Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-19, 10:53
  #1
Medlem
Methoxetamines avatar
Jag söker en psykologutbildad terapeut som har erfarenheter av MDMA-terapi. Gärna någon som kan referera till olika patienter så jag kan känna mig trygg med att jag är i goda händer..

Är det någon som har någon att rekommendera? Skicka PM.

Är det någon som har erfarenheter? Dela gärna er historia, hur terapin gick till, vad ni tyckte osv.

Vet inte om jag kan åka utomlands, men ser gärna alternativen som finns.
Citera
2016-04-19, 10:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Jag söker en psykologutbildad terapeut som har erfarenheter av MDMA-terapi. Gärna någon som kan referera till olika patienter så jag kan känna mig trygg med att jag är i goda händer..

Är det någon som har någon att rekommendera? Skicka PM.

Är det någon som har erfarenheter? Dela gärna er historia, hur terapin gick till, vad ni tyckte osv.

Vet inte om jag kan åka utomlands, men ser gärna alternativen som finns.


Ser det framför mig hur en "legit psykologutbildad terapeut" ger dig mdma och sätter på dig hahaahahah

kolla tensta by night.
Citera
2016-04-19, 10:59
  #3
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derileec
Ser det framför mig hur en "legit psykologutbildad terapeut" ger dig mdma och sätter på dig hahaahahah

kolla tensta by night.
Haha därför jag vill ha referenser!

Tensta by night?
Citera
2016-04-19, 11:15
  #4
Medlem
uh-huhs avatar
En psykologutbildad terapeut som har erfarenheter av MDMA-terapi hittar du nog inte i sverige.
På youtube finns det gott med filmer om hur mdma används mot ångest,depression,ptsd.
Citera
2016-04-19, 11:17
  #5
Medlem
Hysteria90s avatar
Sök på MAPS psychedelic studies, de är väl de enda som har licens till att syssla med sådant. Det är väl där du har störst chans att hitta någon.
Citera
2016-04-19, 12:05
  #6
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Sök på MAPS psychedelic studies, de är väl de enda som har licens till att syssla med sådant. Det är väl där du har störst chans att hitta någon.
Kollat på maps, och det verkar bara finnas för krigsveteraner.
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
En psykologutbildad terapeut som har erfarenheter av MDMA-terapi hittar du nog inte i sverige.
På youtube finns det gott med filmer om hur mdma används mot ångest,depression,ptsd.
Göra det själv menar du? Jag vet inte.. Tänk så får man någon galen idé och blir manisk? Det behövs nog någon som överser och ger en ett yttre perspektiv.
Citera
2016-04-19, 14:34
  #7
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Kollat på maps, och det verkar bara finnas för krigsveteraner.

Göra det själv menar du? Jag vet inte.. Tänk så får man någon galen idé och blir manisk? Det behövs nog någon som överser och ger en ett yttre perspektiv.


Men din kärring, vad ska psykologen ge dig för yttre perspektiv? Du är fan i MDMAts våld när det slår till och det som sker det sker. Spring ut och köp dig ett halvgram sätt sedan på lite sjysst musik så ska du se att dina problem rinner av dig. Imorgon är dom tyvärr tillbaka i dubbel skala, men friskt vågat hälften vunnet.
Citera
2016-04-19, 15:05
  #8
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Men din kärring, vad ska psykologen ge dig för yttre perspektiv? Du är fan i MDMAts våld när det slår till och det som sker det sker. Spring ut och köp dig ett halvgram sätt sedan på lite sjysst musik så ska du se att dina problem rinner av dig. Imorgon är dom tyvärr tillbaka i dubbel skala, men friskt vågat hälften vunnet.
Är du helt bäng eller? MDMA har hjälpt många komma till insikt om saker, det har hjälpt offer för trauman komma över det, folk med smärtor att acceptera det..

Det har hjälpt mig också.

Så vad fan pratar du om?
Citera
2016-04-19, 15:39
  #9
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Är du helt bäng eller? MDMA har hjälpt många komma till insikt om saker, det har hjälpt offer för trauman komma över det, folk med smärtor att acceptera det..

Det har hjälpt mig också.

Så vad fan pratar du om?



Jag sa aldrig att det inte hade hjälpt någon.... Vadfan yrar du om en psykolog för om du ändå har testat och det har hjälpt? Det säger väl sig förfan själv att om du tar MDMA och tömmer dopamin och stimulerar serotonin så jävla hårt så kommer det ta ett tag att återhämta sig, därav kommer man ju i de flesta fall må sämre följande dagar? Letar du på allvar efter en psykolog här i Sverige som kan ge dig en sådan terapi när du redan experimenterar själv?
Citera
2016-04-19, 18:37
  #10
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Jag sa aldrig att det inte hade hjälpt någon.... Vadfan yrar du om en psykolog för om du ändå har testat och det har hjälpt? Det säger väl sig förfan själv att om du tar MDMA och tömmer dopamin och stimulerar serotonin så jävla hårt så kommer det ta ett tag att återhämta sig, därav kommer man ju i de flesta fall må sämre följande dagar? Letar du på allvar efter en psykolog här i Sverige som kan ge dig en sådan terapi när du redan experimenterar själv?
Jag har tagit det förut, jag har också fått idéer för mig som gjort mig manisk, inte för jag tror det skulle ske igen, då jag är mer förberedd den här gången och borde ha lärt min läxa.

Och jag experimenterar inte just nu, jag har gjort det förut i samma veva som jag var i ett drogmissbruk.. Nu mår jag ju i alla fall hyfsat och är ganska stabil.. När jag tog det sist var jag psykiskt labil.
__________________
Senast redigerad av Methoxetamine 2016-04-19 kl. 18:39.
Citera
2016-04-20, 00:27
  #11
Medlem
Cloudriders avatar
Varför ska du ha en annan person som ska prata med dig och få dig till olika tankar och självinsikter?
Ta en bättre dos svamp, i ett mörkt tyst rum eller med musik, och ta ett djupdyk i dig själv. När du tar svamp så visar svampen det du behöver se.
Citera
2016-04-20, 00:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Jag sa aldrig att det inte hade hjälpt någon.... Vadfan yrar du om en psykolog för om du ändå har testat och det har hjälpt? Det säger väl sig förfan själv att om du tar MDMA och tömmer dopamin och stimulerar serotonin så jävla hårt så kommer det ta ett tag att återhämta sig, därav kommer man ju i de flesta fall må sämre följande dagar? Letar du på allvar efter en psykolog här i Sverige som kan ge dig en sådan terapi när du redan experimenterar själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudrider
Varför ska du ha en annan person som ska prata med dig och få dig till olika tankar och självinsikter?
Ta en bättre dos svamp, i ett mörkt tyst rum eller med musik, och ta ett djupdyk i dig själv. När du tar svamp så visar svampen det du behöver se.

Får inte riktigt känslan av att ni vet om att MDMA har används för att bota PTSD och depression sedan slutet av 70-talet. De har främst används som sista utväg bland patienter som har svårt att öppna upp sig. Tanken är inte heller att man ska dosera så högt att man tömmer sina serotonindepåer. De studier ja läste doserade runt 1mg/kg kroppsvikt, alltså strax över tröskeldos.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback