Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-20, 09:06
  #1
Medlem
McCreepys avatar
Först ut med att beskriva hur detta landet helt och hållet går åt helvete (till stor del pga flyktingströmmen) är Polismyndigheten.

Citat:
Med 20  000 poliser tillhör Sverige de länder i Europa som har den absolut minsta polisstyrkan i förhållande till invånarantalet. Skulle vi följa EU-snittet borde Sverige i dag ha en poliskår på cirka 30 000 poliser, skriver polisinspektör Lars Alvarsjö.

Under det senaste halvåret har en rad händelser påver*kat polisens förmåga att klara sitt uppdrag. Flyktingkrisen och terrorhotet har inneburit en stor påfrestning för poliskåren. En stor resurs har fått avdelas till att utföra bevakningsuppgifter och utlännings*kontroller. Stockholmspoliser har till exem*pel kommenderats att tjänstgöra i södra Sverige med gränskontroller och flyktingmottagning. Förutom dessa arbetsuppgifter så skall polisen *klara att hålla bevakning vid idrottsevenemang, statsbesök, Nobelprisutdelning, demonstrationer med mera.

Det har således visat sig att 20 000 poliser inte räcker långt! Sverige, och övriga Norden, tillhör de länder i Europa som har den absolut minsta polis*styrkan i förhållande till invånarantalet. Skulle vi följa EU-snittet borde Sverige i dag ha en poliskår på cirka 30 000 poliser. Antalet nyanlända och brottsutvecklingen i stort gör att polisen i fram*tiden inte kommer att kunna klara sina uppgifter med nuvarande resurser.

Hela artikeln finns att läsa här: http://www.svd.se/polis-rattssystemet-hotas-av-kollaps

Vad är nästa steg för polismyndigheten? Hur ska vi kunna få fram fler poliser ut i samhället och bör vi göra antagningsprocessen till PHS mildare än vad den är för tillfället?
Citera
2016-04-20, 09:11
  #2
Medlem
Hmm ? ja polisen lär ha fullt upp....dock lär advokaterna vara de stora vinnarna ( feta regel-nissar) ska bli fetare...De lär jubla hela vägen till banken när de med skattepengar blir förordnade invandrarbrottsingar..,Naiva Sverige....Polisen tycker jag dock inte synd om...Ta den i tvåan..det har politikerna bestämt .
Citera
2016-04-20, 14:26
  #3
Medlem
Håller med om problematiken.
Dock vill jag påminna om att Polisorganisationen som sådan är
ungefär lika korrupt som den italenska eller polisen i Brasilien.

Korruptionen är det som kommer öka linjärt med att vi anställer fler poliser.
När jag pratar om korruption så menar jag inte den som vi ser i filmer,
dvs att någon medborgare mutar någon polis för att
få något för det.
Den korruption jag pratar om är på en helt annan nivå,
kanske därför den inte syns så mycket....

Så pest eller kolera alltså..
Citera
2016-04-22, 16:10
  #4
Medlem
ace_secs avatar
Och värre lär det bli!

100 000 nya "flyktingar" per år...

Och minst 80 000 ska deporteras med början nästa år.

Good luck Polisen ^^ Tacka Steffe
Citera
2016-04-22, 16:40
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo runt 20000 och till del bör tilläggas då att inte de bästa ens blir poliser. Är du kvinna och dessutom har invandrarbakgrund är det en gräddfil är du vit svensk man så är det inte ovanligt att du måste söka 4-5 gånger för att ens komma till första steget. Det beror på att om vi säger till en omgång 5000 söker så är drygt 4000 av dessa vita svenska män men de ska konkurrera om färre platser då det ska vara jämställt. Det innebär givet att under en massa år har nu polisen inte fått de bäst lämpade för yrket.
Citera
2016-07-27, 19:58
  #6
Medlem
Pre 1914s avatar
De bästa blir kanske inte poliser men det kan man nog säga om de flesta yrkesområden där tusentals är anställda. Är det inte bara att tas skeden i vacker mun och gå vidare och skapa en struktur som klarar av att hantera den situationen. Det fungerar ju i andra länder att ha många poliser och någonstans blir ju kvantiteten en kvalité i sig självt. Visst ökar risken för korruption med fler poliser men jag ser risker med en poliskader som ständigt är eller känner sig underbemannad också.

Istället för att slå sig för bröstet och vilja öka antalet poliser med tvåtusen föreslår jag att de ökar med tjugotusen.
Citera
2016-07-27, 20:55
  #7
Medlem
Bajsfacistens avatar
Lösningen är enkel, inför ett snabbspår för de nyanlända så de snabbt kan komma ut samhället som beväpnade poliser.

Win-Win.. det är ju ungefär så 7-klövern tänker. Jag hade inte blivit förvånad för 5 öre om det kommer som förslag.
Citera
2016-07-27, 21:02
  #8
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag tycker förfäderna gjorde det bra som satsade på mödravård, spädbarnsvård, socialtjänst, tvångssteriliseringar och ofri rörlighet för rovdjur (= gränskontroll). Tack för det.

Då behövdes inte så många poliser och ändå syntes de som fanns till och ryckte ut gjorde de också när någon ringde.

Sen ansågs visst civilisationsfrukterna av mödravård, spädbarnsvård, socialtjänst och tvångssteriliseringar som en orättvis tur för svenskarna att växa upp i, så för rättvisans skull skulle Sverige "normaliseras" och rovdjur ansågs för sin del ha lika värde och rätt att röra på sig.

Det var dåligt. Men det konstiga är att förespråkarna för rovdjurens fria rörlighet och deras lika värde (identiskt med den starkes rätt) har en självbild av att vara på den goda sidan.

Tjatigt? Ja. Men det är en sån ofattbar men faktisk verklighet av mänsklig dårskap att man inte kan låta bli att skriva det igen och igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback