Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 18:52
  #1
Medlem
Svenskares avatar
Någon som vet om det finns ett namn på den här typen av fenomen, mer än att man saknar personen i fråga. Någon som själv har upplevt detta?

Jag vet i alla fall inte vad det är, eller vad det var med Tage Danielsson, men man vill ju bara ha tillbaka honom till livet.

https://www.youtube.com/watch?v=P2c0TLti394

https://www.youtube.com/watch?v=xwPhD3X6Tl0
Citera
2016-04-21, 19:06
  #2
Medlem
morpdeuss avatar
Låter som någon slags orationell kändisdyrkan. Du vet, sånt som 13-åriga flickor ofta drabbas av.
Citera
2016-04-21, 19:10
  #3
Medlem
Svenskares avatar
Till viss del är det väl det. Jag har alltid dyrkat begåvade människor... suck Men som tur var är dem relativt få.
Citera
2016-04-21, 19:14
  #4
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Till viss del är det väl det. Jag har alltid dyrkat begåvade människor... suck Men som tur var är dem relativt få.
Det är också väldigt godtyckligt vad som är begåvning eller inte.

Jag saknar också Tage Danielsson.
Citera
2016-04-21, 19:25
  #5
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag saknar min vän Jean-Luc i Sydafrika.
Vi bytte frimärken i tonåren, på 70 talet. frimärkssamlandet avtog, men kontakten fortsatte i över trettio år.
Vi har skickat mängder med bilder på, gu vet allt genom åren, skrivit om födelsedagar, giftemål.
Tyvärr träffades vi aldrig, han avled i cancer 2013.
Citera
2016-04-21, 21:12
  #6
Medlem
Ziayas avatar
Man behöver inte ha mött Tage Danielsson för att sakna honom. Verkar har varit en sällsynt fin människa. Kan dock inte svara på din fråga om vad det heter. Som sagt, nån idoldyrkan.
Citera
2016-04-22, 00:01
  #7
Medlem
Missplacedgunks avatar
Vissa kan nog sakna någon person så oerhört att de ser personen i fråga i andra.

Hur många säger inte att de har sett Elvis? Att de inte tror på att han är död?

Att sakna en person i den mening att man saknar dennes musik etc är som att sakna en macka på subway som man aldrig smakat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback