Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-18, 23:11
  #1
Medlem
Svenska skolor kan liknas vid "hjärntvättningsbas" i brist på bättre ord. Lärarna är väldigt partiska och lär ut vilka åsikter som är rätt och fel. Det repeteras ständigt över hur fel nationalism är och man försöker håna och förlöjliga allt som är relaterat till det på ett sätt så att andra naiva ungdomar ska köpa det. Ifall man visar dokumentärer är det alltid så kallade anti-vita sådana.

Det gäller att inte avslöja sig för då riskerar man både betyg och umgänge. Det här är kanske ingen nyhet för de flesta men om man ej gått i skolan på länge kan det vara svårt att förstå hur omfattande det goda hatet är.
Jag tycker det är moraliskt fel att utnyttja och forma naiva tonåringar såhär.

Har ni liknande erfarenheter som mig av skolan/gymnasiet?
Citera
2016-04-18, 23:18
  #2
Medlem
Våran skola matar oss med anti-SD propaganda, vilket jag anser är fel (även om SD är ett parti som många har starka åsikter om) så har alla rätt att välja vilket parti dom vill utan att skolan ska mata dom med propaganda för att dom inte ska rösta på det.

Har du några exempel eller bevis på denna "hjärntvättningsbas"?
Lärarna är ju också människor med egna åsikter som dom uttrycker ibland och en sosse lärare kommer ju inte visa en dokumentär som gynnar SD, och vice versa.
__________________
Senast redigerad av RulladeBananen 2016-04-18 kl. 23:28.
Citera
2016-04-18, 23:21
  #3
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulladeBananen
Våran skola matar oss med anti-SD propaganda, vilket jag anser är fel (även om SD är rasistiskt parti) så har alla rätt att välja vilket parti dom vill utan att skolan ska mata dom med propaganda för att dom inte ska rösta på det.

Har du några exempel eller bevis på denna "hjärntvättningsbas"?
Lärarna är ju också människor med egna åsikter som dom uttrycker ibland och en sosse lärare kommer ju inte visa en dokumentär som gynnar SD, och vice versa.
Att du påstår att SD är ett rasistiskt parti visar bara hur inkompetent du är för denna tråden. Avgå.
Citera
2016-04-18, 23:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychopathGenius
Att du påstår att SD är ett rasistiskt parti visar bara hur inkompetent du är för denna tråden. Avgå.
Okej, "rasistiskt parti" var fel ordval. Men jag hoppas du förstår vad jag menar, dom är ett parti som många har starka åsikter om.
Citera
2016-04-18, 23:28
  #5
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
Svenska skolor kan liknas vid "hjärntvättningsbas" i brist på bättre ord. Lärarna är väldigt partiska och lär ut vilka åsikter som är rätt och fel. Det repeteras ständigt över hur fel nationalism är och man försöker håna och förlöjliga allt som är relaterat till det på ett sätt så att andra naiva ungdomar ska köpa det. Ifall man visar dokumentärer är det alltid så kallade anti-vita sådana.

Det gäller att inte avslöja sig för då riskerar man både betyg och umgänge. Det här är kanske ingen nyhet för de flesta men om man ej gått i skolan på länge kan det vara svårt att förstå hur omfattande det goda hatet är.
Jag tycker det är moraliskt fel att utnyttja och forma naiva tonåringar såhär.

Har ni liknande erfarenheter som mig av skolan/gymnasiet?
Att lärarna är partiska och väldigt ignoranta kan nog alla hålla med om. Själv har jag uttryckt mig för bl.a SD och om hur förintelsen är en förvrängd "historia". Tack och lov att jag har utländsk bakgrund, annars hade jag varit rasist
Citera
2016-04-18, 23:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychopathGenius
Tack och lov att jag har utländsk bakgrund, annars hade jag varit rasist
Så du påstår att alla svenskar är rasister?
Citera
2016-04-18, 23:37
  #7
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulladeBananen
Så du påstår att alla svenskar är rasister?
Hur resonerade du där? Det jag menade var att om jag var svensk och var pro-SD eller om jag var historiekritisk när det exempelvis gäller förintelsen så hade jag blivit stämplad som rasist.
Citera
2016-04-18, 23:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulladeBananen
Har du några exempel eller bevis på denna "hjärntvättningsbas"?
Lärarna är ju också människor med egna åsikter som dom uttrycker ibland och en sosse lärare kommer ju inte visa en dokumentär som gynnar SD, och vice versa.
När det gäller förintelsen som någon nämnde så är det som en helig ko man absolut inte får kritisera och självklart massa schindlers list och liknande fimer som gäller. Aldrig tar man upp vad något om kommunism dödsoffer eller liknande.

När det gäller Sd så brukade lärarna i ring prata om hur hemska Sd är, man beklagade sig över hur hemskt det var att vi har rasister till riksdagsmän som springer runt med järnrör när det var aktuellt.
Vidare så försöker man dumförklara nationalister att det bara obildade lantisar typ som blir "sverigevänner" för att de är så obildade skapar gemenskap? Anti-vita filmer med jane-eliot (judinna/sionist?) har också förekommit som varit väldigt osmakliga. Märkligt att ingen annan regerar själv får man ont i huvudet av all skit de försöker lura folk med.
Citera
2016-04-19, 00:27
  #9
Medlem
Svenskares avatar
Ska jag ge er ett tips kära korvhuvuden. Om ni ska ge er på stormakten i skolan så använd er av retorik och inte: "öööööh dumma n...ger, ugg Hitler hurra!"
Citera
2016-04-19, 02:02
  #10
Avstängd
Nåja. Hellre det än tvärtom. Finns alltför många länder där ingenting som har med staten, ledarna och traditionerna får kritiseras på något sätt.
Citera
2016-04-19, 03:57
  #11
Avstängd
ProfessorVems avatar
Kontrollerar man ungdomen så kontrollerar man framtiden.

Nej jag har ingen aning om att det är så illa i svenska skolor idag.

Jag kommer att bli sedd som en idiot när jag blir gammal antadligen.. om ungarna bara hade levt innan invandringen så dom skulle ha någonting att jämföra med...
Citera
2016-04-19, 06:21
  #12
Medlem
Det man försöker lära ut är det som står i läroplanen, men jag antar att de flesta lärare lägger till mycket utav sina personliga åsikter i sina lektioner. De lärare som jag pratat med angående detta har antingen haft lite bra att säga om SD eller tyckte mycket illa om dem. Som lärare får man ju inte göra något anti-pk för då riskerar man tyvärr att sägas upp. Just det, delar du något inlägg på till exempel Facebook som kan anses "rasistiskt" är detta tillräckligt stor grund att sparkas. Att säga gott om SD kan också falla under denna kategori om kolleger och rektor/förskolechef är känsliga. Det är ingen underdrift att säga att dagens lärare lever under utpressning. Synd, men så är det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback