Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-19, 11:49
  #1
Avstängd
2014 var SvP som störst, inte så lång tid efter valet dog de ut, och lades sedan ner. De enda framstående SvP:arna som bedriver någon form av media tycks vara Motgift, inga andra syns åtminstonde. Och majoriteten har knappast gått över till NMR heller, dessa 2 var dessutom ganska splittrade. Numera är det verkligen dödstyst från det gamla SvP, dom har gett upp totalt. Vad gör ni nuförtiden undrar jag?
Citera
2016-04-19, 11:58
  #2
Medlem
Y2Ws avatar
Logik Förlag lever ju kvar, sedan har det ju bildats några smågrupper/kompisgäng som tex Nationell Framtid. Andra har givetvis sökt sig till NMR.

Men minns att SvP aldrig var speciellt stora, medlemsmässig några hundra och aktivistmässigt betydligt färre.
Citera
2016-04-19, 12:18
  #3
Medlem
Iradeorums avatar
Några av SvP-arna driver nedanstående blogg numer.

https://www.nyanserat.nu
Citera
2016-04-19, 12:33
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Logik Förlag lever ju kvar, sedan har det ju bildats några smågrupper/kompisgäng som tex Nationell Framtid. Andra har givetvis sökt sig till NMR.

Men minns att SvP aldrig var speciellt stora, medlemsmässig några hundra och aktivistmässigt betydligt färre.
Var ju enskilda personer som donerade flera hundratusen kronor till partiet, surt för dom då att partiet lägger ner för att dom får några tusen röster för lite (deras mål var 10 000). Jag menar, 4000 röster eller 10000 röster, är båda inte så långt från ingenting, så borde inte spela så stor roll om man har den långsiktiga ambitionen. Då borde dom lagt ner redan innan valet, om 6000 röster för lite var så katastrofalt för den nivån som dom visste att dom var på.
Citera
2016-04-19, 14:30
  #5
Medlem
erikp121s avatar
Vi avancerar.
Citera
2016-04-19, 16:39
  #6
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Var ju enskilda personer som donerade flera hundratusen kronor till partiet, surt för dom då att partiet lägger ner för att dom får några tusen röster för lite (deras mål var 10 000). Jag menar, 4000 röster eller 10000 röster, är båda inte så långt från ingenting, så borde inte spela så stor roll om man har den långsiktiga ambitionen. Då borde dom lagt ner redan innan valet, om 6000 röster för lite var så katastrofalt för den nivån som dom visste att dom var på.

Jo de makalösa förhoppningar många i partiet var inte realistiska.
Citera
2016-04-19, 17:34
  #7
Medlem
BottleBenders avatar
Majoriteten av dem sitter och gnäller över att dem är snälla killar på flashback.
Citera
2016-04-19, 17:41
  #8
Medlem
Dofternas avatar
Carl Svensson var väl med och startade Nyanserat, han verkar dock ha lämnat skutan. Kanske blev han knäpp igen, inlagd?
Citera
2016-04-27, 12:32
  #9
Medlem
De sitter kanske och skissar på ett nytt parti, som ska ställa upp i valet om drygt två år och sno lite röster från SD. I så fall önskar jag dem lycka till - givetvis under förutsättning att de aldrig når fyra procent och själva kommer in i Sveriges riksdag.
Citera
2016-04-27, 13:42
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
De sitter kanske och skissar på ett nytt parti, som ska ställa upp i valet om drygt två år och sno lite röster från SD. I så fall önskar jag dem lycka till - givetvis under förutsättning att de aldrig når fyra procent och själva kommer in i Sveriges riksdag.
Det tror jag inte, SvP var så bra organiserat dom personerna kunde göra det, det fanns ingen anledning att lägga ner om det inte var för att man insåg att deras inriktning aldrig kommer vinna något stöd, man gav upp. Och därmed är den typen av nationalistisk rörelse död, åtminstonde i allting som har att göra med partipolitisk verksamhet.

Kvar är SD och nazisterna NMR. Det förstnämnda är de enda som har intelligenta medlemmar.
Citera
2016-04-27, 14:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Det tror jag inte, SvP var så bra organiserat dom personerna kunde göra det, det fanns ingen anledning att lägga ner om det inte var för att man insåg att deras inriktning aldrig kommer vinna något stöd, man gav upp. Och därmed är den typen av nationalistisk rörelse död, åtminstonde i allting som har att göra med partipolitisk verksamhet.

Kvar är SD och nazisterna NMR. Det förstnämnda är de enda som har intelligenta medlemmar.
SD: https://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE
Motståndsrörelsen: https://www.nordfront.se/medlemmar-m...ftenposten.smr
Citera
2016-04-27, 15:00
  #12
Medlem
knaz_mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Det tror jag inte, SvP var så bra organiserat dom personerna kunde göra det, det fanns ingen anledning att lägga ner om det inte var för att man insåg att deras inriktning aldrig kommer vinna något stöd, man gav upp. Och därmed är den typen av nationalistisk rörelse död, åtminstonde i allting som har att göra med partipolitisk verksamhet.

Kvar är SD och nazisterna NMR. Det förstnämnda är de enda som har intelligenta medlemmar.

Vilket inte var nog, då jag hört från människor som var aktiva inom partiet att det var ganska kasst organiserat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback