Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-20, 01:19
  #1
Medlem
Har varit från och till gymmet i ungefär 4 år - ibland långa uppehåll och ibland korta. Det längsta uppehållet har varit det sista året. Det kortaste uppehållet, kanske någon månad. Hursomhelst, det är alltid så att jag börjar träna och går all in de första tre månaderna - motivationen går sakta ner och andra delar av livet tar över. Det går några månader(nu gick det ett år) utan träning och jag börjar sakta men säkert må skit. Endast då får jag tillräcklig motivation för att kunna gå upp och träna igen. Detta repeteras om och om igen. Hur håller ni det konsistent?

Förra månaden började jag träna fotboll igen efter 5-6 år i ett div.5 lag. Fyra träningar senare skadar jag mitt knä rejält och jag kommer inte att kunna spela denna säsong. Motivationen gick åt skogen här också.

Därför hade jag tänkt att börja gymma igen. Undrar om det finns något program ni kan rekommendera för att komma igång igen?

Tacksam för svar. Peace.
Citera
2016-04-20, 01:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protato
Har varit från och till gymmet i ungefär 4 år - ibland långa uppehåll och ibland korta. Det längsta uppehållet har varit det sista året. Det kortaste uppehållet, kanske någon månad. Hursomhelst, det är alltid så att jag börjar träna och går all in de första tre månaderna - motivationen går sakta ner och andra delar av livet tar över. Det går några månader(nu gick det ett år) utan träning och jag börjar sakta men säkert må skit. Endast då får jag tillräcklig motivation för att kunna gå upp och träna igen. Detta repeteras om och om igen. Hur håller ni det konsistent?

Förra månaden började jag träna fotboll igen efter 5-6 år i ett div.5 lag. Fyra träningar senare skadar jag mitt knä rejält och jag kommer inte att kunna spela denna säsong. Motivationen gick åt skogen här också.

Därför hade jag tänkt att börja gymma igen. Undrar om det finns något program ni kan rekommendera för att komma igång igen?

Tacksam för svar. Peace.

Kunde lika gärna varit jag som startade denna tråd.

Vet inte om detta hjälper men gällande min löpning så sätter jag upp ett mål på ex 1 mil per dag, missar du en dag så måste du springa 2 mil nästa dag. Vilket blir jävligt. Är ett bra sätt för att pressa mig själv iaf..
Citera
2016-04-20, 01:41
  #3
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protato
Har varit från och till gymmet i ungefär 4 år - ibland långa uppehåll och ibland korta. Det längsta uppehållet har varit det sista året. Det kortaste uppehållet, kanske någon månad. Hursomhelst, det är alltid så att jag börjar träna och går all in de första tre månaderna - motivationen går sakta ner och andra delar av livet tar över. Det går några månader(nu gick det ett år) utan träning och jag börjar sakta men säkert må skit. Endast då får jag tillräcklig motivation för att kunna gå upp och träna igen. Detta repeteras om och om igen. Hur håller ni det konsistent?

Förra månaden började jag träna fotboll igen efter 5-6 år i ett div.5 lag. Fyra träningar senare skadar jag mitt knä rejält och jag kommer inte att kunna spela denna säsong. Motivationen gick åt skogen här också.

Därför hade jag tänkt att börja gymma igen. Undrar om det finns något program ni kan rekommendera för att komma igång igen?

Tacksam för svar. Peace.

Fotboll är jävligt kul. Om du älskar sporten är de en fördel så du sportar och samtidigt tränar sönder kroppen.. inget du tänker på, så jag skulle kunna tipsa om att du fortsätter att spela i Div. 5 laget. Träna lite själv i sidan om, borde hjälpa dig att bli bättre och dessutom förbättra konditionen.

Jag hatar att gymma.. hur tråkigt som helst. Jag är inte ute efter stora muskler och kraftiga benmuskler (vet att alla är olika från person till person, men många jag umgås med gillar inte heller att gymma då de är så pass långtråkigt).

Hitta något du gillar, där finner du motivationen. Fotboll som sagt, försök igen om ditt knä blir bättre.

Mvh Xemnas
Citera
2016-04-20, 01:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Kunde lika gärna varit jag som startade denna tråd.

Vet inte om detta hjälper men gällande min löpning så sätter jag upp ett mål på ex 1 mil per dag, missar du en dag så måste du springa 2 mil nästa dag. Vilket blir jävligt. Är ett bra sätt för att pressa mig själv iaf..

Har testat precis detta. Slutar med att jag istället inte orkar gå alls. Säg att du missar 3 dagar, då ska du ut och springa 4 mil Men nice att det funkar för dig iaf
Citera
2016-04-20, 01:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protato
Har testat precis detta. Slutar med att jag istället inte orkar gå alls. Säg att du missar 3 dagar, då ska du ut och springa 4 mil Men nice att det funkar för dig iaf

Hehe förstår. Men var mer ett exempel. Vad sägs som 3-4 km då?
& som Xemnas säger, förhåll dig till fotbollen på något sätt.
Hitta motivationen till att lägga på dig lite muskler som på så sätt gynnar fotbollen?
Citera
2016-04-20, 04:43
  #6
Medlem
asså jag förstår dig att du inte är på top i motivationen... okey man vill se bra ut men de är inte tillräckligt för någon iallafall inte för mig. Jag börja med en sport jag ville testa och råkade bli KÄR i skiten. Det finns inget hällre jag vill nästan i veckan än att komma till träningen. Jag tränar 3-4 gånger i veckan sporten och de andra dagarna vill jag bara träna annat så jag blir bättre på sporten. Jag vill äta rätt för att må bra och utvecklas fysiskt till sporten.

Jag ägnar den mesta tiden jag har åt sporten och har gjort de i 1 år ungefär, finns inget stopp för mig. Så hitta något du gillar och gör de.
Citera
2016-04-20, 11:50
  #7
Medlem
Lyssnar på hype musik eller motivation videos.
Citera
2016-04-20, 16:31
  #8
Medlem
Fotboll är som sagt jävligt kul och jag kommer nog fortsätta. Men har som sagt skadat knät och kommer inte att kunna lira på nästan 3 månader. Vad kan jag göra så länge?
Citera
2016-04-20, 19:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protato
Fotboll är som sagt jävligt kul och jag kommer nog fortsätta. Men har som sagt skadat knät och kommer inte att kunna lira på nästan 3 månader. Vad kan jag göra så länge?

Är det inte motivation nog att passa på att gymma nu & få bättre styrka?
I fotboll behövs ju en del styrka!
Jag kör extra på gym när väl jag är skadad från fotbollen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback