2016-04-23, 21:41
Medlem
Svenskares avatar
Jag har tröttnat så in i helvete på det mediala användandet av ordet stjärnor... Det är ju för fan nästan äcklig att läsa hur uselt det beskriver svenska Z-kändisar. En stjärna är en upphöjd begåvad människa som har uträttat något storslaget, inte kommit sist i melodifestivalen eller kissat på sig i någon dokusåpa. Svenska stjärnor i dag är relativt få och jag vet knappt om de existerar längre, men jag blir så besviken på den mediala hanteringen av sådant här. Man får bara lust att spy.

Så nu till frågeställningarna inom detta ämne: Varför tror ni media gör så här? Och hur i helvete kan man få stopp på det? Några förslag?
Senast redigerad av Svenskare 2016-04-23 kl. 21:48.
Citera
2016-04-23, 21:46
Medlem
Blir väl enformigt med ordet kändis jämt och ständigt, och de vill väl hjälpa talanglösa artister som t.ex Frans att framstå som en seriös och bra person i sin bransch.
Citera
2016-04-23, 21:54
Medlem
Därför jag inte läser medier något mer. Ger mig inget än huvudvärk i slutändan. För mig har det varit hälsosamt att hålla mig ifrån mig tidningar, nyheter osv

Lite offtopic men aja
Citera
2016-04-23, 22:29
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jag har tröttnat så in i helvete på det mediala användandet av ordet stjärnor... Det är ju för fan nästan äcklig att läsa hur uselt det beskriver svenska Z-kändisar. En stjärna är en upphöjd begåvad människa som har uträttat något storslaget, inte kommit sist i melodifestivalen eller kissat på sig i någon dokusåpa. Svenska stjärnor i dag är relativt få och jag vet knappt om de existerar längre, men jag blir så besviken på den mediala hanteringen av sådant här. Man får bara lust att spy.

Så nu till frågeställningarna inom detta ämne: Varför tror ni media gör så här? Och hur i helvete kan man få stopp på det? Några förslag?

Binds du fast varje dag och får ögonen uppspärrade och tvingas läsa skiten?
Citera
2016-04-24, 02:03
Medlem
Tänk dig fame, pengar, storbanker, ekonomisk tillväxt, ekorrar. Man prisar pengar och kändisskap för att stimulera tillväxten. Bankerna lever på att människor är besatta av såna här saker.

Ja det är äckligt. Ett tips är att inte titta och inte klicka på. Förhoppningsvis så självdör det i framtiden.
Senast redigerad av Psyklop 2016-04-24 kl. 02:09.
Citera
2016-04-24, 18:10
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Binds du fast varje dag och får ögonen uppspärrade och tvingas läsa skiten?

Nej, absolut inte. Det som är skiten med det här är att det smyger sig med i alla blad som handlar om nöje, om man t.ex. är lite musikintresserad så utsätts man för den här typen av ordval konstant och det är riktigt jävla tråkigt. Det förtar liksom stjärnstatusen som borde användas för att skapa förebilder inte för att benämna något imbecillt fyllo från kanal 5. Jag hoppas du förstår lite hur jag tänker? Det kan väl inte vara allt för långväga, eller hur?
Citera
2016-04-24, 19:03
Medlem
Cannabisministerns avatar
Det handlar såklart om att skapa uppmärksamhet och clickbaite för tidningarna. Vem vill läsa om en halvt alkoholiserad och avdankad kändis som framträder i något kasst TV-program? Det är såklart mer lockande att läsa om någon stjärna som framträder i TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in