Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-09-25, 16:26
  #61
Medlem
Jonipoons avatar
Herregud vilken kass film. Den här får ju Jurassic Park 3 att framstå som en bra film. Den hade i alla fall en någorlunda logisk story, här har man frångått allt logiskt tänkande och rört ihop en soppa av plot holes, tråkig action, trista karaktärer, och "skräck" anpassad för barn. Inte ens när de uppenbart kopierar direkta scener och situationer från tidigare filmer känns det nostalgiskt, utan de faller platt.

Dinosaurierna uppför sig som husdjur eller ilskna hundar när hjältarna är i närheten. Det är bara mot skurkarna i storyn som dinosaurierna anfaller, vilket skapar 0 spänning och det känns som att hjältarna aldrig är i fara. T-rex har verkligen blivit en fucking jävla dues ex machina.

Och detta kommer från en person som tyckte att Jurassic World var bra. Inget slår förstås originalet från 1993.
Citera
2018-10-08, 16:58
  #62
Medlem
swebarbs avatar
Såg också denna pga jag älskar dom första två. Klart den inte lever upp ens till förra som var betydligt bättre men inte heller katastrof effekterna var ju bra allafall. Slutet är ju intresssant, jag hoppas verkligen Alan Grant, Ellie och Malcolm gör en comeback till den sista så det blir en värdig sista avslutning på trilogin och franchisen som helhet så blir vi nog nöjda tror jag.
Citera
2018-10-21, 10:38
  #63
Medlem
fintnirs avatar
Nyligen såg jag av nostalgiska skäl om första filmerna, och själva konceptet har liksom för länge sedan nått vägs ände, varje trilogi går ut på att de från början har ordning i parken, sedan följer kaos, djuren löper amok, alla människor evakueras. För att de i uppföljaren måste komma på en anledning att återvända till ön. Och samma predikament följer nu i World-trilogin, som egentligen var en slags reboot utan nya idéer. Den enda framtiden för Jurassic Park som jag kan se det är att man gör en riktig reboot om kanske 5 år och följer Michael Crichtons böcker till punkt och pricka, och gör filmerna Rated R med så lite CGI som möjligt.

För övrigt tyckte jag faktiskt att World 2, var bättre än World 1. Ettan levde bara på nostalgi och längtan från fansen och levererande aldrig riktigt. Tvåans mörkare ton var mycket bättre. Introt i tvåan var överraskande bra, mörk domedagskänsla, hopplöshet, regn; precis det den första (Jurassic World) saknade. Jag gillar att de försökte göra dinosaurierna skräckinjagande igen, det fungerade väldigt bra i introscenen även om den blev överdriven. Filmens mittenparti var ganska dåligt, men jag gillade faktiskt utveckligen när de kom till herrgården, det blev nästan lite av en nihilistisk Resident Evil-känsla över den delen, förmodligen för att hybriden var mer som ett monster än en dinosaurier. Skrattade också högt under budgivningscenen när den stereotypa nyrika oligark-ryssen skrek ”Twenty Millions!”. Hade filmen varit Rated R och ännu mer som en skräckfilm, med mindre action och mer tystnad & spänning som första Alien så hade den nog kunnat bli riktigt bra. Nu blev det något halvdant, men ändå bättre än World 1, i min mening, vilket dock inte säger särskilt mycket. Det blir nog omöjligt att övertrumfa originalet från 1993.
Citera
2018-11-19, 02:49
  #64
Medlem
JayGatsbys avatar
Njae, det här var ingen höjdare.
Jurassic World är ganska likt X-Men-filmerna; man försöker göra samma saker flera gånger om (domesticera dinosaurier/tygla mutanterna/Wolverine) men misslyckas varje gång; till slut borde man inse att det inte går.

Givetvis helt moraliskt förkastligt av "hjältarna" att släppa ut dinosaurierna. Skitungen förtjänar stryk; "I live, so should they". Men inte alla människor som kommer bli dinosaurieföda?

Likväl ska 3an bli intressant, hur handskas de med den nya verklighet de lever i?
Citera
2018-11-19, 03:39
  #65
Medlem
zxcvb45s avatar
Pallar inte ens se den nya. Tyckte förra var så fruktansvärt kass! Jag var ett gesiget fan av första filmerna.


Gjorda för dagens ungdom helg enkelt...
Citera
2019-03-05, 23:49
  #66
Medlem
SvinFullGreks avatar
Herre min skapare.. Den där kvotbögnegern förstör hela filmen med sina pinsamma tagningar
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback