Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 20:48
  #37
Medlem
Avva66s avatar
Varför ingenting tyngre när du ändå är fyllda 18 år?
Citera
2016-05-17, 21:10
  #38
Medlem
Bäst av dessa (alltså snabbast, bäst axx, lägsta driftkostnader och kvaliten)
Honda CBR 125 -06
Honda Varadero 125 -04
Aprilia RS 125 -05
Derbi GPR nude -06
Cagiva Mito -00

Något annat förslag på liknande cyklar i samma prisläge?
Citera
2016-05-24, 16:58
  #39
Medlem
Uppgradering - Synpunkter?

Hejsan alla!

Jag har en Er6-n ABS och funderar på att uppgradera till 1000cc. Vilken kan ni rekommendera? Säljs Kawasaki Ninja 1000 i Sverige?

Tack!
Citera
2016-05-24, 22:32
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekenn
Hejsan alla!

Jag har en Er6-n ABS och funderar på att uppgradera till 1000cc. Vilken kan ni rekommendera? Säljs Kawasaki Ninja 1000 i Sverige?

Tack!
Ducati 1299 Panigale. Sexigare, snabbare och farligare hoj går inte att hitta! Som grädde på moset kostar försäkringen endast en tredjedel utav hojens pris
Citera
2016-06-01, 15:50
  #41
Medlem
scarlots avatar
Tjena

Ska ta mckort och funderar lite grann på vad som kan vara bra hoj att börja med?
Har sneglat en del på Triumph Bonneville. Någon som har bra erfarenhet av den?
Är den bra att börja med?
Citera
2016-06-02, 23:41
  #42
Medlem
Ska börja ta A2-kort nu över sommaren och har då såklart tänk att skaffa mig en hoj. Vill ha en sport-variant som även funkar bra att köra på bana med. Min budget ligger på max 30000 kr.

Någon som har nåt tips?
Citera
2016-06-07, 23:20
  #43
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBildoktor
Ska börja ta A2-kort nu över sommaren och har då såklart tänk att skaffa mig en hoj. Vill ha en sport-variant som även funkar bra att köra på bana med. Min budget ligger på max 30000 kr.

Någon som har nåt tips?
A2-kort på bana? Det låter lite klent eller ska du fuska med strypningen?
Om det är tanken så har du en uppsjö av hojar att välja...
Citera
2016-06-12, 19:14
  #44
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Tjena

Ska ta mckort och funderar lite grann på vad som kan vara bra hoj att börja med?
Har sneglat en del på Triumph Bonneville. Någon som har bra erfarenhet av den?
Är den bra att börja med?
Känns lite entusiasthoj. Varför inte börja med en bra och trevlig brukshoj som Kawasaki ER5/ER6? Körglada, lätthanterliga och inte särskilt dyra, finns fina exemplar för runt 30000.
Citera
2016-06-12, 20:12
  #45
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Känns lite entusiasthoj. Varför inte börja med en bra och trevlig brukshoj som Kawasaki ER5/ER6? Körglada, lätthanterliga och inte särskilt dyra, finns fina exemplar för runt 30000.

Tack för tipset! Några tips på vad man bör kika på när man letar efter en sån här hoj? Förutom mängden mil den gått osv?
Citera
2016-06-13, 01:36
  #46
Medlem
Jag sökte presis på yamaha r6 och hittade maaassssoooorr av folk som säljer den modellen för runt 20 tusen kr bara!!

Jag förstår inte varför den är så billig??

Det var ju bara ett år sedan den var hur populär som helst, dom har ju gjort massor av tester mellan den och andra mcs fårn andra tillverkare som honda och kawasaki i samma klass alltså cbr600rr tex och yamaha r6 var den bästa av dom.. jätte grymm acceleration.. bara vrid lite grann.. en gnutte så flyger man iväg med explosion fart.

Undrar bara om det är något jag missar?
Hur kan dom säljas så billigt?

Jag blev så sugen helt plötsligt att skaffa mc körtkort och slänga alla mina ihopp sparade pengar på att köpa en sån begagnad.
Citera
2016-06-13, 02:56
  #47
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Tack för tipset! Några tips på vad man bör kika på när man letar efter en sån här hoj? Förutom mängden mil den gått osv?
Jag personligen skulle ju kolla mycket på han som kört den, ser han ut för att vara en riktig mc plågare eller inte? Sen kollar jag alltid:
Se till så att allt är fräsht och tight, allt från växellåda, till styrlager, se till så att den inte är överdrivet skadad eller omkullkörd samt så den inte är skev eller har någon spricka i ram eller likande. En provtur ger ofta de resultat man är ute efter, så var noga och känn ordentligt.
Citera
2016-06-13, 03:00
  #48
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekenn
Hejsan alla!

Jag har en Er6-n ABS och funderar på att uppgradera till 1000cc. Vilken kan ni rekommendera? Säljs Kawasaki Ninja 1000 i Sverige?

Tack!
Jag skulle ju säga en Yamaha fz1 kanske? Inte så dyr jämfört med sporthojarna att äga, och liknar er6-n ganska mycket i körställlning, men det är ju en hel del mer vrid i den, 150hk. Den bygger väl på en liknande motor som R1an fast mer vardagligt dimensionerad. (ca dubbla hästarna mot din förra?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback