Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-04-24, 02:39
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derileec
Säljer stulna mobiler helt öppet på härbärget

Startsidan / Nyheter 2016-04-21
AFTONBLADET AVSLÖJAR: Säljer stulna mobiler helt öppet på härbärget

Föreningen Ny Gemenskap tar varje år emot miljontals kronor i bidrag från Stockholms stad och privatpersoner för att bland annat hjälpa utsatta EU-migranter.
På föreningens dagverksamhet säljs stulna mobiltelefoner öppet – och en av föreningens anställda är själv inblandad i handeln.
– Vi känner varandra. Alla här stjäl, säger den anställde när Aftonbladet går in med dold mikrofon.




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22653082.ab


JÄVLA DRÄGG TILL PARASITER

detta har ju pågått hur lång tid som helst men det är först nu som kusinerna på Aftonbladet skrivit om det. tacka löfvén. det är han som bjudit in alla dessa mördare, våldtäktsmän och kriminella.
Citera
2016-04-24, 04:41
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shirkhani
detta har ju pågått hur lång tid som helst men det är först nu som kusinerna på Aftonbladet skrivit om det. tacka löfvén. det är han som bjudit in alla dessa mördare, våldtäktsmän och kriminella.

Det är kanske någon Aftonbladet-journalist som blivit kulturberikad utav dessa flyttfåglar, ursäkta skator ? Nä, var det inte för ett antal år sedan att Ny Gemenskap ihop med Stadsmissionen i Stockholm utsatts för förskingring ? Minns ej hur det låg till. Å andra sidan så har ju Ny Gemenskap haft folk tidigare som varit fd knarkare och kåkfarare så att flexibelt samvete är måhända en slags accepterad norm där ?
Citera
2016-04-24, 07:08
  #63
Medlem
JH1960s avatar
Föreningen Ny Gemenskap tar varje år emot miljontals kronor i bidrag från Stockholms stad och privatpersoner för att bland annat hjälpa utsatta EU-migranter.
På föreningens dagverksamhet säljs stulna mobiltelefoner öppet – och en av föreningens anställda är själv inblandad i handeln.
– Vi känner varandra. Alla här stjäl, säger den anställde när Aftonbladet går in med dold mikrofon.

Jag som de flesta andra vill hjälpa. Att de man försöker hjälpa stjäl från oss andra, det är skit. De tar de pengar som skall användas för att hjälpa. Vem har de stulit mobiltelefonerna ifrån? Någon har väl betalat för dem för första början? Den sortens personer känns inte som pensionsräddare som PK-eliten vill framställa de nyanlända som. Och då är romer högutbildade i jämförelse med de 30 000 tonårskillar från Afghanistan som skall finansieras med skattepengar och tar resurser, inte bara pengar utan även de mänskliga resurser som behövs
från de svenskar som redan behöver vård. Jättebra Reinfeldt, jättebra.
Citera
2016-04-25, 08:54
  #64
Medlem
Citat:
Haha, vilket skrattretande inlägg - du länkar ju till en enkät-undersökning - hur sjutton ska man tro att folk verkligen svarar sanningsenligt på detta ? Mutkolvarna och mutarna lär ju knappast babbla högt om sina mut-referenser, eller hur ? Ta och packa in din naiva trånga åsiktskorridor och åk till något riktigt skitland så får du se på korruption - Så fort de ser att du är utlänning så får du betala dubbelt på allting

Åk tex till Etiopien - du kanske får samma fängelsecell som Schibbye & Persson hade ? Med en hink att skita i ?
Så att Mona Muslim får ta upp den dyra designerhandväskan och pluta med munnen och pynta lite mutor

Så snart du ska göra större affärer med utlandet så får man muta sig fram - det är så Världen ser ut utanför Sverige och alltid har sett ut. Det är ju inte precis så att den mutade skriver kvitton och redovisar det för www.ey.com eller hur ?
[/quote]


Så du tror inte att "Ny Svenskarna" här lurar semesterfirare i taxin till och från Arlanda exempelvis? Det finns läkare som tar mutor för att sjukpensionera unga friska människor, det finns körskollärare som tar mutor för att godkänna uppkörningar etc etc.

Det finns folk överallt i stort sätt snart i alla yrken som gör pengar på ohederlighet, Nu är inte alla utlänningar men man kan inte låta bli att se att dessa är överrepresenterade när det gäller att göra pengar vid sidan om!

Att Sverige skulle vara förskonat av korruption i samhället (även företag) är otroligt naivt!

Om man går tillbaka till ämnet så skulle det inte förvåna mig alls om kärringen har fått "gåvor" så som IPAD eller någon mobiltelefon kanske mot bättre vetande, men att hon vaknade upp efter att Aftonbladet varit där! och vet att zigenarna tar med sig henne i fallet, eftersom hon tagit emot stöldgods!
Citera
2016-04-25, 09:58
  #65
Medlem
Fridfullts avatar
Citat av platschefen Anna Malmqvist:

Citat:
Det händer så klart att det stjäls saker här, men att det skulle pågå någon öppen handel med stöldgods och att våra egna anställda skulle vara inblandade är helt uteslutet.

(...)

Det är oerhört allvarligt. Jag är djupt chockad och kommer genast att vända mig till styrelsen med de här uppgifterna.

Hur kan man vara så naiv som platschefen Anna Malmqvist att man kategoriskt avfärdar anställdas inblandning i häleriet?
Det är på grund av att godtrogna människor innehar beslutsfattande positioner som stolligheterna eskalerar.
Citera
2016-04-25, 11:13
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Citat av platschefen Anna Malmqvist:



Hur kan man vara så naiv som platschefen Anna Malmqvist att man kategoriskt avfärdar anställdas inblandning i häleriet?
Det är på grund av att godtrogna människor innehar beslutsfattande positioner som stolligheterna eskalerar.

Hon är varken naiv eller godtrogen. Hon är mån om sin egen lön..

Hon säger ju själv att hon inte VILL veta sanningen.. lugnast så..

Samtalen bland era besökare kretsar mycket kring kriminalitet. Hur ser du på det?
– Det är inget jag känner till. Men jag talar inte rumänska, säger Anna Malmqvist.
Ni har anställda som talar rumänska. Vad har de berättat för dig?
– Inget om något sådant.
Varför är det nästan bara manliga EU-migranter som kommer hit?
– Det är ett problem, men kvinnorna är ute och tigger på dagarna.
Efter att ha lyssnat på ljudfilen kan Anna Malmqvist bekräfta att det är hennes anställde som köper telefonen.
– Jag känner igen hans röst. Det är oerhört allvarligt. Jag är djupt chockad och kommer genast att vända mig till styrelsen med de här uppgifterna.
Några timmar senare återkommer Anna Malmqvist på telefon. Hon säger att den anställde har gett en "annan version" av händelsen och att hon nu "inte är säker" på Aftonbladets uppgifter.
– Vi utreder givetvis detta. Men det är så mycket maffiametoder i den här branschen, olika grupper som strider mot varandra.
Hur menar du då?
Jag har blivit uppmanad att inte säga för mycket. Jag kan inte den här världen och jag vill inte kunna den.
Du ansvarar för en verksamhet som tar emot miljontals kronor från allmänheten. Är det inte din skyldighet att kunna den här världen?
Citera
2016-04-26, 02:03
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Så du tror inte att "Ny Svenskarna" här lurar semesterfirare i taxin till och från Arlanda exempelvis? Det finns läkare som tar mutor för att sjukpensionera unga friska människor, det finns körskollärare som tar mutor för att godkänna uppkörningar etc etc.

Det finns folk överallt i stort sätt snart i alla yrken som gör pengar på ohederlighet, Nu är inte alla utlänningar men man kan inte låta bli att se att dessa är överrepresenterade när det gäller att göra pengar vid sidan om!

Javisst är det trevligt med mångkultur och kulturberikningen som pågår, - Haha, jag tänker på alla taxiåkerikonkurser som var i början av 1990-talet, alla ägarna hette Ali, Hassan, Mohammed, hela alfabetet. obetald moms mm Bilarna försvann söderut till kontinenten osv

Citat:
Ursprungligen postat av sno
– Vi utreder givetvis detta. Men det är så mycket maffiametoder i den här branschen, olika grupper som strider mot varandra.
Hur menar du då?
Jag har blivit uppmanad att inte säga för mycket. Jag kan inte den här världen och jag vill inte kunna den.
Du ansvarar för en verksamhet som tar emot miljontals kronor från allmänheten. Är det inte din skyldighet att kunna den här världen?

Haha, skrattretande alltså, brallorna är nere på PK-folket, Hon kunde sagt klanerna istället - Jo drar man dit buset så blir man inblandad i det hela. Som maffia så kan man inte betrakta zigenarna som proffs direkt, eller hur ? Jämförelsen är ju mycket klen.

Men med hennes världsbild så är det ju kanske inte så konstigt, eftersom hennes erfarenhet av kriminalitet antagligen bara handlat om typ någon enstaka cykelstöld för > 20 år sen. Vilket är typiskt för godtrogenhetsapostlarna. Fast i det här landet "Landet Lagom", så finns det en outsinlig källa av denna människotypen, och de blir bara nya godhetsfigurer som kommer att hoppa in,
- Åh de har det ju sååå eländigt - och det sprids så mycket lögner om dessa romer
- Bäst att hjälpa till, nytt härbärge på gång igen, nya stölder, nya rån, fler tiggare
Citera
2016-04-26, 07:16
  #68
Medlem
Sperssons avatar
.
Kolla gärna upp zigenarnas bilar också.
Det råder körförbud på samtliga.
Citera
2016-05-03, 08:21
  #69
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Javisst är det trevligt med mångkultur och kulturberikningen som pågår, - Haha, jag tänker på alla taxiåkerikonkurser som var i början av 1990-talet, alla ägarna hette Ali, Hassan, Mohammed, hela alfabetet. obetald moms mm Bilarna försvann söderut till kontinenten osv



Haha, skrattretande alltså, brallorna är nere på PK-folket, Hon kunde sagt klanerna istället - Jo drar man dit buset så blir man inblandad i det hela. Som maffia så kan man inte betrakta zigenarna som proffs direkt, eller hur ? Jämförelsen är ju mycket klen.

Men med hennes världsbild så är det ju kanske inte så konstigt, eftersom hennes erfarenhet av kriminalitet antagligen bara handlat om typ någon enstaka cykelstöld för > 20 år sen. Vilket är typiskt för godtrogenhetsapostlarna. Fast i det här landet "Landet Lagom", så finns det en outsinlig källa av denna människotypen, och de blir bara nya godhetsfigurer som kommer att hoppa in,
- Åh de har det ju sååå eländigt - och det sprids så mycket lögner om dessa romer
- Bäst att hjälpa till, nytt härbärge på gång igen, nya stölder, nya rån, fler tiggare
Klart hon förstår och vet vad som pågår, hon sitter inte där hon sitter för att hon är dum i huvudet och inte om sig och kring sig. Iofs kan det vara så att hon "väljer" att inte se och höra det som kan störa hennes tillvaro. De naiva godhetsapostlarna är högre upp i kedjan som det där Mp politikern de intervjuar.
Citera
2016-05-03, 08:45
  #70
Medlem
dark horses avatar
"En 26-åring berättar om hur han misshandlade en annan rumän för att ta över hans tiggarplats, som han nu har sålt vidare."

Det ger ju en lite annan bild än den som överheten vill att vi ska ha, fattiga romer som bara så där sätter sig ner och tigger. Att de bästa platserna är "ägda" och har ett marknadsvärde är förstås ingen vågad gissning.

"Peter Enell, inspektör på Citypolisen, känner inte till att härbärgen används som hälericentraler. Han säger att de flesta tiggare i Stockholm är här frivilligt, utan kriminella syften."

Efter skadestånden för det sk romregistret är de förstås försiktiga när det gäller vad de säger om romer. Den politiska signalen har gått fram. Polisen i Malmö vägrade blankt att göra något åt lägret där trots att det utan vidare fanns lagstöd för att ta tag i det, de skyllde på det ena eller andra. Inte förrän det kom klara direktiv från politikerna gjorde de något.

Att vi nu sett en vändning i rapporteringen beror förstås inte på att div. politiker och media nu "sett" problemen och agerar. Det beror endast på att SD rusade upp till över 20 % och ännu mer i en del undersökningar. Det är SD som ska stoppas inte primärt samhällsförfallet. Kovändningen i asylpolitiken är troligen ett av de största plötsliga lappkast som gjorts i svensk politik.
Citera
2016-05-03, 11:07
  #71
Medlem
Har det hänt något mer i det här fallet? Jobbar den anställde romen kvar?
Citera
2016-05-03, 11:32
  #72
Medlem
Marmosets avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22743687.ab
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback