Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-04-19, 17:57
  #25
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Det kallas för multiuniversum. Googla på schrödingers katt.



Vem raderar mitt minne? Varför ska den här verkligheten vara en illusion? Det kan lika gärna vara jag som skapar triljoner olika universum genom att virvla runt bland tidigare premisser. Dvs att jag agerar utifrån det som redan hänt på olika sätt.



Va?

Den högsta felställningen jag finner i multiuniversum är att det måste finnas ett stopp. Eller en kärna som är transcendental. Den kan vi inte nå.

Jag säger inte det här för att vara otrevlig TS, men du verkar ha fått hybris. LANDA -LÄS PÅ!

Ja jag har hybris, och? Är det negativt eller?

Jo jag har läst på i stort sätt, det roliga är att jag även upplevt hur jag färdas genom dimensioner.
Citera
2016-04-19, 18:01
  #26
Avstängd
ProfessorVems avatar
Jag kan tillägga att mina familjemedlemmar inte kommer ihåg uppenbart minnesvärda saker vi har varit med om tillsammans, så nu är jag här hos er, i ett annat universum.

Jag dog i det universumet jag föddes in i. Tragiskt men sant.

Skål!

Ja nu är det dags för kvällshutten helt klart.

https://www.youtube.com/watch?v=Alh6iIvVN9o
__________________
Senast redigerad av ProfessorVem 2016-04-19 kl. 18:06.
Citera
2016-04-19, 23:07
  #27
Avstängd
WindomEarle31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Ja jag har hybris, och? Är det negativt eller?

Jo jag har läst på i stort sätt, det roliga är att jag även upplevt hur jag färdas genom dimensioner.

Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Jag kan tillägga att mina familjemedlemmar inte kommer ihåg uppenbart minnesvärda saker vi har varit med om tillsammans, så nu är jag här hos er, i ett annat universum.

Jag dog i det universumet jag föddes in i. Tragiskt men sant.

Skål!

Ja nu är det dags för kvällshutten helt klart.

https://www.youtube.com/watch?v=Alh6iIvVN9o

Citat:
Ja jag har hybris, och? Är det negativt eller?

Du ska nog passa dig för hybris, det kan leda till ens undergång.

Citat:
Jo jag har läst på i stort sätt, det roliga är att jag även upplevt hur jag färdas genom dimensioner.

Låter spännande. Kan du försöka beskriva upplevelsen?

Citat:
Jag kan tillägga att mina familjemedlemmar inte kommer ihåg uppenbart minnesvärda saker vi har varit med om tillsammans, så nu är jag här hos er, i ett annat universum.

Usch, måste vara riktigt jävla jobbigt. Kul att du är här med oss i alla fall!

Citat:
Jag dog i det universumet jag föddes in i. Tragiskt men sant.

Äsch, du får väl tänka att det skituniversumet var inget att ha ändå. Men kan inte påstå att jag riktigt hänger med i svängarna.

Citat:
Ja nu är det dags för kvällshutten helt klart.

Med all respekt, från en medmänniska till en annan, du ska nog inte ha mer, grabben.

Tappa inte spåret. Kom ihåg att vården är till för alla, om det skulle spåra ur (det är väldigt, väldigt vanligt bland oss tunga filosofer, talar av egen erfarenhet).

Med vänliga hälsningar,
Windom 'Kamrat' Earle31
Citera
2016-04-19, 23:10
  #28
Medlem
Missplacedgunks avatar
Inget kan till 100 % avfärda din teori. Men det finns inga bevis på att det skulle vara sannolikt eller sant.

Din "teori" är väl lika sannolik som att tandfen existerar.
Citera
2016-04-19, 23:20
  #29
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Inget kan till 100 % avfärda din teori. Men det finns inga bevis på att det skulle vara sannolikt eller sant.

Din "teori" är väl lika sannolik som att tandfen existerar.

Tandfen existerar den finns i våra föräldrar när dom lägger en 10 krona under kudden.
Citera
2016-04-19, 23:43
  #30
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Tandfen existerar den finns i våra föräldrar när dom lägger en 10 krona under kudden.

Du kom långt med den slutsatsen..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback