Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-22, 15:01
  #13
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Jag la aldrig fram en hypotes om en sionistisk koppling, jag har bara talat om vad dom stått för och vad dom uträttar för ärenden. Vad precis är det som är oklart? Jag förstår inte riktigt ditt svar.

Men eftersom du avfärdar fakta och verkligheten som ett "fantasifenomen" så är det inte mycket mer jag kan göra.

Pegida är däremot en folkrörelse som är emot islamering av väst och vill värna om våra europeiska länder, det räcker så för dom har inte utgett sig att vara något annat och det är fritt för alla grupper att delta.

Du skrev att de var "zionisternas knähundar", det är en sionistisk koppling. Vad jag menar med att det skapar frågor är t.ex. hur det skulle komma sig att de aldrig har några pengar om de drivs på av sionisterna, etc, medan det inte finns någon fråga som bäst besvaras med att de har en sionistisk koppling.

Kan du nämna något folkmord som judisk makt-rörelsens har gjort sig skyldig till?
Citera
2016-05-23, 00:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Du skrev att de var "zionisternas knähundar", det är en sionistisk koppling. Vad jag menar med att det skapar frågor är t.ex. hur det skulle komma sig att de aldrig har några pengar om de drivs på av sionisterna, etc, medan det inte finns någon fråga som bäst besvaras med att de har en sionistisk koppling.

Kan du nämna något folkmord som judisk makt-rörelsens har gjort sig skyldig till?
Vet inte hur dom blir finansierade och det var inte min poäng heller, det jag menar är att dom i praktiken stödjer den nuvarande världsordningen och är egentligen inget hinder för det heller, Så kan man sammanfatta det kort och gott.
Dom är öppet sionister och har samröre med JDL, duger inte det som en sionistisk koppling?

Nu var inte riktigt jag med i diskussionen om judiska folkmord och jag kanske missförstod diskussionsämnet men varför inte Palestina och Holodomor för att nämna några konkreta.

Vill helst inte spinna vidare på just den diskussionen eftersom det inte hör hemma i den här tråden.
__________________
Senast redigerad av herrwille 2016-05-23 kl. 00:13.
Citera
2016-05-23, 09:47
  #15
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Vet inte hur dom blir finansierade och det var inte min poäng heller, det jag menar är att dom i praktiken stödjer den nuvarande världsordningen och är egentligen inget hinder för det heller, Så kan man sammanfatta det kort och gott.

Den rådande världsordningen vill ha in muslimer i västvärlden, det är väl helt glasklart? Den rådande världsordningen vill också avfärda alla som opponerar sig som nazister. Så på dessa två punkter går EDL mot den rådande världsordningen och det är därför de blivit så hårt ansatta av stat och media (dvs "etablisemanget").

Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Dom är öppet sionister och har samröre med JDL, duger inte det som en sionistisk koppling?

Nej, för att det är helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Nu var inte riktigt jag med i diskussionen om judiska folkmord och jag kanske missförstod diskussionsämnet men varför inte Palestina och Holodomor för att nämna några konkreta.

Vill helst inte spinna vidare på just den diskussionen eftersom det inte hör hemma i den här tråden.

Min uppfattning är att det bara är kommunister och islamister som anser Palestina som ett folkmord. Jag anser att det rör sig om en serie skärmytslingar mellan Hamas och Israeliska staten med civila som kommit emellan.

Om du vill avsluta denna diskussionen så får vi göra det med något som inte kräver replik. Jag kan tycka att det finns en viss relevans i att utreda vad EDL står för iom att de har en gemensam ledargestalt med pegida.
Citera
2016-05-23, 12:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Den rådande världsordningen vill ha in muslimer i västvärlden, det är väl helt glasklart? Den rådande världsordningen vill också avfärda alla som opponerar sig som nazister. Så på dessa två punkter går EDL mot den rådande världsordningen och det är därför de blivit så hårt ansatta av stat och media (dvs "etablisemanget").

För det första, EDL har inget emot muslimer, dom är emot islamisering av England, dom har inget problem alls att beblanda sig med muslimer.

Och för det andra, Varför har inte etablissemanget något problem med "nazisterna" i Ukraina?

Och för det tredje så opponerar dom sig inte som "nazister".


Citat:
Nej, för att det är helt fel.

Vad är fel? Använd Google om du inte tror på mig.

Citat:
Min uppfattning är att det bara är kommunister och islamister som anser Palestina som ett folkmord. Jag anser att det rör sig om en serie skärmytslingar mellan Hamas och Israeliska staten med civila som kommit emellan.
Aja jag tycker inte att den diskussionen hör hemma här.

Citat:
Om du vill avsluta denna diskussionen så får vi göra det med något som inte kräver replik. Jag kan tycka att det finns en viss relevans i att utreda vad EDL står för iom att de har en gemensam ledargestalt med pegida.
Jag vill inte avsluta diskussionen, jag vill avsluta diskussionen om vad som är folkmord och inte.

Jag har inget problem egentligen med att Pegida har något med EDL att göra, men då hoppas jag verkligen inte att dom börjar med avståndstaganden mot andra grupper och låter fler grupper vara med som har olika åsikter i andra frågor.
Citera
2016-05-24, 09:17
  #17
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
För det första, EDL har inget emot muslimer, dom är emot islamisering av England, dom har inget problem alls att beblanda sig med muslimer.

Och för det andra, Varför har inte etablissemanget något problem med "nazisterna" i Ukraina?

Och för det tredje så opponerar dom sig inte som "nazister".

Nej jag är helt medveten om att de inte har något emot muslimer, men en massiv import av muslimer är något de opponerar sig emot iom att det skapar muslimska ghetton.

Etablisemanget föredrar uppenbarligen Nazister framför Putin. Överlag är jag lite förvånad över hur etablisemanget stödjer extremistiska statskupper och revolutioner just nu.

Det är just det att EDL definitivt inte är nazister som gör dem obekväma.

Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Vad är fel? Använd Google om du inte tror på mig.

Ok jag hittar några extremistsiter som hänvisar till en gemensam demonstration i Canada 2011. Han nämner inte detta i sin bok, vilket är lite märkligt, men ok den hände sannolikt. Jag tycker fortfarande inte att det finns vad jag skulle kalla en koppling, i synnerhet inte till sionismen, men ok de har antagligen samarbetat med JDL vid minst ett tillfälle.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback