Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-23, 18:27
  #1
Medlem
Tjena

Är ny med allt som har och göra med UE. Har besökt bla Arla. När jag var vid Arla klättrade jag upp taket och det var en ganska trevlig utsikt där ifrån. Har lust och börja komma upp på andra tak här i Göteborg men undrar om ni har några tips på hur man kommer upp utan att bli upptäckt osv. Ska man leta efter stegar eller andra saker så man kommer upp? Eller ska man gå in i huset o leta på något sätt?

(Om jag skrivit detta på fel ställe ber jag om ursäkt)
Citera
2016-04-23, 18:32
  #2
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattgubbe
Tjena

Är ny med allt som har och göra med UE. Har besökt bla Arla. När jag var vid Arla klättrade jag upp taket och det var en ganska trevlig utsikt där ifrån. Har lust och börja komma upp på andra tak här i Göteborg men undrar om ni har några tips på hur man kommer upp utan att bli upptäckt osv. Ska man leta efter stegar eller andra saker så man kommer upp? Eller ska man gå in i huset o leta på något sätt?

(Om jag skrivit detta på fel ställe ber jag om ursäkt)


Sitter ofta brandstegar på byggnader måste vara lättaste sättet.

Annars får du klättra via balkonger eller på stuprören.

Kontrollera att stuprören sitter fast ordentligt innan du börjar klättra.
Citera
2016-04-23, 18:39
  #3
Medlem
Zer0Shits avatar
Det finns brandstege på de flesta byggnader.
Citera
2016-05-01, 10:43
  #4
Medlem
godboys avatar
I många byggnader går det att ta sig upp på taket via den vanliga trappan. Högst upp kan det finnas en lucka till taket och oftast finns det en stege i närheten av luckan. Är du lite bekväm tar du hissen så högt som möjligt.

I vissa byggnader behöver du in på vinden för att komma vidare till ev taklucka. Så kan nyckel behövas för att ta sig in på vinden.

Tror nog att luckor och dörrar i till taken i bostadsfastigheter i huvudsak är olarmade, medan dessa vägar troligen är larmade i hotell och kontorsfastigheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback