Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-22, 20:55
  #1
Medlem
toydolls avatar
Hej

Har under en längre tid använt transmission på min freenas utan större problem men sedan några dagar tillbaka så går det inte att nå dess GUI.

En av tre saker händer när jag försöker nå gui:
-Sidan laddar någon minut för att sedan få meddelandet att sidan inte svarar (från webläsaren)
-Jag når transmission GUI men det säger att något fel uppstod och att jag måste ladda om sidan (det hjälper inte)
-Och ibland... Mycket sällan... så fungerar det i någon minut.


En gång när det fungerade passade jag på att starta en nedladdning av en större film. En minut senare gick det inte att nå transmission men jag kunde se att filmen fortsatte att laddas ner, så det är alltså bara GUI jag inte når.


Jag har inte ändrat några inställningar.
Jag har testat starta om freenasen, jailet och pluginet.



Som en temporär lösning har jag installerat transmission i ett annat jail som jag använder tills vidare och det fungerar jättebra.

Någon som vet vad felet kan vara? Det är konstigt att det börjar bråka helt plötsligt efter flera månaders fungerande.
Citera
2016-04-22, 21:03
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Hej

Har under en längre tid använt transmission på min freenas utan större problem men sedan några dagar tillbaka så går det inte att nå dess GUI.

En av tre saker händer när jag försöker nå gui:
-Sidan laddar någon minut för att sedan få meddelandet att sidan inte svarar (från webläsaren)
-Jag når transmission GUI men det säger att något fel uppstod och att jag måste ladda om sidan (det hjälper inte)
-Och ibland... Mycket sällan... så fungerar det i någon minut.


En gång när det fungerade passade jag på att starta en nedladdning av en större film. En minut senare gick det inte att nå transmission men jag kunde se att filmen fortsatte att laddas ner, så det är alltså bara GUI jag inte når.


Jag har inte ändrat några inställningar.
Jag har testat starta om freenasen, jailet och pluginet.



Som en temporär lösning har jag installerat transmission i ett annat jail som jag använder tills vidare och det fungerar jättebra.

Någon som vet vad felet kan vara? Det är konstigt att det börjar bråka helt plötsligt efter flera månaders fungerande.

Har "transmission" någon egen IP för dess server? Låter som IP konflikt nämnligen...
Eller är det samma IP du anropar som du ställt för Freenasen? eller har du måhända ställt dem själv till samma?

Det låter som ett klassiskt IP konflikt problem nämnligen (dvs du har 2 likadana adresser på samma nätverk...)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback