Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-20, 23:30
  #1
Medlem
Schackrutigs avatar
Mitt BankID startar inte på datorn, och det är inte bara när det ska öppnas genom t.ex. firefox utan programmet öppnas inte ens på skrivbordet.

Har testat att installera om det, beställt nytt från banken, och har testat att köra som administratör men INGET funkar. När jag ska försöka öppna programmet genom Firefox säger den att programmet inte är installerat ens? Men det ligger ju på skrivbordet, men går inte ens att öppna. Vad gör jag för fel?



BLIR GALEN!
Citera
2016-04-21, 03:45
  #2
Medlem
Loxuss avatar
säker på att du installerat det? Du kanske har installationsfilen på skrivbordet bara

https://support.bankid.com/sv/fragor...ekniska-fragor
Citera
2016-04-21, 09:23
  #3
Medlem
Iloveludas avatar
Har samma problem. Öppnas bara ca hälften av gångerna och flera av dom gånger det startar ger det blåskärm. Buggigt jävla skräp som bankerna borde byta ut mot något som fungerar bra. Kör med mobilt nu men då slipper jag inte alla extra svarskoder mm. Kör win7 home 32 bit.
Citera
2016-04-21, 14:21
  #4
Avstängd
konstapels avatar
Hade samma problem med stationära BankID. Om ni har möjlighet så byt till den mobila versionen och kör via platta eller telefon, funkar klockrent.

Det verkar som om Finansiell ID-Teknik mer eller mindre skiter i den stationära och lägger krutet på den mobila.
Citera
2016-04-21, 18:53
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör själv med denna uppsättning på Windows 10 Pro -> http://i.imgur.com/h2eKaDC.png

Inga problem alls. Hur ser det ut under Firefox -> Inställningar -> Program?
Citera
2016-04-23, 12:04
  #6
Medlem
Pajasen007s avatar
Samma problem här, går inte igång.
Har provat både Chrome och explorer, avinstallerat antivirusprogram.
Citera
2016-04-23, 12:09
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasen007
Samma problem här, går inte igång.
Har provat både Chrome och explorer, avinstallerat antivirusprogram.

Har du ominstallerat BankID samt startat om datorn?
Citera
2016-04-23, 12:17
  #8
Medlem
Pungsnoppens avatar
Har alltid haft problem med att logga in från stationära datorn. Ska jag logga in så måste jag försöka med massa olika sidor 30ggr typ. Det har varit så i flera år. Spelar ingen roll om man ominstallerar, uppdaterar osv. Suger hästkuk.

Och Deras programmerare suger flodhästkuk. Undra vad bankerna gör med alla pengar de gömmer på skatteparadis eller trollar bort..

Mobila versionen funkar dock.
Citera
2016-04-23, 12:31
  #9
Medlem
Pajasen007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du ominstallerat BankID samt startat om datorn?
Jadå. Verkar vara fler än jag som fått problem, och kommer nog bli ännu fler ? när dom nu/då ska köra Bankid.
Citera
2016-04-23, 16:24
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Har alltid haft problem med att logga in från stationära datorn. Ska jag logga in så måste jag försöka med massa olika sidor 30ggr typ. Det har varit så i flera år. Spelar ingen roll om man ominstallerar, uppdaterar osv. Suger hästkuk.

Och Deras programmerare suger flodhästkuk. Undra vad bankerna gör med alla pengar de gömmer på skatteparadis eller trollar bort..

Mobila versionen funkar dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajasen007
Jadå. Verkar vara fler än jag som fått problem, och kommer nog bli ännu fler ? när dom nu/då ska köra Bankid.

Ytterst märkligt. Jag utförde en privat ominstallation på en av mina maskiner för någon dag sedan. Lade in BankID och utförde en inloggning strax efter på Skatteverkets webbsida. Inga problem alls.

Har ni provat med en annan webbläsare?
Citera
2016-04-24, 00:16
  #11
Medlem
Pajasen007s avatar
Lösningen till problemet: Ominstallera BankID MEN Windows kan inte avinstallera BankID 100% därför behövs denna fil:
http://support.bankid.com/fixa
Mycket dåligt av Banken/BankID Supporten att inte skriva ut denna info direkt på deras sida och ge ut länken/avinstallationsprogrammet, man måste nämligen själv ringa/kontakta dom för att få den här infon och länken, suck.
Nu fungerar det
Citera
2016-04-29, 08:02
  #12
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Lösningen till problemet: Ominstallera BankID MEN Windows kan inte avinstallera BankID 100% därför behövs denna fil:
http://support.bankid.com/fixa
Mycket dåligt av Banken/BankID Supporten att inte skriva ut denna info direkt på deras sida och ge ut länken/avinstallationsprogrammet, man måste nämligen själv ringa/kontakta dom för att få den här infon och länken, suck.
Nu fungerar det

Gjorde exakt som du skrev och inte skit hände? Fan vad tröttsamt med samma helvete år
efter år. Blå skärm också, vartannat år ca. Har jag någon som helst självrespekt så ringer jag
in och skriker så högt jag kan. Med lite tur kommer kärringen bli döv på ett öra i alla fall.

Vad kan det bero på då? Kan inte ta mig dit heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback