Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-10, 22:22
  #97
Medlem
10 - Jimmie Åkesson
9 - Mattias Karlsson
8 - Richard Jomshof
7 - Stefan Jacobsson
6 - Anders Forsberg
5 - Angelica Bengtsson
4 - Jörgen Grubb
3 - Kent Ekeroth
2 - Linus Bylund
1 - Tomas Brandberg

Jag nominerar personer jag uppfattar som seriösa, stabila och enkla att samarbeta med, personer med sunda värderingar som är bra ansikten utåt helt enkelt.
(Kent Ekeroth är kanske ett undantag, men han är ju grym!)
2016-05-11, 19:48
  #98
Medlem
OliverCromwells avatar
Kom igen nu! Måste finnas fler som vill rösta!
2016-05-14, 23:14
  #99
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrhosta
10 - Jimmie Åkesson
9 - Mattias Karlsson
8 - Richard Jomshof
7 - Stefan Jacobsson
6 - Anders Forsberg
5 - Angelica Bengtsson
4 - Jörgen Grubb
3 - Kent Ekeroth
2 - Linus Bylund
1 - Tomas Brandberg

Jag nominerar personer jag uppfattar som seriösa, stabila och enkla att samarbeta med, personer med sunda värderingar som är bra ansikten utåt helt enkelt.
(Kent Ekeroth är kanske ett undantag, men han är ju grym!)

Sorry. Jag sa från början att uppenbara marionettkonton inte kommer att räknas och du har helt uppenbart startat det här kontot enbart för att påverka omröstningen. Därför kommer jag tyvärr inte att räkna poängen från det här kontot.
2016-05-15, 23:59
  #100
Medlem
10. Jan Sjunnesson, intellektuell med politisk bredd
9. David Lång, pedantiskt korrekt, håller god ton i debatter
8. Stefan Jakobsson, god retoriker, kunnig inom utbildningsväsendet
7. Elena Yurkovskaya, kunnig i utrikespolitiska frågor, allmänbildad
6. Jörgen Bengtsson, kunnig inom vård och omsorg
5. David Bergquist, arbetsam, skicklig hanterare av media
4. Jens Leandersson, effektiv nätverkare och marknadsförare av partiet
3. Kent Ekeroth, kvick i tankarna, hård i migrationsfrågor
2. Stefan Falktorp, social och positivt energisk
1. Stefan Olsson, sund och förnuftig, rättfram
2016-05-17, 09:47
  #101
Medlem
10 stycken blir lite svårt, jag kör en kortare lista.

10 - Jocke Larsson - vettig person som på nåt sätt klamrat sig kvar
9 - Mikael Jansson , som åtminstone utåt alltid tycks verka för att minska interna konflikter
8 - Björn Söder - som på senare år tycks se saker ur ett annat perspektiv
2016-05-19, 00:21
  #102
Medlem
Joakim.Larssons avatar
RESULTAT PER 19 MAJ
  1. Björn Söder
  2. David Lång
  3. Jimmie Åkesson
  4. Mattias Karlsson
  5. Richard Jomshof
  6. Joakim Larsson, politisk sekreterare riksdagen
  7. Thoralf Alfsson, fd riksdagsledamot
  8. Paula Bieler
  9. Kent Ekeroth
  10. Mikael Jansson
  11. Robert Stenkvist
  12. Per Carlberg, distriktsordförande SD Stockholms län
  13. Jeff Ahl
  14. Henrik Vinge, presschef på Sverigedemokraterna
  15. Torbjörn Kastell, fd partisekreterare
  16. Julia Kronlid
  17. Marcus Wiechel
  18. David Bergquist, ordförande SD Nacka
  19. Oscar Sjöstedt
  20. Stefan Jakobsson
  21. Linus Bylund
  22. Jörgen Fogelklou, distriktsordförande Göteborg
  23. Linnéa Cortés, US Stockholm
  24. Aron Emilsson
  25. Runar Filper
  26. Jörgen Bengtsson, ordförande SD Tyresö
  27. Tomas Brandberg, politiskt sakkunnig i riksdagen
  28. Arnold Boström, kommunalråd Huddinge
  29. Johan Rinderheim, fd vice ordförande
  30. Anna Hagwall
  31. Jan Sjunnesson, författare och debattör
  32. Tobias Andersson, Ungsvenskarnas ordförande
  33. Jenny Ribsskog, andre vice ordförande SD Stockholms stad
  34. Nina Drakfors
  35. Elena Yurkovskaya, fd europaparlamentskandidat
  36. Fredrik Lindahl, andre vice ordförande SD Stockholms län
  37. Eva Nyman, fd partisekreterare
  38. Robert Håkansson, distriktsordförande Norrbotten
  39. Magnus Edman, distriktsordförande Västmanland
  40. Henrik Mellström, politisk tjänsteman i Stockholms läns landsting
  41. Martin Kinnunen
  42. Kristina Winberg, europaparlamentariker
  43. Mikael Strandman, partiombudsman
  44. Zeth Arkö Gogman
  45. Leonid Yurkovskiy, politisk sekreterare

Antal röstande: 33
Antal ej räknade marionettröster: 1
Personer i fet stil är nya förslag som idag inte sitter i riksdagen.

Kommentar:
Den här gången är det bara med kandidater som har fått röster från minst två olika personer. Det är många kompisröster på helt okända personer eller på personer som inte är associerade med SD eller är allmänkändisar utan politiskt engagemang. Sådana personer har en i praktiken obefintlig chans att hamna på några listor. Skulle jag ta med alla så skulle listan vara tre gånger så lång och helt missvisande eftersom två tredjedelar bara skulle ha fått poäng av en person. Men ni som har röstat på dessa: oroa er inte! Rösterna är räknade och skulle någon mer stödja era respektive kandidater så kommer de med i listan. Den här tråden lär nog leva ett tag.
2016-05-20, 09:18
  #103
Medlem
ottozons avatar
10 - Jimmie Åkesson
9 - Richard Jomshof
8 - Mattias Karlsson
Kommentarer kring dessa tre känns överflödiga. Det är "kärnan" i dagens Sverigedemokraterna.

7 - Thoralf Alfsson
Ska kanske egentligen inte vara bland de tio första, men Thoralf förtjänar en plats högt upp efter den omotiverade petningen vid senaste riksdagsvalet och det fantastiska arbete han gör med sin blogg. Att han inte är med bland de 49 som sitter i riksdagen är obegripligt.

6 - Björn Söder
5 - Oscar Sjöstedt
4 - Kent Ekeroth
Tre tunga namn som alltid gör mycket bra ifrån sig. Kanske bäst insats av Sverigedemokrater i en debatt var Björn Söder vid "Skammens dag", när han tog replik på samtliga sju andra talare. Oscar Sjöstedt mycket förtroendeingivande och Kent Ekeroth är alltid en fröjd att lyssna på.

3 - Julia Kronlid
2 - Stefan Jacobsson
1 - David Lång
Julia Kronlid växer för varje framträdande och höll ett lysande tal när hon valdes till vice partiordförande. Stefan Jakobsson mycket påläst om skolpolitiken och en bra talare liksom David Lång, som tyvärr dock inte synts lika mycket som under förra mandatperioden.

Det finns många, många fler duktiga politiker från Sverigedemokraterna, men det gällde tio namn i listan, så jag nöjer med dessa!
2016-07-10, 16:43
  #104
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottozon
10 - Jimmie Åkesson
9 - Richard Jomshof
8 - Mattias Karlsson
Kommentarer kring dessa tre känns överflödiga. Det är "kärnan" i dagens Sverigedemokraterna.

7 - Thoralf Alfsson
Ska kanske egentligen inte vara bland de tio första, men Thoralf förtjänar en plats högt upp efter den omotiverade petningen vid senaste riksdagsvalet och det fantastiska arbete han gör med sin blogg. Att han inte är med bland de 49 som sitter i riksdagen är obegripligt.

6 - Björn Söder
5 - Oscar Sjöstedt
4 - Kent Ekeroth
Tre tunga namn som alltid gör mycket bra ifrån sig. Kanske bäst insats av Sverigedemokrater i en debatt var Björn Söder vid "Skammens dag", när han tog replik på samtliga sju andra talare. Oscar Sjöstedt mycket förtroendeingivande och Kent Ekeroth är alltid en fröjd att lyssna på.

3 - Julia Kronlid
2 - Stefan Jacobsson
1 - David Lång
Julia Kronlid växer för varje framträdande och höll ett lysande tal när hon valdes till vice partiordförande. Stefan Jakobsson mycket påläst om skolpolitiken och en bra talare liksom David Lång, som tyvärr dock inte synts lika mycket som under förra mandatperioden.

Det finns många, många fler duktiga politiker från Sverigedemokraterna, men det gällde tio namn i listan, så jag nöjer med dessa!

Thoralf Alfsson verkar samla på sig en hel del poäng. Tror han kan hamna högt när listan väl blir klar.
2016-07-11, 18:26
  #105
Medlem
Alfheims avatar
10. Robert Stenkvist
9. Kent Ekeroth
8. Jan Sjunnesson
7. Nina Drakfors
6. Mikael Jansson
5. Joakim Larsson
4. Thoralf Alfsson
3. Björn Söder
2. David Lång
1. Paula Bieler

Motivering: Den intelligente och beläste Robert Stenkvist är, enligt hans blogg att döma, SD:s mest underskattade riksdagsledamot. Han borde få ta över som partiideolog. Ekeroth, Sjunnesson och Drakfors är alla modiga opinionsbildare och goda kommunikatörer. Jansson och Larsson hör till de mest erfarna och kunniga företrädarna och har dessutom visat ryggrad i svåra situationer.
2016-07-12, 06:05
  #106
Medlem
Sätter mina förhoppningar på att ett bättre parti kommer till valet 2018 då partitoppen i SD i mitt tycke blivit för maktgalna och korrumperade.

Men annars:

1. Gustav Kasselstrand - Kommentarer överflödiga, en politiskt stjärna som definitivt förtjänar att komma tillbaka till SD.

2. Erik Almqvist - Är ett stort fan av herr Almqvist också, tycker han var en eldsjäl under sin tid i SD. Alltid väldigt bra och överlägsen i debatter. Väldigt påläst också för den delen. Förtjänar i mitt tycke en andra chans inom SD.

3. Björn Söder - Den principfasta Björn får bli trea på min lista. Björn är en person som inte vänder kappan efter vinden utan gör det som han tror är rätt. Detta får han säkerligen mycket skit internt för och det bidrar ju såklart ytterligare till tredjeplatsen.

4. Oscar Sjöstedt - Bara sett bra saker av denna killen. Verkar väldigt duktig och påläst inom sitt område. Verkar sköta sig bra i debatter också.

5. Jan Sjunnesson - Detta får väl bli "jokern" på min lista men verkar vara en riktig eldsjäl inom den sverigevänliga rörelsen. Verkar överlag väldigt politisk kunnig och verkar vara bra på att skaffa publicitet.

6. Linus Bylund - Duktig i de debatter jag sett honom i och tycker han sköter sig bra när han får chansen. Verkar vara väldigt sympatisk också som säkert kan locka en del väljare.

7. Hanna Wigh - Gjorde politiskt självmord när hon ifrågasatte SD-ledningen på landsdagarna i fjol och det förtjänar hon verkligen en sjundeplats för. Duktig överlag också inte minst i debatter.

8. Mikael Jansson - Duktig politiker som verkar vara kunnig inom sitt område och som säkert skulle passat perfekt som försvarsminister. Sen att han inte är en karriärist-politiker utan gör det han tror på är ju självklart ett plus i kanten.

9. Kent Ekeroth - Slaktar motdebattörerna i debatterna och är bland de bästa om inte den bästa inom SD när det kommer till invandringspolitik.

10. Jimmie Åkesson - Ville egentligen inte ha med honom på listan då han medverkat till massuteslutningarna i fjol och i mitt tycke tappat gnistan lite på sistonde. Men även en trött Åkesson är faktiskt tillräckligt bra för att hamna på min topp 10 lista.
2016-08-23, 18:16
  #107
Medlem
Joakim.Larssons avatar
RESULTAT PER 23 AUGUSTI
  1. Björn Söder
  2. Jimmie Åkesson
  3. David Lång
  4. Richard Jomshof
  5. Thoralf Alfsson, fd riksdagsledamot
  6. Mattias Karlsson
  7. Joakim Larsson, politisk sekreterare riksdagen
  8. Kent Ekeroth
  9. Mikael Jansson
  10. Paula Bieler
  11. Robert Stenkvist
  12. Per Carlberg, distriktsordförande SD Stockholms län
  13. Jeff Ahl
  14. Oscar Sjöstedt
  15. Julia Kronlid
  16. Henrik Vinge, presschef på Sverigedemokraterna
  17. Stefan Jakobsson
  18. Torbjörn Kastell, fd partisekreterare
  19. Marcus Wiechel
  20. David Bergquist, ordförande SD Nacka
  21. Jan Sjunnesson, författare och debattör
  22. Linus Bylund
  23. Jörgen Fogelklou, distriktsordförande Göteborg
  24. Nina Drakfors
  25. Linnéa Cortés, US Stockholm
  26. Magnus Edman, distriktsordförande Västmanland
  27. Aron Emilsson
  28. Jenny Ribsskog, andre vice ordförande SD Stockholms stad
  29. Runar Filper
  30. Jörgen Bengtsson, ordförande SD Tyresö
  31. Tomas Brandberg, politiskt sakkunnig i riksdagen
  32. Arnold Boström, kommunalråd Huddinge
  33. Johan Rinderheim, fd vice ordförande
  34. Anna Hagwall
  35. Tobias Andersson, Ungsvenskarnas ordförande
  36. Elena Yurkovskaya, fd europaparlamentskandidat
  37. Fredrik Lindahl, andre vice ordförande SD Stockholms län
  38. Hanna Wigh, riksdagsledamot
  39. Eva Nyman, fd partisekreterare
  40. Robert Håkansson, distriktsordförande Norrbotten
  41. Henrik Mellström, politisk tjänsteman i Stockholms läns landsting
  42. Martin Kinnunen
  43. Kristina Winberg, europaparlamentariker
  44. Mikael Strandman, partiombudsman
  45. Zeth Arkö Gogman
  46. Leonid Yurkovskiy, politisk sekreterare

Antal röstande: 38
Antal ej räknade marionettröster: 1
Personer i fet stil är nya förslag som idag inte sitter i riksdagen.

Kommentar:
Då var vi tillbaka igen efter semestern och tamigtusan om det inte har droppat in några nya röster!

Den här gången är det bara med kandidater som har fått röster från minst två olika personer. Det är många kompisröster på helt okända personer eller på personer som inte är associerade med SD eller är allmänkändisar utan politiskt engagemang. Sådana personer har en i praktiken obefintlig chans att hamna på några listor. Skulle jag ta med alla så skulle listan vara tre gånger så lång och helt missvisande eftersom två tredjedelar bara skulle ha fått poäng av en person. Men ni som har röstat på dessa: oroa er inte! Rösterna är räknade och skulle någon mer stödja era respektive kandidater så kommer de med i listan. Den här tråden lär nog leva ett tag.
2016-09-03, 22:07
  #108
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dima67
10. Jan Sjunnesson, intellektuell med politisk bredd
9. David Lång, pedantiskt korrekt, håller god ton i debatter
8. Stefan Jakobsson, god retoriker, kunnig inom utbildningsväsendet
7. Elena Yurkovskaya, kunnig i utrikespolitiska frågor, allmänbildad
6. Jörgen Bengtsson, kunnig inom vård och omsorg
5. David Bergquist, arbetsam, skicklig hanterare av media
4. Jens Leandersson, effektiv nätverkare och marknadsförare av partiet
3. Kent Ekeroth, kvick i tankarna, hård i migrationsfrågor
2. Stefan Falktorp, social och positivt energisk
1. Stefan Olsson, sund och förnuftig, rättfram

Den med nr 2 har lite för mycket i bagaget om man säger så. Skulle bli en belastning i allt för framskjuten position. Sorry men han platsar ej. Journalisterna lär granska alla med lupp och han är inte lämpligt material för en riksdagaplats. Jag vill ju att det ska gå bra för partiet och då kan vi inte ha personer som har domar på sig. I a f inte för den typen av brott.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback