Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 23:05
  #565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Se normal ut i stan? Är det en kukförlängare du söker? Rödljusracer? I stan kan man köra med vad som. Ska du långt så finns det inget som slår en Gold Wing om du vill åka bekvämt, snabbt och långa dagsetapper. Men mycket beror ju på.

Hela frågan är lika korkad som vilken bil man ska köpa. Allt beror ju på vad den ska användas till, behov och ekonomi. Är man 20 år och har 6 km till jobbet, 45 år två barn och 8 mil till jobbet, om man på fritiden renoverar sitt hus eller drar husvagn på fritiden?

Detsamma med mc:n, ska man pendla till jobbet långt/kort, köra runt i Europa eller sprätta runt i en grushög, kanske veteranmc eller bara något att ha utanför garaget som man åker till glasskiosken med om det är solsäkert? Alla kör inte likadant så behoven blir olika. Det finns ingen mc som passar alla.

Tycker inte min fråga är dum. Tycker du verkar lite purken.
Citera
2024-02-26, 00:46
  #566
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
100k för en MC. Vad köper du? Varför?
Själv sugen på något som ser bra ut, men också skönt att åka.

Ducati monster
Tycker dom är riktigt sexiga med liten insats. Tillräckligt bekväma att åka bra långt på om du inte har en för bekväm gubbkropp. Fördelen är också att den klassas som touring som gör försäkringen mycket snällare. Perfekt allround!

Yamaha MT-7 / 9 / 10

Ska du riktigt jävla långt är det väl en multistrada eller bmw gs.
Citera
2024-02-26, 01:08
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
En Vitpil eller en HD Sportster beroende på vad som finns ute i närheten den dagen det passar mig att åka och köpa.

Låter som att du har gott om riksdaler.
Citera
2024-02-26, 06:32
  #568
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
Vitpil före Svartpil?

Egentligen spelar det ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
Låter som att du har gott om riksdaler.

Nja, det var väl 100k som var budget? Det får ju bli något begagnat. Annars hade jag nog klarat mig med lägre kubik på Vitpilen. 401 hade funkat eftersom jag inte har ”need for speed”.
Citera
2024-02-26, 07:50
  #569
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 181kjh2
100k för en MC. Vad köper du? Varför?
Själv sugen på något som ser bra ut, men också skönt att åka.
Hur långt är ett snöre?
Citera
2024-02-26, 13:02
  #570
Medlem
Personligen skulle jag vilja ha en Bmw s1000 xr. Bra allroundhoj med fin motor👍
Citera
2024-02-26, 13:50
  #571
Medlem
Vill du åka längre sträckor bekvämt så är nog varken supersport eller naked idealiskt. Välj nåt med neutral körställning och lite vindskydd. Varför inte en adventure? Upprätt körställning och hög sittposition gör att du får bra överblick i stan och behöver inte sitta hopvikt på landsväg och de funkar även på dåliga vägar.
Citera
2024-02-26, 19:51
  #572
Medlem
Jag funderar lite på en Honda Scramber. Alternativt kanske någon Triumph elller en Svartpilen, eller annan liknande hoj som jag ännu inte upptäckt. Kanske lite att gå på?
Tyckte speed tripple var coola förr, inte inte så mycket längre. Nya designen är inte lika tuff som den som var typ 2005.
Citera
2024-04-02, 18:03
  #573
Medlem
kl4sseKocks avatar
Yamaha MT-03

Yamaha MT03 är den nåt att ha? hur är den på landsväg?
Tanken är kortare dagsturer om 5-15mil.

eller är tex MT-07 ett bättre alternativ?
__________________
Senast redigerad av kl4sseKock 2024-04-02 kl. 18:06.
Citera
2024-04-02, 19:24
  #574
Medlem
Ducatti är så jävla tunga en sån har jag
Citera
2024-04-10, 15:15
  #575
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Yamaha MT03 är den nåt att ha? hur är den på landsväg?
Tanken är kortare dagsturer om 5-15mil.

eller är tex MT-07 ett bättre alternativ?

Nu har jag aldrig kört MT 03, men om du inte är väldigt liten i kroppen så känns allt under 600cc ganska litet.

Ska du köpa begagnat så är dessutom marknaden för MT 07 mycket större, bra för både köp och försäljning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback