoppar.
Citera
2016-05-09, 16:11
  #7
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Kolla www.crazy-factory.com de säljer både billiga smycken och verktyg. Köpte någon plastig tång för just detta ändamål, inte världens bästa men den funkar och den var billig. Ska man använda den oftare kanske man ska investera i en riktig dock, men tror nog de är billigast på crazy factory!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback