Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-06, 02:16
  #13
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Ja, det är sorgligt. Den politiska högern har blivit så kulturpolitiskt avväpnad av vänstern så att de endast förmår att forma sitt samhälle efter ekonomisk effektivisering. Ekonomi är det enda neutrala ämnet i politiken, därför tillåts högern ha det som sin snuttefilt och allt de kan göra då är att bli totalautister och grotta ned sig i sina ekonomiska teorier.

Ungefär så, ja. Ännu värre blir det när konservativa dessutom tror att de enda tillåtna ekonomiska teorierna är de som man har övertagit från marknadsliberalismen.
Citera
2016-07-07, 01:19
  #14
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ungefär så, ja. Ännu värre blir det när konservativa dessutom tror att de enda tillåtna ekonomiska teorierna är de som man har övertagit från marknadsliberalismen.

Om du skrivit något akademiskt alster som försvarar protektionismen så läser jag det gärna.
Citera
2016-07-08, 20:52
  #15
Medlem
omegatrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Om du skrivit något akademiskt alster som försvarar protektionismen så läser jag det gärna.

Jag har skrivit ett alster, men bara kommit till rubriken: "Att socialt slakta en nation för ekonomiskt byte är inte nationellt lönsamt"

Fotnoten är att för djuren är inte slakten lönsam.

Jag hoppas kunna leda till existentiella frågor med min avhandling.
__________________
Senast redigerad av omegatretton 2016-07-08 kl. 20:59.
Citera
2016-07-10, 02:24
  #16
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omegatretton
Jag har skrivit ett alster, men bara kommit till rubriken: "Att socialt slakta en nation för ekonomiskt byte är inte nationellt lönsamt"

Fotnoten är att för djuren är inte slakten lönsam.

Jag hoppas kunna leda till existentiella frågor med min avhandling.

Den också läser jag gärna.
Citera
2016-07-10, 09:22
  #17
Medlem
Jag började faktiskt läsa lite NEk själv när en anhörig gick a-kursen. Jag tog boken och det var väl ungefär vad jag väntat...tills en graf på en halv sida kom som beskrev hur man åtgärdar en ekonomi som inte presterar. Jag fattade att det var grejen, slog ihop boken. Klart.

Frihandel är ofta inte alls som det sägs. Ta produktion som flyttar till Polen, mycket har gjort det, och inte är nåt bättre i Polen än i våra etablerade produktionsområden. Det är bara lägre lön. Komparativa fördelar brukar vara att man skitar ner, betalar mindre skatt och lön. Och att nån hund vill ta jobbet. Vi är långt ifrån engelska vinodlingar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback