Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-05-04, 08:26
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ledsen, men du tillhör den mindre begåvade skaran här på forumet.

Dollarn började stärkas från 6,5 KR till 8 KR från och med några månader innan valet 2014.
Ja, när QE upphörde. Och sen bör vi tala dollarindex, inte bencha mot SEK.

Citat:
Dollarn är typ 30-40 öre billigare nu än genomsnittet det senaste året.

Om du hade läst tidningarna och kollat kurserna skulle du också förstå, som tidigare skribenter, att dollarn är billigare nu än på länge och att det är en stabil nivå.
Normalkurs är runt 6,5-8,5.
Men som sagt, dollarn gav falsk sälj om vi ser på dollarindex, då var den nere på 5:80 tror jag.
Citat:
Sen till alla SD-are där ute som vill diskutera invandringspolitik vill jag säga att jag inte är särskilt vänster och tror heller inte att det är hållbart med för stor invandring på för kort tid.
Nej, men du tror det fixar sig, jag menar att vi lever i en stor bluff som nu kommer att bli otroligt mycket värre, Reinfeldtsdrömmen.
Citat:
Det jag ville diskutera är utifrån det scenario som uppstått och vad kronan är värd just nu 2016. Just idag...
Alla var lite väl Bull på dollar i slutet av förra året, nu ser det inte så roligt ut för företagen, trots 10 år av godisregn. Och BOJ låter yenen gå upp vad det verkar. GSI-Mario har sina skithögar att tänka på samtidgt som retoriken måste hållas. Vi vet att ett gäng banker är kk-färdiga. Greklands skuld är bankens problem, inte Greklands. Tspiras gick in med lögner och var stöddig, istället för att vända sig till Moder Ryssland och säga, får vi inte gratis av Tysken så...
Dvs, Tyskland bara betalar av alla skulder, mest till... Deutsche Bank. En fet bankrun mot GBs finansekonomi och Tysklands jättar, och franska SGI... Och Alpbankerna.
Citera
2018-03-13, 22:16
  #38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jodå jag är övertygad om att kronan kommer fortsätta stärkas. Svenska kronan är undervärderad, kolla inlägget ovanför mig. Det är skrivet på ett sätt som inger oändligt mycket mer förtroende än ditt.

Jag kan skriva här om ett eller två år om du vill - så kan vi jämföra kurserna och se - om du vill? =)

Nu har det snart gått 2 år. Är du nöjd med utvecklingen av valutakursen?
Citera
2018-03-14, 13:31
  #39
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu har det snart gått 2 år. Är du nöjd med utvecklingen av valutakursen?
Nej jag har svängt om helt och ska rösta på Alternativ för Sverige ^^
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback