Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-21, 17:45
  #13
Medlem
prizs avatar
Blir en salig blandning mellan C, V och FI, när FI inte kommer in i riksdagen 2018 går resten till C eller V.
Citera
2016-04-21, 17:59
  #14
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Blir en salig blandning mellan C, V och FI, när FI inte kommer in i riksdagen 2018 går resten till C eller V.

Om MP åker ur, vilket jag inte tror, kan jag tänka mig att Fi kommer in. Fi vinner då på besvikna MP röster. Däremot tror jag, som många andra, att det också kommer fly folk till C och V. Möjligen då att de som ligger närmare C redan har flyttat över och att Fi och V får resterande.
Citera
2016-04-21, 20:36
  #15
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det är även min gissning. Frågan är nog däremot vad alla "islamisterna" tar vägen. De lär inte gå till Fi, även om Fi ser rasism och islamofobi bakom varje buske, de lär inte gå mot mitten och C så det återstår väl då att de antingen går till sofflocket (eller bönemattan) eller till V. Möjligen eller kanske rent av mest troligt till S - Tro och Solidaritet är inte alls främmande för islamism.

Ska bli intressant att se deras kongress här snart gällande detta. Kommer de fortsätta backa upp denna progressiva väg eller får en "Skyttedal-rörelse" fäste?

I värsta fall så skapas det en fullskalig islamistisk gren inom partiet, annars blir det nog i huvudsak S ja. Någonstans så är det ändå en folkgrupp som många vill ha vid sin sida då det inte är en liten utsatt smågrupp utan de står för ganska många % i ett val.
__________________
Senast redigerad av cmbw 2016-04-21 kl. 20:38.
Citera
2016-04-23, 09:50
  #16
Medlem
Herostratoss avatar
Vänsterpartiet för en del kanske. Fi för de som känner sig extra märkvärdiga. Men jag tror att vi bevittnat PK-kollapsen. Peak PK var galan i globen med Schyffert och Ernman där idioterna inte begrep vad Hans Rosling(Försvunnen?) pratade om när han sa att Åkesson hade rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback