Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-20, 17:11
  #1
Medlem
Anser och tror folk överlag att man är rasist/fascist om man har ett intresse för, och studerar mha, bla dokumentärer andra världskriget?

Är det fel? och lyser det några varningslampor i gemene mans ögon om man är intresserad av Hitlers persona och i min mening, ondskan som världen utsattes för under ww2?

Tror folk att man kan bli hjärntvättad och därmed rasist genom att ta del av vår ondskefulla historia?

Det kanske är bäst att vi glömmer istället? Tror inte det.
Citera
2016-04-20, 17:20
  #2
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Anser och tror folk överlag att man är rasist/fascist om man har ett intresse för, och studerar mha, bla dokumentärer andra världskriget?

Är det fel? och lyser det några varningslampor i gemene mans ögon om man är intresserad av Hitlers persona och i min mening, ondskan som världen utsattes för under ww2?

Tror folk att man kan bli hjärntvättad och därmed rasist genom att ta del av vår ondskefulla historia?

Det kanske är bäst att vi glömmer istället? Tror inte det.


Det där tyder ju bara på att du har blivit pk-fistad i huvudet!

Inget fel alls att vara intresserad av ww2 eller Hitler.
Citera
2016-04-20, 17:45
  #3
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Anser och tror folk överlag att man är rasist/fascist om man har ett intresse för, och studerar mha, bla dokumentärer andra världskriget?

Är det fel? och lyser det några varningslampor i gemene mans ögon om man är intresserad av Hitlers persona och i min mening, ondskan som världen utsattes för under ww2?

Tror folk att man kan bli hjärntvättad och därmed rasist genom att ta del av vår ondskefulla historia?

Det kanske är bäst att vi glömmer istället? Tror inte det.

Beror väl på, att vara intresserad och fascinerad för ww2 och allt som hände är inga problem, alls.

Att hylla Hitler och jubla över förrintelselägrena däremot...
Det har gjorts dokumentärer om allt ända ner till Hitlers hundar och ett intresse för historia är aldrig fel
Citera
2016-04-20, 17:50
  #4
Medlem
ojvamysigts avatar
Det beror så klart på hur du agerar ut intresset. Det är ju t ex inte så att Magnus Ranstorp är terrorist bara för att han kan det mesta om terrorism.
Citera
2016-04-20, 18:13
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Du får läsa högt för dina barn ur Mein Kampf utan att var rasist!

Berätta gärna mer om hur du kan tänka så här!?
Citera
2016-04-20, 18:15
  #6
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Driver du eller? Vad fan har rasism med saken att göra, du får väl gilla vad du vill. WW2 är min största hobby, inte fan gasar jag judar för det.

Lägg av med sånt PK trams.
Citera
2016-04-20, 18:28
  #7
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Anser och tror folk överlag att man är rasist/fascist om man har ett intresse för, och studerar mha, bla dokumentärer andra världskriget?

Är det fel? och lyser det några varningslampor i gemene mans ögon om man är intresserad av Hitlers persona och i min mening, ondskan som världen utsattes för under ww2?

Tror folk att man kan bli hjärntvättad och därmed rasist genom att ta del av vår ondskefulla historia?

Det kanske är bäst att vi glömmer istället? Tror inte det.

Finns absolut ingen sida i världen (speciellt i vita länder) under andra världskriget som inte hade med rasism att göra.
Hitlers SS och Wehrmacht kan jag ju dock passa på att säga var den mest mångkulturella armén fram tills andra världskrigets slut. Med Arier, Slaver, Araber, asiater, indier och Afrikaner i tysk uniform.

Och nej, din politiska ställning ändras inte för att du är intresserad av ett ämne (oftast). Jag är personligen intresserad utav reptiler, tror dock inte jag blivit reptil för det.
__________________
Senast redigerad av vdg 2016-04-20 kl. 18:37.
Citera
2016-04-20, 18:35
  #8
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Som sagt... Varför i hela friden skulle man vara det för att man är intresserad av ett historiskt ämne? Jag skulle vara en ganska märklig schizofren kommunist-nazist-kolonisatör i såna fall...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback