Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-04-25, 23:38
  #49
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
svårt att bestämma dig?

alla de där siffrorna på att svt/journalist kåren var si och så många procent MP var en lite dåligt underbyggd undersökning. läs inte för mycket i den.

MP förtjänar all den skit de får nu.

Ja fast om man har varit med ett tag så vet man att det inte alls är ovanligt att vänstern gärna attackerar sig själva. Det bildas fraktioner som kan vara ganska hatiska mot varandra. Det vi ser nu är nog ett sådant exempel. Miljömuppar mot multikulti, två helt olika agendor och att de skulle kunna samsas i samma parti är något naivt.

Om nu journalister är MP-anhängare så har de nog inget problem att slåss för sin fraktion även om de gillar moderorganisationen. Vi ser helt enkelt samma sak som hände VPK.
Citera
2016-04-26, 07:12
  #50
Medlem
Noobermans avatar
Den här stormen är kortvarig och snart kommer MP vara medias gullegris igen...

"Någon" tog fram ett litet "Ess" ur rockärmen så nu vrids blickarna åt ett annat håll:
(FB) IRM avslöjar: SD-politiker erkänner krigsbrott
Citera
2016-04-26, 18:18
  #51
Medlem
bl-gr-ns avatar
Förhoppningsvis kan tidningarna sälja några extra blaskor när de skriver kritiskt om Globalister och kulturmarxister inom MP.

Kanske inspirerar detta att för några extra sålda lösnummer, att hugga och sticka bland de partier som är skyldiga till Sveriges nuvarande situation.
Istället för att gå Globalister, kulturmarxisters och hycklarna i MPs ärenden.

Kanske, kanske kan några journalister få en bredare läsekrets och deras anställningar/inkomst blir säkrare även något år framåt.

Innerst inne tror jag dock inte det, då journalister inte visat prov på självbevarelsedrift och önskan om stora läsekretsar, utan koncentrerat sig på en liten grupp lättlurade/invigda i agendan.

Kanske skulle skrivit inlägget i tråden "Gammelmedias annalkande död"
Citera
2016-04-26, 18:28
  #52
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag tvivlar, min tro är att det handlar om att statuera några exempel för att senare, när drevet återigen som vanligt är riktat mot SD eller borgerliga politiker som blivit misshagliga, kunna hänvisa till Kaplan m.fl. som alibin för att kunna hävda att man minsann granskar alla lika. Så mycket skit som det funnits om MP tidigare utan att det skrivits knappt mer än någon rad om det, så krävs det mycket innan jag skall tro på en vändning i MSM:s inställning till gullegrisen Miljöpartiet.

Jag tror för övrigt att det inte smärtar journalistkollektivet särskilt mycket att ge sig på MP:s nuvarande frontfigurer, mot bakgrund av alla de "förräderier" partiet tvingats gå med på för att få del av regeringsmakten.
Citera
2016-04-26, 19:42
  #53
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag tvivlar, min tro är att det handlar om att statuera några exempel för att senare, när drevet återigen som vanligt är riktat mot SD eller borgerliga politiker som blivit misshagliga, kunna hänvisa till Kaplan m.fl. som alibin för att kunna hävda att man minsann granskar alla lika. Så mycket skit som det funnits om MP tidigare utan att det skrivits knappt mer än någon rad om det, så krävs det mycket innan jag skall tro på en vändning i MSM:s inställning till gullegrisen Miljöpartiet.

Jag tror för övrigt att det inte smärtar journalistkollektivet särskilt mycket att ge sig på MP:s nuvarande frontfigurer, mot bakgrund av alla de "förräderier" partiet tvingats gå med på för att få del av regeringsmakten.


Jag tror detta är ganska nära sanningen. Journalisterna tillhör den extrema vänstern även om de röstar MP. De vill ha fri invandring och att de klämmer åt MP just nu är ingalunda MPs koppling till islamister, ty detta har de ju vetat om hela tiden, utan att MP sålt stjärten till sosseriet som strypt den värsta invandringen. Att de samtidigt fått överge en massa miljömål, såsom brunkolsaffären har också retat journalisterna. Nu vill journalisterna visa sin makt och tvinga ut MP i opposition som på de gamla goda tiden.
Citera
2016-04-26, 21:06
  #54
Medlem
Lär er att journalister inte bry sig om vilket parti politikerna tillhör.
Alla är fair game.
Citera
2016-04-26, 22:27
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
En djupgående granskning av Miljöpartiet Islamisterna har lyst med sin frånvaro under en väldigt lång tid, trots att det uppenbarligen finns hur mycket material som helst att hämta där.

När Åsa Romsom ertappades med att hälla ut gråvatten i Östersjön, tanka nöjesbåten med fuldiesel och måla den med förbjuden miljöfarlig färg så blev det bara några trötta notiser. Vart var journalisternas drevande då? Vart var kraven på avgång?

http://cornucopia.cornubot.se/2014/1...e-jag-kan.html

Vi alla vet att Miljöpartiet Islamisterna har oproportionerligt stort stöd bland journalisterna, men hur kommer det sig att man börjar granska och dreva mot dem NU? Kaplans jämförande med Israel och nazisterna var väl från 2009 - varför har inte det uppdagats tidigare?

Ta Britta Svenssons krönika idag som exempel:

unvis.it/http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/mps-varderingar-borjar-bli-obehagliga/



Men hallå?! "Börjar bli obehagligt"? Det var inte obehagligt redan när Åsa Romson hetsade mot vita män under sitt ökända tal i Almedalen 2014?



En högt uppsatt journalist har alltså inte haft en aaaning om att Miljöpartiet numera är ett Islamistparti - vilket till och med vanliga användare här på Flashback sagt i många år!

Så, hur kommer det att man går hårt ut mot Miljöpartiet nu? Hur kommer det sig att Islam plötsligt blivit ett stort problem i det svenska samhället när effekterna varit kännbara under lång tid? Muslimer som vägrar skaka hand är knappast något nytt - inte heller muslimer som gör hatiska uttalanden mot Israel och judar i allmänhet.

Börjar journalisterna bli rädda för att nån återvändande IS-krigare spränger en bomb på deras lokala surdegsfik eller vad är det frågan om?

Pk-media är kappvändare, skulle det finnas opinion i Sverige att Nazism är det bästa som finns skulle Lena Mellin stå och heila imorgon. Det är så det funkar, deras värderingar är inte befästa i sten direkt, de byter åsikter oftare än Gardell tänker på kuk.
Citera
2016-05-02, 18:50
  #56
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Lär er att journalister inte bry sig om vilket parti politikerna tillhör.
Alla är fair game.

Jo, och björnarna skiter inte i skogen och påven har inte en lustig mössa. Dessutom finns jultomten på riktigt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback