Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-20, 11:23
  #1
Medlem
Hej.

Jag har funderat över om någon sett Rena Rama Rolf på Vallarnas Friluftsteater år 2000 ?

Vad jag vet så har TV4 aldrig visat denna på TV eller släppt den på DVD.

Eller är det så att den har aldrig spelats in i så fall är det mycket konstigt eftersom övriga uppsättningar på Vallarna har spelats in.
__________________
Senast redigerad av olah27 2016-04-20 kl. 11:28.
Citera
2016-04-20, 11:45
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Tv-serier och tv-program --> Dans, balett, teater och opera
/Moderator
Citera
2016-05-06, 21:12
  #3
Medlem
Har själv sökt efter denna till och från under flera år. Har nog kvar både biljetten, programbladet och en affisch.

Jag var på föreställningen på Vallarnas friluftsteater år 2000. Föreställningen hette "Rena Rama Rolf - En Plats i Solen" där dom hade två typer av scenografi, först det klassiska köket hemma hos Rolf och Bettan för att sedan efter pausen, i andra akten, ändra till en miljö där det utspelar sig på ett av hotellets uteplatser.

Scenografin i akt 2 i Rena Rama Rolf påminner sig mycket om scenografin i farsen Solsting och Snedsprång, som också spelades på Vallarna.

http://www.ljusochdekor.se/admin/proimgs/401.jpg

Frågan om inspelad föreställning eller VHS/DVD har tagits upp med Vallarna själva på deras Facebook-sida där de tagit frågan vidare och återkommit till personen som frågade med följande svar,

"Har kollat med ansvarig för shopen och vi har ingen RRR och vår kontakt på Nordisk Film trodde inte att den blivit inspelad överhuvudtaget tyvärr. Det ser ut som vi gick bet på just den."


Väldigt synd och varför den inte spelats in har jag aldrig funnit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback