Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-23, 12:08
  #1
Medlem
Sterges avatar
Hej. Vet inte om tråden ligger i rätt del av forumet men kör på det här.

Sitter på en wifi-uppkoppling med min skoldator och vissa webbplatser är sega som fan att ladda.
Värst är Facebook. Skulle ladda ner Daemon Tools för att kunna mounta lite spel här i min ensamhet men det skulle ta 26 timmar att ladda ner installationsfilerna... jo men visst

Brandväggen är inaktiverad och antivirusprogrammet är McAfee VirusScan Enterprise.
Bör jag prova att byta antivirusprogram, eller kan det vara något annat som gör att surfning går segt så att man sliter av sig håret?
Citera
2016-04-23, 12:10
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
McAffe är ett program från djävulen. Avinstallerar detta illa kvickt och ditt problem är löst.
Citera
2016-04-23, 13:30
  #3
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Hej. Vet inte om tråden ligger i rätt del av forumet men kör på det här.

Sitter på en wifi-uppkoppling med min skoldator och vissa webbplatser är sega som fan att ladda.
Värst är Facebook. Skulle ladda ner Daemon Tools för att kunna mounta lite spel här i min ensamhet men det skulle ta 26 timmar att ladda ner installationsfilerna... jo men visst

Brandväggen är inaktiverad och antivirusprogrammet är McAfee VirusScan Enterprise.
Bör jag prova att byta antivirusprogram, eller kan det vara något annat som gör att surfning går segt så att man sliter av sig håret?


Har du provat att inaktivera det och testa hur det fungerar att surfa?
Citera
2016-04-23, 13:41
  #4
Medlem
Sterges avatar
Tog bort skiten och installerade Essentials, duger gott åt mig. Tog inte 27 timmar att ladda ner installationsfilerna till DT. Sen är väl inte uppkopplingen mycket att hänga i granen men det blev bättre helt klart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback