Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-19, 19:01
  #1
Awaiting Email Confirmation
K-arma-spirits avatar
Go'kväll!

Jag tänker gå rakt på sak, men först tänker jag gå igenom en helbild av hur mitt liv ser ut, men varför jag trots detta inte är NÖJD.

Jag har två helt underbara föräldrar vilket bara det här gör att jag vill leva. Men vad är ett LIV egentligen när man inte mår så bra inuti sig själv?

Jag är 20 år gammal, 182 lång och jag väger bara 63 kilo. Jag verkligen ser smal ut samt känner mig smal. Jag får höra från tjejer att jag blivit smal och det får mig verkligen att må helt katastrofalt. Jag vill minnas en period för 4 år sedan då gymmet gick bra hela 18 veckor i rad. Jag lyckades gå upp till 75 kilo och jag har nästan glömt bort hur otroligt bra jag mådde. Komplimangerna kom och blickar fick jag. Jag verkligen kände mig energifylld och snygg. Verkligen.

Nuförtiden orkar jag knappt ens ta hand om min hygien. Visst, jag duschar och borstar tänderna men jag bryr mig inte att jag går i mjukisbyxor till affären. Kläder sitter ju inte bra på mig så jag har ingen motivation att bry mig heller om frisyren. Jag är en ganska ful-snygg kille och med det här menar jag;

Ser jag taskig ut en dag så är jag verkligen inte snygg.

Mår jag bra fysiskt och psykiskt ser jag verkligen snygg ut och får även höra detta. På både gott och ont.

Min ända räddning just nu måste ju vara gymmet. Frågan är hur jag lyckas förra gången och varför jag lagt av nu? Ska på det igen och jag ser verkligen ingen annan utväg. Just nu mår jag kasst.
Citera
2016-04-19, 19:08
  #2
Medlem
Grovedarks avatar
Ostmackor/ägg/cornflakes/mjölk till frukost.

Hamburgare/pizza/pommes/feta såser till lunch.

Mackor/nötter/godis/glass/chips till middag.

Hetsät 5000-6000 kcal varje dag i en månad så är du uppe i 75kg utan något gymmande.
Citera
2016-04-19, 19:13
  #3
Avstängd
Men gymma då.
Citera
2016-04-19, 19:27
  #4
Medlem
KungKebabs avatar
Fortsätt gymma! Om du bara sitter hemma hela dagarna och inte rör på dig behöver din kropp inte lika mycket mat, vilket resulterar i att du inte äter tillräckligt och då blir det svårt att gå upp i vikt.

Lycka till!
Citera
2016-04-19, 19:45
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Du borde vara nöjd om du får komplimanger av folk.

Jag kan inte påminnna mig om att jag spontant fått en komplimang av någon, förtuom min mamma som säger saker som att "sitter du sådär med armarna i kors så är det inget bus som vågar sig in hit".

Jag ser väl typ farlig ut, men knappast snygg. Lite på samma sätt som Per Morberg även om jag inte liknar just honnom.

Men som sagt, du borde vara nöjd. Det handlar om andra saker också, t.ex. social kompetens.

Att gå upp i vikt är väl inte så svårt heller. Lyft tungt och ät rejält.
Vill du få bra överkropp så kör räckhäv (pullups). Har gjort det flera gånger i veckan sen i julas och det gör verkligen skillnad för överkroppen.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2016-04-19 kl. 19:58.
Citera
2016-04-19, 20:17
  #6
Medlem
Byxfuckers avatar
Ts, du tänker helt rätt! Att gymma/röra på sig är bästa medicinen mot depression, enligt mig.

Anledningen till att jag skriver depression är för att det är ditåt du verkar gå. Bäst att "stoppa skiten" innan det blommar ut på riktigt.

En kompis tipsade för många år sedan om att jag skulle göra "jumpin-jacks" och armhävningar hemma så fort jag mådde skit. Tyckte först att det var en jävla töntgrej men när jag inte hade duschat, ätit och gjort något annat än att ligga i soffan i fyra dagar så ställde jag mig upp och gjorde fyra-fem rep av varje övning.

Det hjälper, både på lång och kort sikt.

Det jag menar är att du inte behöver sätta ribban så högt som "gå till gymmet och bli biffig" utan sikta på att göra något, hur futtigt och onödigt det må vara.
Efter ett tag så kommer du bli trött på att miniträna och göra något större, sen rullar det på.

Mina fem öre
Citera
2016-04-19, 21:16
  #7
Medlem
Du endel är inte ens ful-snygg utan bara ful-ful och står ändå ut med livet. Tänk på det.
Citera
2016-04-19, 21:16
  #8
Medlem
Betongsossens avatar
Jag tror att du behöver hitta någon djupare mening än bara gymmet. Träning kommer få dig att må bättre ett tag men det löser inte automatiskt depressioner. Att basera din lycka på ytliga och inte minst flyktiga ting som hur du ser ut är inte hållbart.
Citera
2016-04-19, 22:03
  #9
Avstängd
Var i samma sits som dig när jag tog mig i kragen Augusti 2015. Fast jag var 68 kg otränad. 183 cm. Inte varit särskild populär bland tjejer, och är som dig ful-snygg. Vissa dagar snygg andra dagar ful. Kört i 8 och en halv månad väldigt seriöst. Är nu 80 kg otränad. Får jag tjejer för det? Nej. Får jag fler blickar? Ja definitivt, men det är inte så att tjejerna vill knulla med en bara för det. Visst träna om du känner för det, men tro inte att det löser allt på tjejfronten. Annars räcker det med att bara gå i kaloriöverskott så behöver du inte ens gymma.
__________________
Senast redigerad av dundeeunited 2016-04-19 kl. 22:09.
Citera
2016-04-19, 22:11
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Ostmackor/ägg/cornflakes/mjölk till frukost.

Hamburgare/pizza/pommes/feta såser till lunch.

Mackor/nötter/godis/glass/chips till middag.

Hetsät 5000-6000 kcal varje dag i en månad så är du uppe i 75kg utan något gymmande.
Enklast är att börja träna. Jobbade på en restaurang ett tag och åt verkligen skitmat varje dag och jävligt mycket. Det mesta bajsade jag ut så jag gick knappast upp i vikt på det sättet. Nu när jag tränat i 8,5 månader så har det gjort under.
Citera
2016-04-19, 22:22
  #11
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Var i samma sits som dig när jag tog mig i kragen Augusti 2015. Fast jag var 68 kg otränad. 183 cm. Inte varit särskild populär bland tjejer, och är som dig ful-snygg. Vissa dagar snygg andra dagar ful. Kört i 8 och en halv månad väldigt seriöst. Är nu 80 kg otränad. Får jag tjejer för det? Nej. Får jag fler blickar? Ja definitivt, men det är inte så att tjejerna vill knulla med en bara för det. Visst träna om du känner för det, men tro inte att det löser allt på tjejfronten. Annars räcker det med att bara gå i kaloriöverskott så behöver du inte ens gymma.

Håller med. Ser man hyfsat bra ut och är hyfsat vältränad (som jag) så får man helt klart lite blickar och även leenden, men! om man inte tar initiativ själv med dessa tjejer så kommer man aldrig att ha chans med dem, då snygga tjejer bara går för killar med självförtroende som tar för sig. Oavsett hur bra du ser ut, så måste man våga vinna/förlora.
Citera
2016-04-19, 23:08
  #12
Medlem
Zilvios avatar
Naturligtvis bra om du börjar träna men oavsett om du gör det eller ej så är nog din vikt ett övergående "problem". Om 20-30 år kommer du att tänka nostalgiskt på hur smal du var förr ...

Träning är ju en bra och meningsfull sysselsättning men du behöver kanske fylla dit liv med flera?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback