Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 16:31
  #1
Avstängd
Jag har blir avstängd nu trots att jag bara fått ett par nya varningar sedan jag var avstängd senast. Jag är inte ohörsam. Är detta judisk censur?
Citera
2016-04-21, 20:41
  #2
Moderator
najass avatar
Oavsett vad du tror är det faktiskt så att just din hang-up inte delas av alla andra runt om dig.

Du lyckades dra på dig 4 varningar på tre veckor och hörsammade alltså inte på något vis dessa varningar. Därför blev du avstängd för ohörsamhet.
Citera
2016-05-10, 11:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Oavsett vad du tror är det faktiskt så att just din hang-up inte delas av alla andra runt om dig.

Du lyckades dra på dig 4 varningar på tre veckor och hörsammade alltså inte på något vis dessa varningar. Därför blev du avstängd för ohörsamhet.
Jag har hörsammat många "varningar" och bett om ursäkt i flera fall då jag inser att jag inte förstått min "synd", och ÄNDÅ har jag blivit avstängd. Hela 2 ggr på ett år!! Hur kan detta komma sig? Jag är en seriös skribent som inte har för avsikt att förstöra/reta/djäflas med någon, är bara intresserad av att dela tankar och åsikter med andra seriösa Flashbackare.

Jag tror att Flashback hyser en och annan sadist vid sin moderatorbarm...
Citera
2016-05-10, 13:55
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jag har hörsammat många "varningar" och bett om ursäkt i flera fall då jag inser att jag inte förstått min "synd", och ÄNDÅ har jag blivit avstängd. Hela 2 ggr på ett år!! Hur kan detta komma sig? Jag är en seriös skribent som inte har för avsikt att förstöra/reta/djäflas med någon, är bara intresserad av att dela tankar och åsikter med andra seriösa Flashbackare.

Jag tror att Flashback hyser en och annan sadist vid sin moderatorbarm...

Det räcker ju inte att ägna sig åt läpparnas bekännelse. Att hörsamma betyder till exempel att rätta sig efter, följa, efterleva. Det är alltså regelverket som då åsyftas som man ska hörsamma.

Att du ber om ursäkt vid varje regelbrott men fortsätter att begå dem innebär alltså inte att du hörsamman varningarna. Om du inte förstår ords betydelse eller inte förmår tolka regelverket så be någon i din omgivning förklara, eller skicka ett PM till valfri moderator med det du undrar över

I ditt fall har du ju dessutom blivit avstängd för brott mot 1.06, vilket alltså ligger helt utanför det faktum att du inte heller hörsammat de varningar du fått.
Citera
2016-05-13, 20:52
  #5
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Oavsett vad du tror är det faktiskt så att just din hang-up inte delas av alla andra runt om dig.

Du lyckades dra på dig 4 varningar på tre veckor och hörsammade alltså inte på något vis dessa varningar. Därför blev du avstängd för ohörsamhet.

LOL.

TS, du förstår väl att du måste efterleva efter din avstängning? Även varningar. Jag har endast haft en avstängning i hela min FB historia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback