Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-21, 23:27
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Mehmet Kaplan (MP) har media drevat mot.

Yasir Khan (MP) har media drevat mot.

Det hela kulminerade i ett drev mot Magnus Johansson (MP).

Kaplans band till islamister har varit känt länge i synnerhet bland alternativmedier. Nalin Pekgul har själv pekat ut Kaplan som islamist. Men ingenting hände.

Redan förra året florerade uppgifterna om att Kaplan umgicks med fascisterna, Grå Vargarna. Men inget sades om detta. Det var inget scoop enligt etablerade medier.

Plötsligt slår stormen till. En kurdisk sida på FaceBook publicerar bilderna som varit kända i flera månader bland FlashBackare. Men den här gånger bestämmer sig etablerade medier för att dreva.

Än så länge klarade sig Kaplan. Men sedan plockade etablerade medier till ett uttalande som Kaplan gjorde 2009(!). Där anar man ugglor i mossan. Det finns inte en chans att SVT inte känt till detta sedan tidigare. Dessutom plockade de fram andra uppgifter som redan fanns i alternativa medier och publicerade dem som om de vore färska nyhetsfynd (givetvis utan att hänvisa till de alternativa medierna som grävde fram uppgifterna för länge sedan).

Fallet-Yasir Kahn är knappast någon nyhet för de insatta, och i synnerhet inte för den hycklande etablerade journalistkåren.

Det som hände med Magnus Johansson var av allt att döma en hugg i ryggen. Johansson har säkert flera gånger försökt påverka SVT:s nyheter (i vanlig ordning). Men den här gången valde SVT att outa Johansson och MP. Det kan knappast enligt mig bli mer tydligt än så.

Här börjar man ju ana ugglor i mossan. Hasan Dölek (S) är förvisso inte minister men har också han starka band till Grå Vargarna. Tidigare beskrev en socialdemokrat (Nils-Erik Lindblom) ISIS-krigare för frihetskämpar. Men inget drev förekom.

Visst var Kaplans uttalanden från 2009 under all kritik och visst var hans dubiösa umgänge med islamister, fascister och Erdogan-agenter högst anmärkningsvärt.

Men det är uppenbart att de etablerade medierna kände till detta väldigt länge.

Mer sannolikt är att all information som nu presenterats i drevet mot Kaplan sparats under en längre period för att publiceras vid lämplig tillfälle.

Vi såg liknande drev mot MP-ministrar. Alice Bah Kuhnke (MP) hotade tidigare med att dra in presstödet, vilket ledda till en gemensam attack mot Demokratiministern. Borgerliga ledarsidor angrep henne sedan tidigare, men nu fick de förstärkningar från vänstern och Aftonbladet.

Alice fick vika sig. Och drog tillbaka hoten om att dra in presstödet.

Enligt mig kommer hotet direkt från det mäktiga SAP, som genom sina tentakler inom media, LO, arbetarrörelsen, Public Service, osv., driver även mot sin regeringspartner. Det är ett sätt för Löfven att varna sin regeringspartner. "Antingen ställer ni in er i ledet, eller så smäller det igen".

Gustav och Åsa verkar inte så tagna av krisen. De är medvetna om att de tryckt på för mycket. Och nu gäller det att ligga stilla i båten.

Idag läste jag Lena Mellin (som kanske gav oss ett inblick i hur Sosse-topparna tänker). Hon menar på att MP är en belastning för regeringen.

Men missförstå Sossarna rätt. Det här handlar inte om att MP är på väg att sparkas ut ur regeringen. Tvärtom! MP ska finnas kvar i regeringen. Sossarna måste ha någon att skylla på när allt går åt skogen. Och det enda som folk kommer att minnas är hur usla MP var i regeringsställning.

Det är helt enkelt ett sätt för Sosse-medierna att manipulera folkopinionen. Och om de ibland måste trycka på borgerligas och "främlingsfientligas" G-punkter för att åstadkomma detta, så är de beredda att göra det.
__________________
Senast redigerad av OliverCromwell 2016-04-21 kl. 23:46.
Citera
2016-04-21, 23:37
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Drev och drev... en artikel i GP i alla fall :-)

(FB) Är det "open season" på muslimska politiker nu? S politiker i blåsväder.
Moderaterna har väl ett par också som aldrig riktigt varit uppe för granskning (eller drev) hos main stream media?
Citera
2016-04-21, 23:41
  #3
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det kan ju vara så enkelt att vissa redaktörer och tidningsägare tycker islamiseringen av MP är obehaglig. Och valde att försöka stoppa den.
Citera
2016-04-21, 23:48
  #4
Medlem
OliverCromwells avatar
Rubriken kanske inte var den bästa. Men om man faktiskt läser mitt TS, så menar jag på att det här är större än något med islamister att göra. Att dreva mot islamister är ursäkten för något helt annat.

Det är därför denna tråd finns här och inte hos PI, M&J eller I&I.
Citera
2016-04-22, 00:22
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Rubriken kanske inte var den bästa. Men om man faktiskt läser mitt TS, så menar jag på att det här är större än något med islamister att göra. Att dreva mot islamister är ursäkten för något helt annat.

Det är därför denna tråd finns här och inte hos PI, M&J eller I&I.

Som jag skrivit förut... jag har en känsla av att det kurder helt enkelt fått nog... och det finns ett par på diverse redaktioner (finns även turkar där givetvis) som helt enkelt fått nog. Och media har inte varit så glad i Erdogan eller hans bombning av kurder... så det var nog ett relativt enkelt val tillslut...
Kommer det att drevas mot de andra partierna som har muslimer... kanske, kanske inte... ett par av muslimerna är ju nästan värre än Kapland och ett par är ju ganska ofarliga (typ Nalin Pekgul, jag ogillar henne skarpt men hon verkar vara rätt ofarlig)...
Citera
2016-04-22, 02:22
  #6
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Rubriken kanske inte var den bästa. Men om man faktiskt läser mitt TS, så menar jag på att det här är större än något med islamister att göra. Att dreva mot islamister är ursäkten för något helt annat.

Det är därför denna tråd finns här och inte hos PI, M&J eller I&I.

Ja du är en av de få som vill se bortom dimman, som frågar dig, Varför/Vem gagnar det o.s.v.
Har min misstankar i en del trådar om just MK-affären.

(FB) Mehmet Kaplan dansar med vargar - anklagas för samröre med extremister - får avgå

Att det här skulle starta rent spontant tror jag inte ett ögonblick på
affärer som dessa är ofta iscensatta, och förstås av andra än de som
rampljuset pekar på.
Citera
2016-04-22, 03:00
  #7
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Ja du är en av de få som vill se bortom dimman, som frågar dig, Varför/Vem gagnar det o.s.v.
Har min misstankar i en del trådar om just MK-affären.

(FB) Mehmet Kaplan dansar med vargar - anklagas för samröre med extremister - får avgå

Att det här skulle starta rent spontant tror jag inte ett ögonblick på
affärer som dessa är ofta iscensatta, och förstås av andra än de som
rampljuset pekar på.

Ja, men uppenbart att (S)VT höll i infot om Kaplan inne.

Att MP och media varit bästisar har vi känt till. Men någon lär ha gett ordern att outa MP:aren som ville påverka SVT:s inslag om Kaplan (så som MP alltid annars brukar väl göra).

SVT låtsades vara så överrumplade över att MP skulle göra något sådant, när detta förmodligen alltid varit modus operandi.
Citera
2016-04-22, 10:55
  #8
Medlem
Europes avatar
Någon skrev i en annan tråd för ett tag sedan att kanske kommer Sjuklövern offra MP som syndabock för de brott man själva har gjort sig skyldiga till? Det ligger kanske något i det. Det handlade i första hand om folkmordspolitiken 7K har bedrivit mot svenska folket, för att nu inte nämna den rasistiska postmarxism som man införde överallt i det svenska samhället för att legitimera det kommande folkmordet. Kanske kan det även/istället gälla landsförräderiet med att låta Muslimska brödraskapet få platser inom 7K (möjligtvis med undantag för V och KD, då jag inte hittar brödraskapets representanter på nationell nivå på dessa två partiers mandat?) på kommun-, landstings- och nationell nivå, något som initierades av sossarna 1999 under ledning av Göran Persson? Trots allt anser väl etablissemanget att det är bättre att offra MP än hela 7K, speciellt som det sistnämnda även i så fall inkluderar även etablissemanget?

Personligen tror jag dock inte att det nödvändigtvis behöver vara exakt så, speciellt som det skulle kräva att resten av 7K skulle helt upphöra med sitt landsförräderi och sina planer på folkmord, något jag tvivlar på. Jag tror dock att det kan handla om en slags skenmanöver, en slags eftergift till att man vet att fakta om vad som pågår ändå går att läsa ute på nätet och att det är önskvärt att försöka motverka ett växande missnöje bland svenskarna. Speciellt när det gäller islamisterna, då jag gissar att man uppifrån helt enkelt antar att det kommer att ske en massa skit i Sverige kring dem och om en del svenskar redan blir upprörda över attackerna i resten av Europa, så...

Sedan kan jag faktiskt tänka mig att det hela handlar om att de ledande aktörerna inom 7K, t.ex. sossarna, har planer på att kanske börja kapa banden till Muslimska brödraskapet. Trots allt var det någonting som fick svensk ljugmedia, speciellt statens propagandakanal SVT, att plötsligt rapportera om något som har varit känt i åratal som om det hade varit en nyhet. Men än så länge sitter flera av brödraskapets representanter på uppdrag inom 7K, så vi får väl se...
__________________
Senast redigerad av Europe 2016-04-22 kl. 11:04.
Citera
2016-04-22, 11:07
  #9
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det var väl ett rätt påtagligt "drev" när Omar Mustafa tvingades lämnas SAPs styrelse efter bara en vecka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5513770


Men TS är antagligen så korkad att hen inte tycker det räknas eftersom det hände innan den här veckan och därmed inte passar teorin.
Citera
2016-04-22, 18:44
  #10
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det var väl ett rätt påtagligt "drev" när Omar Mustafa tvingades lämnas SAPs styrelse efter bara en vecka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5513770


Men TS är antagligen så korkad att hen inte tycker det räknas eftersom det hände innan den här veckan och därmed inte passar teorin.
Vi har också en alldeles egen tråd om den saken.
Så det har inte mörkats av Sveriges Radio eller på Flashback
Citera
2016-04-22, 19:53
  #11
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Någon skrev i en annan tråd för ett tag sedan att kanske kommer Sjuklövern offra MP som syndabock för de brott man själva har gjort sig skyldiga till? Det ligger kanske något i det. Det handlade i första hand om folkmordspolitiken 7K har bedrivit mot svenska folket, för att nu inte nämna den rasistiska postmarxism som man införde överallt i det svenska samhället för att legitimera det kommande folkmordet. Kanske kan det även/istället gälla landsförräderiet med att låta Muslimska brödraskapet få platser inom 7K (möjligtvis med undantag för V och KD, då jag inte hittar brödraskapets representanter på nationell nivå på dessa två partiers mandat?) på kommun-, landstings- och nationell nivå, något som initierades av sossarna 1999 under ledning av Göran Persson? Trots allt anser väl etablissemanget att det är bättre att offra MP än hela 7K, speciellt som det sistnämnda även i så fall inkluderar även etablissemanget?

Personligen tror jag dock inte att det nödvändigtvis behöver vara exakt så, speciellt som det skulle kräva att resten av 7K skulle helt upphöra med sitt landsförräderi och sina planer på folkmord, något jag tvivlar på. Jag tror dock att det kan handla om en slags skenmanöver, en slags eftergift till att man vet att fakta om vad som pågår ändå går att läsa ute på nätet och att det är önskvärt att försöka motverka ett växande missnöje bland svenskarna. Speciellt när det gäller islamisterna, då jag gissar att man uppifrån helt enkelt antar att det kommer att ske en massa skit i Sverige kring dem och om en del svenskar redan blir upprörda över attackerna i resten av Europa, så...

Sedan kan jag faktiskt tänka mig att det hela handlar om att de ledande aktörerna inom 7K, t.ex. sossarna, har planer på att kanske börja kapa banden till Muslimska brödraskapet. Trots allt var det någonting som fick svensk ljugmedia, speciellt statens propagandakanal SVT, att plötsligt rapportera om något som har varit känt i åratal som om det hade varit en nyhet. Men än så länge sitter flera av brödraskapets representanter på uppdrag inom 7K, så vi får väl se...

Här tror jag vi är på rätt väg. SAP inser att de kommande åren kommer ensamkommande och med avvisningsbeslut att gå under jorden och sedan leva på kriminalitet. Vi talar om en stor andel de 80 000 Ygeman vill avvisa men som inte tas emot av nordafrikanska länder. De kommer "försvinna" och ägna sig åt inbrott, rån, mord etc. Detta vill inte SAP ha skulden för och här vill man utmåla MP som skyldiga. Några svarta får har nu fått gå.
Citera
2016-04-22, 21:22
  #12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Vi har också en alldeles egen tråd om den saken.
Så det har inte mörkats av Sveriges Radio eller på Flashback


Nej, jag vet.. Så man hade kanske kunnat tycka att det skulle vara bekant för någon som TS som verkar intresserad av frågan.

Men visst kan man ställa sig frågan varför media tar upp politikers kopplingar till andra (kanske primrt muslimska) organisationer är partiet de tillhör vid en specifik tidpunkt.
Men av vad jag har sett så har det i regel varit i samband med att någon varit på väg att få en större roll inom politiken/partiet än tidigare som personens förflutna och/eller kopplingar har granskats. Även om det inte verkar gälla just fallet med Kaplan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback