Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-22, 07:55
  #1
Medlem
Micke93.s avatar
Tja!

En lönnfet svenne som levt på cheese och bira men som just tänkt börja träna.

Snabb fråga bara:

Borde jag deffa, bulka, eller bara komma igång och strunta i kosten de första månaderna? (Så länge jag inte äter en massa skit)

Vad tror ni förresten om kroppsfett procent?

Kollade på en sida på Internet med måtten

86 i midjan
26,5 i halsen
72,5 i vikt
185 i längd

De gav mig 14%
Stämmer det bra?

Länkar bilder.

http://www.noelshack.com/2016-16-146...418-145603.jpg

http://www.noelshack.com/2016-16-146...418-145513.jpg

Come on, bring on the truth, no mercy!
Haha, peace
Citera
2016-04-22, 08:28
  #2
Medlem
Fenjal888s avatar
Du behöver inte bulka eller deffa, men du ska inte strunta i kosten heller. Det går utmärkt att bara äta "bra mat" och ligga på kaloribalans. Det handlar om mer än macros, och om du haft en taskig livsstil innan kommer du både bygga muskler och bränna fett.

Kör något standardprogram på gymmet 3-4 gånger i veckan, halvkroppspass eller något. Testa lite olika upplägg med kosten och experimentera lite. Alla pusselbitar kommer komma på plats av sig självt med tiden.
Citera
2016-04-22, 09:46
  #3
Medlem
Choleras avatar
Du har lite mage och lovehandles, men inget jättefarligt. Så där ser majoriteten av de som inte tränar ut. Jag gissar att du har mellan 17 och 20 % i BF. Om jag vore du, och det är min åsikt, skulle jag deffa ner mig lite och sedan börja styrketräna för muskelbyggande. Risken är annars att du bara blir fetare av träningen.

Enligt dina stats får jag ut att du har 24 % i BF, men det låter lite mycket av bilderna att döma. Har du mätt halsen rätt? Jag väger 71 och är 180, och har 38 runt halsen (tränar enbart löpning och chins/dips). 26 låter extremt litet.
Citera
2016-04-22, 10:23
  #4
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cholera
Du har lite mage och lovehandles, men inget jättefarligt. Så där ser majoriteten av de som inte tränar ut. Jag gissar att du har mellan 17 och 20 % i BF. Om jag vore du, och det är min åsikt, skulle jag deffa ner mig lite och sedan börja styrketräna för muskelbyggande. Risken är annars att du bara blir fetare av träningen.

Enligt dina stats får jag ut att du har 24 % i BF, men det låter lite mycket av bilderna att döma. Har du mätt halsen rätt? Jag väger 71 och är 180, och har 38 runt halsen (tränar enbart löpning och chins/dips). 26 låter extremt litet.

Ja jag kanske mätte fel på halsen, kollar upp det!

Okej, men samtidgt så någon att det är tråkigt att börja med deff eftersom att man inte ser några resultat av träningen då.
Jobbar inte direkt på "tvättbräda-16" h(känns lite sent) Frågan är bara hur mycket fetare jag skulle bli. Lite kagge skrämmer mig inte, så länge jag är proportionerlig och har rediga armar och pecs som balanserar det. Var inte dadbod den nya heta trenden? Haha
Citera
2016-04-22, 11:34
  #5
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Ja jag kanske mätte fel på halsen, kollar upp det!

Okej, men samtidgt så någon att det är tråkigt att börja med deff eftersom att man inte ser några resultat av träningen då.
Jobbar inte direkt på "tvättbräda-16" h(känns lite sent) Frågan är bara hur mycket fetare jag skulle bli. Lite kagge skrämmer mig inte, så länge jag är proportionerlig och har rediga armar och pecs som balanserar det. Var inte dadbod den nya heta trenden? Haha
Bara börja med att ät mer "nyttigt" generellt och lägg dig på det träningsschema som föreslås ovan. Då går du förmodligen ner i fett samtidigt som du bygger en del muskler.
Citera
2016-04-22, 11:51
  #6
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Bara börja med att ät mer "nyttigt" generellt och lägg dig på det träningsschema som föreslås ovan. Då går du förmodligen ner i fett samtidigt som du bygger en del muskler.

Det låter som en rätt nice forecast om det skulle stämma. Tänker nog ändå plussa på lite extra protein för säkerhets skull
Citera
2016-04-22, 13:24
  #7
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Det låter som en rätt nice forecast om det skulle stämma. Tänker nog ändå plussa på lite extra protein för säkerhets skull

Det gör du rätt i. Lite extra protein kommer definitivt göra dig gott.
Citera
2016-04-24, 07:16
  #8
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det gör du rätt i. Lite extra protein kommer definitivt göra dig gott.

Sweet! Jag plussar på lite protein då. Dels i måltiderna dels mellan.
Citera
2016-04-27, 16:16
  #9
Medlem
Micke93.s avatar
Här är en bild från första sommaren efter kontorsjobb och studier. Hade byggt på mig en liten ponduskagge. Dock inget jag var obekväm i. Så bring on the bulk i guess?

http://www.noelshack.com/2016-17-146...b45f-610xh.jpg
Citera
2016-05-12, 11:25
  #10
Medlem
Micke93.s avatar
SÅ...
Detta är jag nu, helt avslappnad, tre veckor efter start med träning.

Är jag på rätt väg, eller bör jag tänka om med kosten?

http://www.noelshack.com/2016-19-146...512-111026.jpg

http://www.noelshack.com/2016-19-146...512-111105.jpg
Citera
2016-05-12, 12:54
  #11
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Är jag på rätt väg, eller bör jag tänka om med kosten?
Bättre att du avgör det själv. Väg, mät och se vad du lyfter nu jämte tre(?) veckor sedan. Är det förbättringar där så ja – då är du på rätt väg. Om nej, då kan det vara dags att ändra eller justera lite.
Citera
2016-05-12, 13:12
  #12
Medlem
Micke93.s avatar
Det ligger en hel del i vad du säger. Tror det är dax att skaffa måttband och våg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback