Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 09:08
  #1
Medlem
xertions avatar
Den senaste nyheten i en rad av katastrofala uttalanden och händelser ifrån Miljöpartiet är Gustav Fridolin's uttalande om att Yasri Khan inte vill skaka hand med kvinnor då det är för intimt för honom.

Citat:
– Jag kände till det. Jag hade inte förstått hur kränkande vissa kvinnor tycker att det kan vara, säger Gustav Fridolin i SVT.

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22673396.ab

Hur frånkopplad kan man vara ifrån verkligheten om man inte förstår att vissa människor kan uppleva det kränkande i Sverige att man inte bara behandlar män och kvinnor totalt olika när man bemöter dom, men att man även menar att det är alldeles för intimt och sexigt att beröra en kvinnas hand?

Jag tror att svaret på varför Miljöpartiets språkrör ofta varit tysta under hösten och vintern har visat sig ganska klart senaste veckan. Varenda gång de öppnar munnen så blir det katastrof.
Citera
2016-04-21, 09:15
  #2
Medlem
Var kan man anmäla denna idiot Gustav Fridolin? Kan man det??
Hur kan man uttala sig så när Sverige är ett land som står för jämlikhet och jämställdhet ?! Och varför leder det inte till något annat än en rubrik??? Vi kan inte ha personer som styr Sverige och innehar denna typ av åsikter.

Jag tycker inte att Gustav Fridolin eller Åsa Romson borde få sitta kvar efter alla deras uttalanden och de åsikter som de verkar ha. Hur kan man 2016 acceptera en sådan sak i ett svenskt parti???
__________________
Senast redigerad av Den.smarta 2016-04-21 kl. 09:18.
Citera
2016-04-21, 09:17
  #3
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Den senaste nyheten i en rad av katastrofala uttalanden och händelser ifrån Miljöpartiet är Gustav Fridolin's uttalande om att Yasri Khan inte vill skaka hand med kvinnor då det är för intimt för honom.



Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22673396.ab

Hur frånkopplad kan man vara ifrån verkligheten om man inte förstår att vissa människor kan uppleva det kränkande i Sverige att man inte bara behandlar män och kvinnor totalt olika när man bemöter dom, men att man även menar att det är alldeles för intimt och sexigt att beröra en kvinnas hand?

Jag tror att svaret på varför Miljöpartiets språkrör ofta varit tysta under hösten och vintern har visat sig ganska klart senaste veckan. Varenda gång de öppnar munnen så blir det katastrof.
Nu är ju MP inte vilket parti som helst utan ett regeringsparti !
Det MP säger och gör ska alltså återspegla hela vår regering DET är skrämmande och att Svetsarn låter sin regeringspartner komma undan gång på gång torde väl tyda på att han helhjärtat ställer sig bakom MP`s grodor ?
Citera
2016-04-21, 09:21
  #4
Avstängd
Grottmongo101s avatar
En småkukad betahane som Fridolin vill bara att kvinnor ska uttala sig mot heterosexuella vita män, allt annat går emot den kulturmarxistiska doktrinen.
Citera
2016-04-21, 09:24
  #5
Medlem
Vilken jävla pajas. Han har vetat om detta men agerar inte förrän nu när han fått det hett om öronen. Vilket jävla bullshit att han inte tycker att det är rätt, han har ju vetat om det men inte agerat tidigare. Han kan säga vad han vill men det är så uppenbart att han skiter fullständigt i jämställdhet och jämlikhet. Och det är vad vi i Sverige står för! Jag hoppas att ni feminister inser vad ni har gjort era dumma spån.
Citera
2016-04-21, 09:27
  #6
Medlem
Nej, nu får det fan vara nog!!! De flesta förstår nu att detta inte fungerar, Mp kan inte sitta i regeringsställning med så oerfarna och inkompetenta politiker. Vad har Fridolin för förståelse för jämnställdhetsarbetet? Fattar han ingenting? När blir en kvinna särbehandlad i hans ögon? Han kallar sig feminist.... Nej, nu får det ta mig fan vara nog. Lägg ner Mp, gör om, tänk om.
Citera
2016-04-21, 09:29
  #7
Medlem
Precis, är man lillgammal och har jobbat ihop med islamister i 20 år, dessutom uppnått den hiskliga åldern av 32 år, så klart man inte förstår! Har pojken sett verklligheten kan man undra?
Citera
2016-04-21, 09:37
  #8
Medlem
Det är mycket inte Fridolin förstår.

"Gustav Fridolin (mp) har medvetet tagit ställning mot den enda demokratiska staten i Mellanöstern och lierat sig med våldsförespråkare. Det är ingen stor insats för freden, skriver Gunnar Hökmark (m), ordförande i riksdagens konstitutionsutskott.


Jag är glad att miljöpartiets Gustav Fridolin är hemma välbehållen. Genom att agera i ledbanden för en palestinsk rörelse som aktivt bekämpar staten Israels existens har han tagit större risker än han uppenbarligen har förstått.
Det är inte freden han har tagit risker för, utan för dem som hyllar våldet. Med sådana vänner har han all anledning att vara tacksam för att det var den enda rättsstaten och demokratin i regionen han demonstrerade emot.
Fridolin har fått mycket uppmärksamhet för att han blev arresterad efter en olaglig demonstration. Det är inte särskilt förvånande. Det som är förvånande är att han i en region som präglas av hat mot Israel och mot judar valde att ställa sig på hatets sida"

http://www.sydsvenskan.se/opinion/ak...-tacka-israel/
Citera
2016-04-21, 09:38
  #9
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardrock
Nej, nu får det fan vara nog!!! De flesta förstår nu att detta inte fungerar, Mp kan inte sitta i regeringsställning med så oerfarna och inkompetenta politiker. Vad har Fridolin för förståelse för jämnställdhetsarbetet? Fattar han ingenting? När blir en kvinna särbehandlad i hans ögon? Han kallar sig feminist.... Nej, nu får det ta mig fan vara nog. Lägg ner Mp, gör om, tänk om.

mja, nu verkar upplägget för MP och S vara att ligga lite lågt och sedan business as usual
Citera
2016-04-21, 09:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
mja, nu verkar upplägget för MP och S vara att ligga lite lågt och sedan business as usual

Ja, visst brukar de försöka tysta ner ... men kan Socialdemokraterna gå med på att Mp skämmer ut Sverige på det här sättet. Man får ju skämmas!!! Titta vad internationell media skriver, det kan väl inte gagna sossarna att Sverige får så dåligt rykte utomlands med dessa totalt inkompetenta politiker?!? Nej, det får vara NOG NU!!! Eller hur?!
Citera
2016-04-21, 09:54
  #11
Medlem
JoeBidens avatar
Haha, det känns ju fan som att Miljöpartiet kommer att implodera
Citera
2016-04-21, 10:02
  #12
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardrock
Ja, visst brukar de försöka tysta ner ... men kan Socialdemokraterna gå med på att Mp skämmer ut Sverige på det här sättet. Man får ju skämmas!!! Titta vad internationell media skriver, det kan väl inte gagna sossarna att Sverige får så dåligt rykte utomlands med dessa totalt inkompetenta politiker?!? Nej, det får vara NOG NU!!! Eller hur?!

Svetsarns parti gjorde ett val vid regeringsbildningen och de ansåg att MP låg dem varmast om hjärtat och att de skulle bli ett utmärkt regeringsparti.
Därför slår en eventuell regeringsombildning tillbaka på S, MP har ju redan skämt ut sig
Så vilka alternativ har Svetsarn nu då, jo att antingen gå på och låtsas som det enbart är MP`s kris och dala i OU tillsammans med dem.
Sparka MP är helvete och få det knackigt med att få till en ny fungerande regering som kan prestera fram till september 2018
Ett tredje alternativ är att utlysa nyval och det vet vi ju hur det gick nu senast när det var aktuellt, det var ju då som svetarn hoppade i säng med MP
Alliansen är för fega för att lämna in en misstroendeförklaring

Därför tror jag att de kommer att traggla vidare och sänka Moder Svea ytterligare medens alliansen står bredvid och är helt passiva
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback