Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-20, 11:34
  #13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kolla på 2 timmar? Skriv istället sammanfattning

Tro mig, du kommer älska den!
Den besvarar allt du vill veta eller funderar om kring feminism från den störste feministen av dem alla i städad och väl modererad diskussion med Kung Milo!

Modereringen sköts av fakultetets "genusprofessor" med beröm godkänt.
Så ska debatter föras. Till och med vår regering skulle kunna lära sig mycket.
Du får på två timmar hela den moderna och postmoderna historian om feminism, dess påverkan på samhället och dess förtjänster och brister.

Jag kan till och med tänka mig att efter denna tvåtimmars video kan du komma att överväga om du ens vill vara feminist längre. Så bra är den.


Eller?

(P.S. Sammanfattningen på filmen är samtliga inlägg i samtliga trådar på denna avdelning. Där har du den korta versionen)
Citera
2016-04-21, 17:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kolla på 2 timmar? Skriv istället sammanfattning

Är ni "feminister" så hjärndöda att ni inte ens kan titta på en intressant [knapp] tvåtimmarsdebatt som rör ert [påstådda] specialämne?
Citera
2016-04-26, 15:14
  #15
Medlem
Man återfår lite hopp om mänskligheten när man ser sådant civiliserat meningsutbyte.
Citera
2016-04-26, 15:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Grymt intressant debatt. Se den, den är sevärd!
Tacka mig sen

Så ska debatt föras, ärligt, inlyssnande, med respekt för motståndet osv.
Varför kan vi inte i Sverige, har vi infantiliserats för långt?

Lyssnade på den när jag körde bil för några dagar sedan. En rimlig debatt och till och med "feministen" de hade fått dit att debattera med honom höll ändå godkänd nivå utan personangrepp och känslostormar även om det var en hel del klyschor.

En sak som var helt sjukt var att universitetet hade upprättat ett "safe space" för människor som kände sig "triggade" av deras debatt. Dessa människor behöver inte ett safe space utan terapi och ev. medicinering.
Citera
2016-04-26, 15:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hans dåvarande kollega på Breitbart Ben Shapiro sågade dem desto mer:
Med denna

Ben Shapiro är faktiskt förvånansvärt bra trots att jag inte delar alla hans uppfattningar. Ex. gillar jag att han ex. håller religiösa värderingar utan att försöka pracka på dem på andra utifrån ett klassiskt liberalt ställningstagande. En bra introduktion är denna: https://www.youtube.com/watch?v=BHIQtxLCgrM
Citera
2016-04-26, 15:39
  #18
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Lyssnade på den när jag körde bil för några dagar sedan. En rimlig debatt och till och med "feministen" de hade fått dit att debattera med honom höll ändå godkänd nivå utan personangrepp och känslostormar även om det var en hel del klyschor.

En sak som var helt sjukt var att universitetet hade upprättat ett "safe space" för människor som kände sig "triggade" av deras debatt. Dessa människor behöver inte ett safe space utan terapi och ev. medicinering.
Det enda safe space handlar om är att en del kvinnor/feminister vill säga sin retorik utan att någon ens säger något tillbaka för då blir deras pre-övade tal krossat typ känns det som för deras söndercurlade psyke.

Om safe space innebär böla bäst fan de vill på en öde ö så kommer ingen protestera. Skicka med några volleybollar a la Cast Away så blir det nog bra
Citera
2016-04-26, 15:40
  #19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ben Shapiro är faktiskt förvånansvärt bra trots att jag inte delar alla hans uppfattningar. Ex. gillar jag att han ex. håller religiösa värderingar utan att försöka pracka på dem på andra utifrån ett klassiskt liberalt ställningstagande. En bra introduktion är denna: https://www.youtube.com/watch?v=BHIQtxLCgrM
Den där kostade faktiskt Piers Morgan jobbet
Jag håller inte heller med om allt han säger, men i de fall han är på rätt sida är han urstark!
Citera
2016-04-26, 15:45
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Lyssnade på den när jag körde bil för några dagar sedan. En rimlig debatt och till och med "feministen" de hade fått dit att debattera med honom höll ändå godkänd nivå utan personangrepp och känslostormar även om det var en hel del klyschor.

En sak som var helt sjukt var att universitetet hade upprättat ett "safe space" för människor som kände sig "triggade" av deras debatt. Dessa människor behöver inte ett safe space utan terapi och ev. medicinering.

Jag ser paralleller mellan Bindels ('humoristiska') mansläger och safe spaces. Varför inte bara skapa feministläger och kalla dem safe spaces, det verkar ju frivilligt.
Citera
2016-04-26, 15:53
  #21
Medlem
Nu kom jag till slutet, intressant hur Bindel kategoriserar 3rd wave feminists och hur de har samsyn på dem.

Och vid 1:35 tar Yiannopoulos ställning mot BLM, drar paralleller mellan BLM och KKK
__________________
Senast redigerad av SixtenSixX 2016-04-26 kl. 15:56.
Citera
2016-04-26, 15:58
  #22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Nu kom jag till slutet, intressant hur Bindel kategoriserar 3rd wave feminists och hur de har samsyn på dem.

De är båda överens om den svenska varianten av feminism och de som får sätta agendan är 18-åriga tjejer via popkanaler och msm

Allt fler säger ifrån nu för tiden och deras bullshit får mothugg direkt. Tyvärr begriper de inte vad folk blir arga för.

Buhuu, folk säger elaka saker om oss på nätet...
Citera
2016-04-26, 16:10
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De är båda överens om den svenska varianten av feminism och de som får sätta agendan är 18-åriga tjejer via popkanaler och msm

Allt fler säger ifrån nu för tiden och deras bullshit får mothugg direkt. Tyvärr begriper de inte vad folk blir arga för.

Buhuu, folk säger elaka saker om oss på nätet...

Jag känner ännu större hopp för mänskligheten nu när jag ser att det finns även finns ett kraftigt feministiskt motstånd mot den typen av bullshit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback