Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-16, 15:22
  #193
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Jag såg ett inslag på Rapport som handlade om miljöpartiets kongress. Där var en konstig tant som gick omkring och skrek och betedde sig. Nyfiken på vem hon är, vet någon? Borde vara aktiv mp-politiker alltså.
Hon hade dels vanligt tanthår och sen mitt uppepå huvudet afrikansk frisyr, 5-6 korta tjocka ullkorvar som spretade åt alla håll.
Vilken sändning då?

Reportaget i sändningen 19.30 börjar cirka tio minuter in i programmet, men jag ser ingen tant som passar in på din beskrivning:
http://www.svtplay.se/video/8318069/...-15?start=auto
Citera
2016-05-16, 15:25
  #194
Medlem
Konstigt, kan det ha varit i tv4s nyheter då? Är som sagt inte helt säker på att det var i Rapport.
Hon var i bild tillräckligt länge för att man inte ska kunna missat henne om man sett inslaget.
Citera
2016-05-16, 15:33
  #195
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Konstigt, kan det ha varit i tv4s nyheter då? Är som sagt inte helt säker på att det var i Rapport.
Hon var i bild tillräckligt länge för att man inte ska kunna missat henne om man sett inslaget.
Hon heter Sylke Sandberg och är från Öckerö.

3 minuter och 56 sekunder in i reportaget:
http://www.tv4play.se/program/nyhete...deo_id=3366193

Kanske? För jag tycker inte att hon "sprang omkring och betedde sig". Beskrivningen på frisyren passar dock.
Citera
2016-05-16, 15:34
  #196
Medlem
Mikojans avatar
Ser reprisen på muppkongressen och Lillkillens tal. Apropå dagens surr om lobbyister som skriver.

Inte ens Lillkillen hade kunnat rada upp såna pekoralistiska floskler som han nu gjorde utan hjälp. Här måste nån reklambyrå runt Stureplan med låtsasgröna intentioner varit inblandad och tjänat fina skattekulor. Eller finns det nån grön Nisse därute med egen firma och välsmord floskelmasin?
Citera
2016-05-16, 15:39
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hon heter Sylke Sandberg och är från Öckerö.

3 minuter och 56 sekunder in i reportaget:
http://www.tv4play.se/program/nyhete...deo_id=3366193

Kanske? För jag tycker inte att hon "sprang omkring och betedde sig". Beskrivningen på frisyren passar dock.

Det var kanske lite överdriven beskrivning av mig men ja det borde vara hon, tack för hjälpen Nu kan jag googla min nya "idol".
Citera
2016-05-16, 16:07
  #198
Medlem
Lodbrok09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Fridolin förklarar Syrienkriget med klimatförändringar och torka.
Aluminiumfolieindustrin går mot all time high.


Är det sant?!?

Han har ju dessutom högskoleexamen i något MellanÖstern-ämne. Herrejävlar när jag trodde okunskap inte kunde nå ett lägre vattenmärke gör han det igen alltså.
Citera
2016-05-16, 16:27
  #199
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok09
Är det sant?!?

Han har ju dessutom högskoleexamen i något MellanÖstern-ämne. Herrejävlar när jag trodde okunskap inte kunde nå ett lägre vattenmärke gör han det igen alltså.


Han sade det inte rakt ut, men nämnde en tre år lång torka i Syrien.
Men insinuerar helt klart att det finns en samband mellan torkan och kriget. Som om Syrien vore nån slags bushland där lite torka gör att man flyger varann i strupen.
Killen har alltså studerat mellanöstern i flera år på universitet, borde kunna bättre än det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback