Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-19, 14:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
Apple har bara 1 års garanti på deras produker. Har för mig att det bara är 6 månader på deras batterier.

Apple har 1års garanti och det gäller även batterierna i enheterna.

http://www.apple.com/se/batteries/se...and-recycling/

Utöver detta är det 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Och då luren är strax över ett år gammal så kan det finnas en chans att få problemet löst på garanti/reklamation.

Dock kan du inte förvänta dig nån hjälp om du lämnar in luren för koll och den är JB'ad.....
Citera
2016-04-19, 14:47
  #14
Medlem
KorvKanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Apple har 1års garanti och det gäller även batterierna i enheterna.

http://www.apple.com/se/batteries/se...and-recycling/

Utöver detta är det 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Och då luren är strax över ett år gammal så kan det finnas en chans att få problemet löst på garanti/reklamation.

Dock kan du inte förvänta dig nån hjälp om du lämnar in luren för koll och den är JB'ad.....
Om jag n u måste lämna in den kommer jag självklart återställa den
Citera
2016-04-23, 07:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
Om jag n u måste lämna in den kommer jag självklart återställa den

Ja du, men det var i all välmening, för tro mig, det finns rätt många som inte tänker ens så långt när de ska lämna i sin lur på service. Det är alltså inte alls ovanligt att folk inte tänker på att de har JB'at, eller glömmer att göra en säkerhetskopia på luren. Sen gnölar de om att de fick problem...
Citera
2016-04-23, 07:53
  #16
Medlem
DenKrasses avatar
Möjligheten att kunna utnyttja reklamationsrätten för en mer än 1 år gammal förbrukningsvara som ett batteri ser jag som fantastiskt minimal.
Citera
2017-06-05, 20:31
  #17
Medlem
Dom håller inte bättre än så ,har aldrig kunnat haft nån iphone(4s.5s.6)längre än något år för sedan börjar dom dö vid kyla o då är det bättre att byta batteriet så blir allt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback