• 1
  • 2
2016-04-22, 20:29
Medlem
elastikmandens avatar
Homo Sapiens Sapiens, borde vara den "mest intelligenta" varelsen på jorden, men det har jag ju aldrig köpt! För mig är nog människan den allra mest imbecilla,och okompetenta varelsen av alla!

Vi fick en fet grön och frodig planet till vårat förfogande; När väl alla hellvetetsutbrott var över, dinos, borta, och då började allt växa igen, och det som fanns i haven fanns mycket kvar, och det som kom på jorden, och i haven, blev snart utrotat av den allra mest giriga varelsen av alla: VI, skitdjuret på jorden! Varför förstör vi allt?

Våra hjärnor verkar ju långt under reptilnivån, eller?

Nu blir forumvalet fel, därför att jag länkar till en dokumentär på tv: http://www.dplay.se/racing-extinctio...ng-extinction/ Det hela flyter ihop i en enda stor skam att tillhöra släktet: Homo Sapiens Sapiens! Så Mod får avgöra; Pk, eller forumbyte. Är ledsen dock.
Citera
2016-04-22, 20:48
Medlem
Jackschnuss avatar
Nä, människan är den bästa varelsen. Kolla omkring dig bara vad vi har skapat.
Citera
2016-04-22, 21:50
Medlem
elastikmandens avatar
Precis de svaren ja förväntade mig, av era imbecilla kommsumentbovar, kolla på filmen, eller lev till den dagen, ett sillahuvud kostar 100SEK/kg!

Verkar som om att det finns många fjun här, som inte inte fattar? Kolla på på lite dokumentär, istället för att slita ut xboxen? Vad van gör ni som inte fattar allvaret, om mamsen eller pappsen får en hjärtinfarkt, och ni måste stå på egna ben?

Kolla nu på den filmen, och tänk gångar nästa gång du halsar i dig en energidryck, vakna! Och bevara det lilla vi har kvar!
Citera
2016-04-22, 23:26
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Precis de svaren ja förväntade mig, av era imbecilla kommsumentbovar, kolla på filmen, eller lev till den dagen, ett sillahuvud kostar 100SEK/kg!

Verkar som om att det finns många fjun här, som inte inte fattar? Kolla på på lite dokumentär, istället för att slita ut xboxen? Vad van gör ni som inte fattar allvaret, om mamsen eller pappsen får en hjärtinfarkt, och ni måste stå på egna ben?

Kolla nu på den filmen, och tänk gångar nästa gång du halsar i dig en energidryck, vakna! Och bevara det lilla vi har kvar!

Tänker inte kolla på din marxistiska propagandafilm, men jag ger dig en poäng ändå.
Människan har bedrivit rovjakt på både djur och resurser alltför länge och förr eller senare kommer det slå tillbaka på oss.

Vi är alldeles för många och barnbegränsning, framför allt inom tredje världen borde införts för länge sedan. Nu är det försent, vi är körda..

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-04-22, 23:49
Medlem
studentrolands avatar
Man var ju tvungen att logga in för att se filmen... länka till en utrotningsfilm på youtube istället, som går att se, eller läs på om vad Jeremy Griffith skriver...
Citera
2016-04-23, 01:23
Medlem
Ja, det är väl inte en nyhet att människan saboterar för hela sin egen art genom detta beteende. Tyvärr kan inte vi "vanliga" göra något speciellt för att påverka saken utan det är de 1% som äger alla stora bolag och kontrollerar oljemarkerna som har jordens framtid i sina händer.
Citera
2016-04-23, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Ja, det är väl inte en nyhet att människan saboterar för hela sin egen art genom detta beteende. Tyvärr kan inte vi "vanliga" göra något speciellt för att påverka saken utan det är de 1% som äger alla stora bolag och kontrollerar oljemarkerna som har jordens framtid i sina händer.
Större delen av konsumtionen ligger ändå hos de 99% av befolkningen så visst kan vi påverka genom våra vanor. Hur vi reser, vad vi köper osv.
Citera
2016-04-23, 18:01
Medlem
elastikmandens avatar
Nej, det är inte en marxistisk dokumentär, det är bara fakta, enligt mig. Mitt budskap med den här tråden är bara att påminna er om, att man inte skall behöva utrota arter, och inte behöva göra en ful business med t.ex. svenska bin? För det finns ju redan sådan export

Hela grejen med min lilla tråd, är att någon vill kolla på den filmen som jag satte in. Så ni alla kan förstå, hu rilla det är! Den trådsättningen blir ju fel, men mod får rätta, eller kasta?
Citera
2016-04-23, 18:08
Medlem
elastikmandens avatar
Det finns nog inte många härinne som ens vågar titta på den dokumentären?? Ni festar väl nu och testar svampar? Men kanske några av er vill ha barn? Vad skal vi bjuda dem på då? Sill och korv?
Citera
2016-04-23, 18:40
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Tror nog att ingen vill glo på den här filmen, så mod kan ksata i pk, tyvärr. Men visst är det lite sorgligt, att ingen vill förstå?
Som sagt...
(FB) Våra djurarter dör ut, en efter en! Katastrofalt! Vi måste börja tänka!
Citera
2016-04-23, 18:51
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, jag vet ju att ämnet är förlegat, men tänker vi på det? Var enda gång vi går på zoo, och gullarmed våra barn? Skall vi kanske sluta äta räkor? Och kräftor till midsommar? Kanske håller de på att ta slut. Men vi måste spara valarna, för om de tar slut, så dör vi med dem. Vi måste stoppa slakten på dem, hur gör vi det?
Citera
2016-04-24, 20:54
Medlem
Valet är följande: ska dina barn överleva eller ska en djurart överleva? Jag väljer att mina barn ska leva. Om du väljer något annat är det upp till dig men sitt inte där bakom datorn som slukar energi och tro att du kan lära mig något. Föregå med gott exempel och sälj allt du har och lev på solsken. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in