Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 00:02
  #325
Avstängd
Tack för svaret!
Dock letar jag efter en bra Motorcykel att åka lite längre med och inte en leksak
__________________
Senast redigerad av Emilio103 2018-08-15 kl. 00:05.
Citera
2018-08-15, 00:47
  #326
Medlem
Vet inte om de finns att få tag på i Sverige, men Keeway Superlight har b!ivit mycket populära i Sydeuropa. Inte de snabbaste maskinerna, men jag glider runt på min nästan på heltid. Betalade 2400 euro ny för min för några år sedan. Det ska dock tilläggas att 125cc passar Sydeuropa och året runt-åka bättre än Sverige med långa avstånd och vinter halva året.

Har begynnande medelåldersproblem med diverse skador och krämpor osv, men man åker riktigt bra även längre distanser på Keeway.
Citera
2018-08-15, 00:56
  #327
Medlem
Sonofdevilss avatar
Yamaha yzf-r 125

Den har allt, behöver inte säga nånting utan att du BÖR skaffa en sån.

Synd att du kommer bli avstängd strax dock då det är 18 års åldergräns på fb
Citera
2018-08-15, 01:04
  #328
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonofdevils
Yamaha yzf-r 125

Den har allt, behöver inte säga nånting utan att du BÖR skaffa en sån.

Synd att du kommer bli avstängd strax dock då det är 18 års åldergräns på fb
Det är lite sorgligt då det är det bästa stället att diskutera sådant här ( enligt mig )
Citera
2018-08-15, 01:06
  #329
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Vet inte om de finns att få tag på i Sverige, men Keeway Superlight har b!ivit mycket populära i Sydeuropa. Inte de snabbaste maskinerna, men jag glider runt på min nästan på heltid. Betalade 2400 euro ny för min för några år sedan. Det ska dock tilläggas att 125cc passar Sydeuropa och året runt-åka bättre än Sverige med långa avstånd och vinter halva året.

Har begynnande medelåldersproblem med diverse skador och krämpor osv, men man åker riktigt bra även längre distanser på Keeway.

Tack för svaret!
Väldigt intresserad av den här!
Min enda fråga till dig är hur man sitter på den? Ett stort problem för mig är att jag är väldigt kort, och man vill ju int ligga på motorcykeln.
Citera
2018-08-15, 01:10
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio103
Tack för svaret!
Väldigt intresserad av den här!
Min enda fråga till dig är hur man sitter på den? Ett stort problem för mig är att jag är väldigt kort, och man vill ju int ligga på motorcykeln.

Man sitter på hojen, de kommer med dubbelsits.
__________________
Senast redigerad av Dreten 2018-08-15 kl. 01:23.
Citera
2018-08-15, 01:11
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio103
Tack för svaret!
Väldigt intresserad av den här!
Min enda fråga till dig är hur man sitter på den? Ett stort problem för mig är att jag är väldigt kort, och man vill ju int ligga på motorcykeln.

Min exfru är ca 167 cm och kör sin utan problem. Även jag med mina 176 cm sitter bra, men börjar man väga runt 85-90 pannor är det verkligen inga snabba hojar.
Citera
2018-08-15, 01:15
  #332
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Min exfru är ca 167 cm och kör sin utan problem. Även jag med mina 176 cm sitter bra, men börjar man väga runt 85-90 pannor är det verkligen inga snabba hojar.

Tack!
Jag kan dock inte hitta någonstans där det går att köpa i Sverige. Vart köpte du din ifrån?
Citera
2018-08-15, 01:21
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio103
Tack!
Jag kan dock inte hitta någonstans där det går att köpa i Sverige. Vart köpte du din ifrån?

Jag bor i Sydeuropa, här säljs de överallt.
Citera
2018-08-17, 07:40
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wierdwriter
Honda groomer. Kolla dom.. 😉

Äger en sådan.
Garvar läppen av mig för varje mil jag kör med den och är en större blickfångare än vad min Aprilia Mille var!
Citera
2018-08-17, 07:44
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio103
Tack för svaret!
Väldigt intresserad av den här!
Min enda fråga till dig är hur man sitter på den? Ett stort problem för mig är att jag är väldigt kort, och man vill ju int ligga på motorcykeln.

Letar du efter en mc och inte har allför stora krav på att kunna smiska motorväg/ha ett jätte-effekt uttag på den så sök på Yamaha Tricker.
Svårhittad då det bara såldes 56 (?) sådana i Sverige under 2006 men hysteriskt lättåkt cykel och extremt låg sadelhöjd.
Poppar upp då och då på blocket och brukar bli sålde i ett nafs!
Lyckades köpa min i dec ifjol och håller HÅRT i den.
Citera
2018-08-17, 09:23
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Letar du efter en mc och inte har allför stora krav på att kunna smiska motorväg/ha ett jätte-effekt uttag på den så sök på Yamaha Tricker.
Svårhittad då det bara såldes 56 (?) sådana i Sverige under 2006 men hysteriskt lättåkt cykel och extremt låg sadelhöjd.
Poppar upp då och då på blocket och brukar bli sålde i ett nafs!
Lyckades köpa min i dec ifjol och håller HÅRT i den.

Tror detta klipp lanserades som officiell promotion-video av Yamaha vid introduktionen (om inte minnet sviker mig):

https://www.youtube.com/watch?v=96MhTnM7f1M
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback