Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-04-20, 22:35
  #49
Medlem
brunnsangs avatar
Lyssnar på Gloria Viktoria
Utöver det sörjer jag, går inte en dag utan att jag gör det. Brukar drömma fantastiska drömmar om honom men vaknar alltid till stor besvikelse.
2016-04-20, 22:39
  #50
Medlem
brunnsangs avatar
Kan starkt rekommendera ljudboken "jag var hitlers chaffuör" om ni vill ha en inblick av hitler som människa från en man som fanns i hans absoluta närhet under storhetstiden. Finns att köpa och ladda ner på nätet till telefonen tex. Av Erich Kempka

Efter att ha lyssnat på den så förändrades hela min bild av honom som människa.
__________________
Senast redigerad av brunnsang 2016-04-20 kl. 22:41.
2016-04-20, 22:41
  #51
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag började dagen med en hälsosam frukost. Därefter ärligt, lagom hårt arbete.

Middagen bestod av egenfångad (egentligen svärmor som fiskade)öring i gräddsås med broccoli/potatismos och sallad.

Kvällen spenderades i den fysiska träningens tecken, med ett löppass på dryga 21 km, under vilket jag bla lyssnade på Horst Wessel lied, SS marchiert in feindesland och Marcha Erika.
2016-04-20, 23:10
  #52
Medlem
Boglas avatar
Jag har sedvanligt utfört en segerhälsning i en minut under tystnad. Och ätit vegetariskt.
2016-04-20, 23:45
  #53
Medlem
Iselds avatar
Jag firar genom att kolla på denna eminente dokumentär och zippar några fina Cognacs!

Länge leve Lejonet!

卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
2016-04-21, 00:00
  #54
Medlem
KaptenKamrats avatar
Jag saluterade hakkors baneret och höll en tyst minut för historiens störste man. Rökte sen en fet gås,åt glass och titta på väl valda youtube klipp på führern.

#420
#1488
2016-04-21, 11:49
  #55
Avstängd
Varför skrev Nordfront ingen artikel om Adolfs födelsedag detta år?
2016-04-21, 12:01
  #56
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Varför skrev Nordfront ingen artikel om Adolfs födelsedag detta år?


DD fanns ju men ingen särskild födelsedagshyllning. Kanske beror det på att man tidigare råkat ut för hmf-munkavlen så fort Adolf hyllats.

https://www.nordfront.se/hitler-och-tredje-riket.smr
2016-04-21, 12:55
  #57
Medlem
Luriosans avatar
Jag äter tårta och umgås med familjen. Kan också bero på att jag själv fyller år då ;p
2016-04-21, 13:01
  #58
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Nej jag hör dig, förintelsen är nog det enda man fick höra om i skolan. Iaf så var det för mig. Detta var ca 12-13 år sedan, och det är nog ingen skillnad idag. Nej jag försöker ta in argument från våda hållen, annars hade jag inte suttit här och försökt förstå varför ni hyllar honom. Sen är jag väl medveten om att han gjorde Tyskland till ett bättre land till en början. Men det som sen hände iom utrensningen kan ingen vettig människa stå bakom, vare sig man tror att det är en bluff eller inte. Han som människa var en väldigt intelligent man med en del beundransvärda egenskaper. Men han var och förblir en tyrann. Utrensningar är aldrig svaret på något problem, utan det är en klassisk simpel lösning i brist på att se helheten, genom att beskylla en sorts människor, kan handla om allt från etnicitet till religionstillhörighet. Men visst, jag ska läsa på om vad som talar för att förintelsen är en bluff, då jag är en stark förespråkare för källkritik. Men har extremt svårt att tro att det hela var en bluff.


Fast då förstår du vilken massiv propaganda som omger WWII och hur viktigt det är att demonisera Adolf. Judarna har under de senaste 2000 åren kastats ut från 109 länder. Då måste man inse att detta bara kan bero på judarna själva. Lästips är "Kritikkulturen" av Professor Kevin McDonald som tar avstamp i evolutionspsykologin och de gruppevolutionära strategier som den judiska gruppen utvecklat. Det handlar om psykologiska mekanismer på gruppnivå som européer numer tycks ha förtvivlat svårt att förstå. Adolf ville absolut kasta ut judarna från Europa för att han visste vilken skadlig inverkan de hade på våra samhällen. Och han var som sagt långt ifrån den förste att inse detta och vad som måste göras.

Det ironiska är att Adolf var alldeles för godhjärtad och snäll för att göra det som judarna gjorde i Sovjet mot vita kristna. Judarna satte redan 1917, efter bolsjevikrevolutionen, igång med en fullständigt sinnessjuk och blodig terror. Jämför detta med maktövertagandet i Tyskland 1933.

Det finns en oerhörd mängd revisionistisk forskning men en bra introduktion kan vara nedanstående.

http://www.ihr.org/leaflets/auschwitz.shtml
2016-04-21, 13:06
  #59
Medlem
Disobeys avatar
Genom att rösta på honom!

http://www.ranker.com/crowdranked-li...re-still-alive

Just nu på 85.
2016-04-21, 13:42
  #60
Moderator
^Eazs avatar
Nu är födelsedagen över, och vill man diskutera Hitler i allmänhet så kan det göras i någon av de andra trådarna om honom.

(FB) Hur tog Hitler Tyskland ur finanskrisen?
(FB) Därför var Adolf Hitler BÄST
(FB) Tråden för alternativa teorier om Hitler

Hänglås
/Mod
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback