Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-22, 21:46
  #13
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det var väl ett rätt påtagligt "drev" när Omar Mustafa tvingades lämnas SAPs styrelse efter bara en vecka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5513770


Men TS är antagligen så korkad att hen inte tycker det räknas eftersom det hände innan den här veckan och därmed inte passar teorin.

Det är vid Mustafa jag stannar. Hur kunde S bilda regering med MP när man tog ställning mot Mustafa, antingen Socialdemokraterna eller politisk islam. Jag minns att en del debattörer på FB trodde att MP var rökta om S stod för regeringsbildningen.

Det kan ligga något i att MP nu görs till syndabock för både alliansen och S usla migrationspolitik. Om M med Reinfeldt aldrig bjudit in MP.

S försöker rengöra sina händer samtidigt som MP mobbas till lydnad. I fortsättningen vet ni eran plats.

Nästa söndag är det förresten första maj. Blir en intressant första maj.
Citera
2016-04-23, 01:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Det är vid Mustafa jag stannar. Hur kunde S bilda regering med MP när man tog ställning mot Mustafa, antingen Socialdemokraterna eller politisk islam. Jag minns att en del debattörer på FB trodde att MP var rökta om S stod för regeringsbildningen.

PK-sjuka låg troligtvis bakom.


Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Det kan ligga något i att MP nu görs till syndabock för både alliansen och S usla migrationspolitik.

Det har inte hänt. Ingen media har än så länge belastat någon för migrationskollapsen. Slaktem av MP handlar om andra saker.
Citera
2016-04-23, 01:42
  #15
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
PK-sjuka låg troligtvis bakom.




Det har inte hänt. Ingen media har än så länge belastat någon för migrationskollapsen. Slaktem av MP handlar om andra saker.

Jag tänker långsiktigt. När försämringar blir ett faktum eller ett möjligt terrordåd blir aktuellt kommer Sossarna skylla på Miljöpartiet. Framtida nedskärningarna, det är miljöpartiets fel. Löfvén skyller redan nu på allt och alla. Svenska folket har varit naiva, svenska folket är orimligt pessimistisk.. Ploppar en ny Mustafa upp i SAP eller på landsting- och kommunnivå har S någon att peka finger åt. Svenska regeringen kan ha infiltrerats genom MP i regeringen.
Citera
2016-04-23, 07:46
  #16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Det är vid Mustafa jag stannar. Hur kunde S bilda regering med MP när man tog ställning mot Mustafa, antingen Socialdemokraterna eller politisk islam. Jag minns att en del debattörer på FB trodde att MP var rökta om S stod för regeringsbildningen.

Det kan ligga något i att MP nu görs till syndabock för både alliansen och S usla migrationspolitik. Om M med Reinfeldt aldrig bjudit in MP.

S försöker rengöra sina händer samtidigt som MP mobbas till lydnad. I fortsättningen vet ni eran plats.

Nästa söndag är det förresten första maj. Blir en intressant första maj.


MP forcerade SAPs hand och körde hårt mot hårt och krävde en plats i en regering. Sossarna har dock från dag två tydligt visat vem det är som bestämmer.. miljöpartiet har ju blivit totalt överkörda i varenda en av sina profilfrågor.. dessutom skoningslöst och inför öppen ridå.. så det har inget specifikt med varken islamister eller invandring/integrationsfrågor att göra.


De personer med för starka kopplingar till muslimska/islamistiska organisationer blir nog snarare kritiserade av egna partimedlemmar, men det är först när de hamnar, eller håller på att hamna, i någon form av maktposition som media anser det vara värt att ta upp (och kanske inte helt felaktigt.. för vem fan bryr sig egentligen om fjärde vice suppleant i kommunfullmäktige i Säffle rabblar böner tillsammans med nån fundamentalistisk imam?). När väl de kritiska personerna i det aktuella partiet fått media att nappa så verkar det ju däremot gå undan och personer som Omar Mustafa eller Yasir Khan ryker fortare än kvickt. Detta för att den allmänna opinionen är tydligt.

(sen kan man ju iofs undra varför det pratas så lite om Mats Odells bakgrund i pingstkyrkan eller Ebba Bush kopplingar till livets ord, men det är kanske en annan fråga)
Citera
2016-04-23, 10:58
  #17
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
M
(sen kan man ju iofs undra varför det pratas så lite om Mats Odells bakgrund i pingstkyrkan eller Ebba Bush kopplingar till livets ord, men det är kanske en annan fråga)
Det är väl ingen sak som någon stuckit under stol med, det har redovisats tydligt om än ej diskuterats särskilt utförligt i mer spridda mediala sammanhang. Orsaken är sannolikt att Kd:s politiker varit ytterst noggranna med att aldrig någonsin i något enda offentligt sammanhang anföra ett religiöst argument som stöd för ett politiskt ställningstagande, och i övrigt ansluter till ett liberalt jämlikhetsideal.
Citera
2016-04-23, 16:15
  #18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det var väl ett rätt påtagligt "drev" när Omar Mustafa tvingades lämnas SAPs styrelse efter bara en vecka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5513770


Men TS är antagligen så korkad att hen inte tycker det räknas eftersom det hände innan den här veckan och därmed inte passar teorin.

Som jag sa tidigare, så är rubriken inte den bästa.

Läs gärna texten, det här handlar ytterst lite om islamism.
Citera
2016-04-26, 19:33
  #19
Avstängd
GrilladNegers avatar
Sosse musslorna har inte kritiserat den evige, än.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback